Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Het grote topic der verwijdering  (Read 36250 times)

kimioni

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 152
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #30 on: 7 July 2013, 13:09:24 »
Ik wil even duidelijk stellen dat die sandstone huisjes/hotel op de main map van mij verwijderd mag worden maar toen ik erover begon kreeg ik wat protest van enkele spelers daarmee dat deze nog op main staat. Ik weet echter ook niet of ik er nog verder zal aan werken of ik deze zal afbreken want er zitten redelijk wat resources in. Als deze verwijderd zal worden is er nog een probleem want m'n storage is eronder en deze wil ik niet kwijt.

 _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_
don't worry keep digging

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #31 on: 7 July 2013, 14:12:12 »
Gewoon alles houden wat niet per se weg moet, als het weg moet kan je het ff aan een admin vragen. Anders moeten de admins het constant controleren, terwijl het niet nodig is.

arcania85

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #32 on: 7 July 2013, 15:10:36 »
Jongens jongens.

Wanneer is een project af? mijn project (pierrefonds) is ook nooit afgekomen aan de voorkant moest nog iets en de hele binnen kant, waarom staat die niet in de lijst?

is dit niet gewoon.... dit vind ik mooi, dit vind ik een grijze box nuff said weg ermee?

waarom zou bijvoorbeeld die piramide weg moeten? al is die aan de binnen kant nog niet af aan de buitenkant is dat toch niet te zien, en het is leuk op de server.
wat er niet af is aan al qasr is me ook even een raadsel ik vind het een mooi bouwwerk.

Niet iedereen zit op een dusdanig hoog niveau dat iedereen het resultaat leuk en epic vind, respecteer a.u.b. de niet epic bouwwerkjes ook.
De schifting tussen goede en "slechte/beginnende bouwers" wordt gemaakt in het vouch systeem.

for the record huisjes zonder dak met missende muren die al een gruwlijke tijd stillliggen beschouw ik net als jou ook als een unfinisched abbandond project
maar mischien is iemand wel harstikke trots op zijn grijze doos, ik vraag je dat ook te respecteren.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #33 on: 7 July 2013, 15:36:05 »
En die grote groene doos, schiet mij ineens te binnen, moet een kratje Heineken worden. Briljant! Aardige vent ook, ben alleen z'n naam vergeten.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #34 on: 7 July 2013, 16:18:15 »
Om eerlijk te zijn, ik waardeer dit topic wel (al zit er wel veel ruimte in voor verbetering) omdat het aangeeft wat de community ziet als een "doorn in het oog".  Wel een beetje jammer dat het een "eye for an eye" achtig topic is, maar goed :P

Het admin team houd zelf een lijstje bij van projecten die al tijden stil lijken te liggen, maar als de community iets ziet wat al tijden stil lijkt te liggen doe dan net als Mimix, maak er een screenshot van en zet het op het forum. Eventueel in dit topic. Zie ook mijn topic van een tijdje terug die toen niet gewaardeerd werd en ik allerlei rare reacties kreeg. Hopelijk slaat dit topic wel aan.
In elk geval, dan kunnen wij er naar kijken en dan kunnen we van daar een actie nemen.
Of onderbouwen waarom het (nog) niet verwijderd word, of we verwijderen het.

De reden waarom dingen verwijderd worden hoef ik denk ik niet nog een keer uit te leggen, dat is al meerdere keren hierboven uitgelegd en in andere topics.

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #35 on: 7 July 2013, 17:29:53 »
Ik trek me terug, maar ik volg alles nog op via het forum/irc. Alles is weggehaald op mijn vraag, en ik voel me niet voor het blok gezet, i'll be back, maar voorlopig even niet dus.

 :'(

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #36 on: 7 July 2013, 17:50:16 »
Ik waag me nog aan twéé voorbeelden, hoewel ik weet dat het beleid ten aanzien van 'verwijderen' niet gewijzigd zal worden. Er huist een groot verschil tussen 'onbegrip' en 'oneens', maar dat schijnt in dit topic offtopic te zijn. Er is blijkbaar een onbedwingbare behoefte tot 'verwijderen'. De vraag is niet òf er verwijderd gaat worden, de vraag is wannéér. En wàt.

Na een half jaartje knoeien in m'n zone besloot ik de wijde wereld van Main in te trekken: het begin van Tweakstreet. Snel stootte ik op een grijze toren die ook nog eens een grote kuil bleek te zijn. Meer was het niet, en dat 'niets' was gigantisch.

Nog nooit had ik zo'n grote torenkuil gezien. Tijdens het naar boven kijken, kreeg ik pijn in m'n nek, bij het naar beneden gluren duizelde het mij voor de ogen. Ik begreep dat iemand hier heel veel uren aan gewerkt had en het was mij ook duidelijk dat het nog niet af was: het was immers nog niets. En het was een zone: ik kon er met m'n Tweakstreet niet door, ik moest er omheen. Geen probleem.

Nu is die gigantische torenkuil wèg... Jammer. Hoe leuk zou het geweest zijn wanneer ik Tweakstreet juist dwars dóór de torenkuil had gelegd? Hoe leuk zou het zijn geweest wanneer (dan) iedereen de sensatie die de torenkuil losmaakt, had kunnen ervaren? Hoe leuk zou het zijn voor de torenkuilbouwer te zien dat zijn project niet verwijderd is, maar juist geïntegreerd?

iPro's pakhuis voldoet aan alle verwijdercriteria: zeker een half jaar is hij niet ingame geweest en het is overduidelijk niet af. Het kan dus wel weg. Opgeruimd staat netjes, lang leve een lege Main. Weten jullie waarom het niet af is? Weten jullie hoelang en met hoeveel plezier iPro aan zijn pakhuis gebouwd heeft? Weten jullie waarom iPro nooit meer ingame is?

Hoe zouden jullie je voelen wanneer je wèl weer eens komt kijken en... je pakhuis blijkt verdwenen? "Niet zeuren iPro, het is opgeslagen." Dat maakt -gevoelsmatig- geen moer uit, weet ik uit eigen ervaring. Het feit dat besloten is dat jouw project wel 'opgeslagen' kan worden, hakt er keihard in: eigenlijk is het vertrouwen zó beschadigd, dat het nooit meer helemaal goed komt.

Tenslotte nog één argument om niets te verwijderen (en dan hou ik er over op, beloofd): blijf met je poten van de spullen van een ander àf!
« Last Edit: 8 July 2013, 02:12:41 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #37 on: 7 July 2013, 18:06:04 »
Mhirr, je bent een aardige man. Maar denk alstublieft eens goed na.
Zouden wij nooit iets verwijderen van de main wereld, dan is er voor nieuwe spelers (en huidige) geen kans om nieuwe bouwwerken te maken.

Als ik als nieuwe speler op een server kom waar de wereld zo goed als vol lijkt, dan ga ik niet eisen dat er een plekje voor mij vrij gemaakt word. Nee, ik zoek naar een server waar wel bouwruimte is.
Dus er word op Tweakcraft misschien niet actief gevraagd om bouwruimte, je moet er dan wel van uit gaan dat wij spelers mis kunnen lopen als zij op het eerste oog zien dat er geen/weinig ruimte is.
Om mij zelf als voorbeeld te noemen, ten westen van mijn aqueduct kan ik eigenlijk niks bij bouwen omdat ik dan in de achtertuin van een ander project kom. Ten zuiden kan ik niks meer bij bouwen omdat daar een tweakstreet loopt met daarachter een amerikaanse stad uit de jaren 30. Ik kon eerst niet naar het noorden uitbouwen omdat daar een verlaten gebouw van keien en aarde stond, echter was deze al bijna een half jaar inactief. Deze is dus verwijderd en vervolgens kon ik daar een mooie tempel bouwen.

De oude wereld, die wij /world world noemen, stond steeds dusdanig vol dat hij steeds vergroot werd tot op het punt dat hij nu ruim 9000 bij 9000 blokjes is. Dat zijn 81.000.000 blokjes aan oppervlakte. Dat lijkt misschien niet groot als je het vergelijkt met de lappen grond waar men vroeger kastelen op bouwde of complete steden. Maar als je gaat nadenken dat dit alles op 1 computer draait moet je je toch eens afvragen of deze computer dat allemaal wel aan kan?
Om niet te veel richting de technische kant te gaan, de computer waar onze minecraft server op draait kan niet veel meer aan, dus hebben wij (community en admin team) besloten om een regel in te stellen die het mogelijk maakt om op de /world main gebouwen te kunnen verwijderen indien ze een lange periode inactief geweest zijn.

Let dus op : op /world world worden geen projecten verwijderd. De /world main was oorspronkelijk ook bedoeld voor de actieve bouwers en/of de mooiere projecten.

NB : Met het woord verwijderen word altijd bedoeld dat iets word opgeslagen in een .schematic bestand zodat deze in de toekomst terug geplaatst kan worden zonder dat de eigenaar ook maar 1 blokje verliest.

Dus om het met 1 argument af te sluiten : ruim je spullen op die je niet meer gebruikt en zorg er voor dat anderen wel nieuwe projecten kunnen blijven maken.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #38 on: 7 July 2013, 18:14:42 »
Ik zie dat gazeebo al gereageerd heeft tijdens het typen, maar wil m'n reactie ook niet voor niks hebben geschreven. :)

----

Mhirr, ik moet zeggen dat je een mooi betoog hebt geschreven, en inderdaad is het gewoonlijk zo dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven.

Echter is het ook zo dat het op een server zoals de onze, met een border rond de map, noodzakelijk is gebleken om af en toe op te ruimen. Het wordt anders onmogelijk voor nieuwe mensen of spelers die er al langer zijn een keer een groot project op te zetten, simpelweg omdat er geen ruimte is voor dergelijke bouwwerken zonder dat er een half bouwwerk in de weg staat wat een half jaar of langer geleden begonnen en niet afgemaakt is.

Ik kan zo al twee voorbeelden noemen; Bazkara's Baz Modan en Empire's Fallout geinspireerde bouwwerk. Beide deze heren hebben lang naar een geschikte locatie moeten zoeken, omdat alle mooie plaatsen bebouwd waren met halve huisjes. Pas nadat die geschematicd en opgeruimd waren konden zij gaan bouwen. Persoonlijk zie ik liever die prachtige projecten groeien dan dat daar een eeuwig half afgebouwd ding staat.

Ik zie de charme ook wel in van een map waar je doorheen kunt dolen om van alles te bekijken, maar eeuwige stilstand is ook niet wenselijk.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #39 on: 7 July 2013, 20:07:38 »
Op zo'n moment ben ik toch wel benieuwd naar de precieze ideeen van het adminteam. Ik zie jelmar en gazeebo hier beiden hun mening (?) verkondigen, twee meningen die overeenkomen en het huidige beleid verdedigen, maar opzich zou ik me wel kunnen vinden in één duidelijke post vanuit ons zeer gerespecteerde adminteam.

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #40 on: 7 July 2013, 22:59:05 »
Isengard a.u.b. niet verwijderen. Het is het back-up project van Vorrion (Efteling) en mij (Aztec). We komen er graag en bouwen af en toe een verdieping erbij.
Mocht iemand per se die plek willen, kan de toren natuurlijk verplaatst worden. Op de parkeerplaats van de Efteling is wel plek denk ik :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #41 on: 7 July 2013, 23:04:55 »
Je bedoelt de lotr toren met de cirkel eromheen met 4 themas?

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #42 on: 8 July 2013, 00:28:34 »
Ja, die aan het begin van dit topic gescreenshot is.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #43 on: 11 July 2013, 14:08:10 »
ik zal heel kort mijn mening spuien: Ja het is waar, TC heeft een heleboel grote projecten die niet af zijn, en ja, dat is soms jammer. Al deze projecten verwijderen en/of opslaan in schematics heeft naar mijn idee echter geen zin. Die grote projecten af of niet laten zien waar wij als community toe in staat zijn. Het is fijn om door heen te wandelen en geeft inspiratie. Het is naar mijn idee ook een visitiekaartje waar de server aan werkt. Het zijn alleen echter vaak te grote projecten voor een individu en ja, nu kom ik bij een kritiekpuntje, er wordt bijna nooit meer door een groep mensen aan een project gewerkt. Hierdoor krijg je wat vaker grote halfafgewerkte projecten. Jammer maar helaas weinig aan te doen. Ik zou alleen willen zeggen dat iedereen in het algemeen makkelijker zou moeten toestaan om mensen mee te laten helpen of een project te laten overnemen, dan worden dingen misschien makkelijker af gebouwd.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #44 on: 11 July 2013, 15:53:31 »
knip

True, deze discussie is al een aantal keer voorbij gekomen. We kunnen spelers niet dwingen om anderen te laten meehelpen met "hun" project. Er lopen spelers rond die alles zelf willen doen omdat zij alleen alle details voor ogen hebben.

Ik pleit er voor dat niet iedereen een groot project mag starten. Bewijs eerst maar dat je een kleiner project (huis, kasteel etc...) kan afbouwen. Daarna mag je groter gaan denken.

Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee als half afgebouwde projecten worden verwijderd om ruimte te maken. Het staat ook gewoon lelijk, echter projecten als Al Qasr zijn lang niet af maar er staat genoeg om door heen te wandelen. Er moet een afweging worden gemaakt wanneer er iets staat wat goed genoeg is om te laten staan, zelfs al is het half af.
« Last Edit: 11 July 2013, 16:22:25 by Loev »

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Het grote topic der verwijdering