Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Het grote topic der verwijdering  (Read 36255 times)

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #15 on: 7 July 2013, 00:31:58 »
Nee. Hij heeft al zijn projecten laten verwijderen omdat hij er niet meer aan wil werken. Hij heeft zelf aan admins gevraagd of dat kon. En je let niet echt op inderdaad. Er zijn al heel veel projecten gerestored. Niet alleen brechthou zijn zutjes.
Ah, dat wist ik niet van brecht. Geheel vrijwillig dus.

En ja, het was mij al opgevallen dat meerdere projecten recentelijk verwijderd zijn. Er zijn echter nog veel projecten over die 2+ maanden inactief zijn. Vandaar dit topic, puur als hulp!

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #16 on: 7 July 2013, 00:39:26 »
Ik ben d'r klaar mee, hé-le-maal klaar mee! Zoek het fijn uit: Laten we streven naar een lege Main! Wie het lef heeft zònder overleg met de bouwer, na hoéveel tijd dan ook, een project 'op te slaan', beslist niet alleen voor die bouwer, maar beslist voor iedereen die op Tweakcraft speelt. Zoveel verantwoordelijkheid... je moet er maar tegen kunnen.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #17 on: 7 July 2013, 00:40:37 »
Mimix, als je je nu even gedraagt naar je leeftijd of zoals je gewoonlijk tegen me doet op TS, komen we wellicht tot een iets constructiever geheel. We zijn met enkele SGO's al een paar dagen bezig om oude dingen te verwijderen, je geeft zelf aan dat je dit al weet. Een paar van de dingen op jouw lijst komen wellicht ook nog wel aan de beurt. We kunnen niet alles tegelijk. Ik snap niet zo goed waarom er nou weer een enorm zeurtopic gemaakt moet worden over een onderwerp waar al lang aan gewerkt wordt, dit lijkt mij niet bevorderlijk voor de sfeer en als dit topic uit de hand loopt - waar het wel op lijkt - ben ik genoodzaakt deze te sluiten.

Mhirr, doe a.u.b. niet zo dramatisch. De regel van twee maanden onaf en inactief = schematic + delete bestaat al sinds 2011, en wordt ook al sindsdien gehandhaafd.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #18 on: 7 July 2013, 00:42:53 »
Begrijp ik hieruit, Jelmar, dat het weloverwogen beleid is 'oude projecten' te verwijderen? Waarom?
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #19 on: 7 July 2013, 00:45:34 »
Die regel bestaat al sinds het maken van de huidige main world. Dit om te voorkomen dat deze world, net als de oude, vol komt te staan met half afgebouwde troep wat nooit meer wordt afgemaakt. Dan krijgen we weer de opmerking - goh, die opmerking is al geweest zelfs - dat de map vol is en vergroot moet worden. Als we oude half afgebouwde rommel opruimen, betekent het dat er plek is voor andere mensen en dat we de map niet weer enorm groot hoeven te maken.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #20 on: 7 July 2013, 00:47:20 »
Ik wist dit niet en vind het een zeer stomme regel... maar wie ben ik, in deze.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #21 on: 7 July 2013, 00:51:18 »
Het leuke neveneffect van het ruimte maken, is dat daar weer nieuwe mooie dingen gebouwd kunnen worden. Om een voorbeeld te noemen; Empire is begonnen met een nieuw bouwwerk op een plek waar eerst iets stond wat er al een halfjaar als een ruine bijlag. Anders had hij geen geschikte plek kunnen vinden.

Lijkt mij een positieve regel dus.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #22 on: 7 July 2013, 01:11:35 »
Laten we het er over eens zijn dat we het, op dit punt, gruwelijk met elkaar oneens zijn.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #23 on: 7 July 2013, 01:59:07 »
Op TS ben ik altijd extra lief. Maar als je aan brecht komt, dan kom je aan mij. Het irriteert mij vooral dat een mooi project als Atlanta eerst wordt verwijderd, terwijl er nog tientallen oerlelijke en veel oudere projecten zijn op main. Het lijkt erg willekeurig en mogelijk zelfs een manier om brecht een hak te zetten.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #24 on: 7 July 2013, 02:03:23 »
[22:49] <+bReChThOu> Don_Craft / Jelmar wil jij mijn shit in een schematic stoppen ?
[22:49] <+bReChThOu> dus /warp atlanta en /warp moskee ?

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #25 on: 7 July 2013, 02:11:30 »
Dat kan zo zijn, maar een paar dagen eerder was ik getuigen van een uiterst felle discussie tussen brecht en de admins over het voortbestaan van zijn projecten. Ik heb het idee dat er momenteel bij brecht eerder sprake is van een vorm van defaitisme, dan van een oprechte wil om zijn eigen projecten te doen verdwijnen.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #26 on: 7 July 2013, 02:32:19 »
Er is hem herhaaldelijk gevraagd of hij met zijn bouwwerken verder zou gaan. Het antwoord bleef vaag of bleef volledig uit. Zelfs tijdens de discussie waar je naar refereert werd er geen duidelijk antwoord gegeven. Terwijl de vraag toch vrij eenvoudig is; ga je ermee verder of niet? Ik snap niet goed wat het probleem is, het antwoord is of ja of nee.

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #27 on: 7 July 2013, 02:47:20 »
Hij werd met die vraag naar mijn inziens voor het blok gezet. Het was al lang duidelijk dat brecht niet door zou gaan, hij is al een hele poos niet ingame geweest. Bij een "nee" was zijn project verwijderd, bij een "ja" had hij gelogen. Ik denk dat brecht liever zijn project, waar hij velen uren aan heeft besteed, nog op main had zien staan.

Mijn punt is, als er ruimte nodig is voor nieuwe projecten, verwijderd dan eerst de oude lelijke troep in plaats van projecten waar duidelijk veel tijd en creativiteit in zit. Op deze manier worden mensen aangezet om echt iets moois en origineels neer te zetten, in plaats van het zoveelste stonebrick kasteel.

Niet alles te serieus nemen, zeker niet op het internet. Ik speel nog altijd graag op TC en het is zeker niet mijn bedoeling om dingen op te blazen  *;

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #28 on: 7 July 2013, 12:47:54 »
Eerst even reageren op persoonlijke titel:
Dat rode gebouw van mij is zeer zeker nog actief, misschien niet zichtbaar van bovenaf (vermoed dat je te snel conclusie hebt getrokken van het stuk dak (wat in het echt ook zo is))
einde reactie persoonlijke titel.

Als brecht vind dat hij wel heel erg voor het blok is gezet moet HIJ dat zelf aangeven bij het admin-team.
En het is oneerlijk om dingen te verwijderen van mensen die wel actief zijn maar lelijk zouden bouwen.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Het grote topic der verwijdering
« Reply #29 on: 7 July 2013, 13:02:30 »
Even een woordje van mezelf.

Ik was verbaast waarom ik vorige week werd aangesproken over mijn projecten. Zeker omdat ze in die maten waren gevorderd dat ze wel als warp - of iig als zelfstandig project - konden worden beschouwd. Er zijn projecten die "af" zijn maar die veel minder omvatten.

Er zijn ook oudere inactievere projecten waar met geen woord over werd gerept. Dus ik viel uit de lucht. Maar het verschil zit hem in het feit dat ik nog dagelijks op irc zit en dus altijd bereikbaar ben, op die manier dus kon gevraagd worden naar mijn intenties.

Ik voel me op dit moment niet zo lekker in de community, dus ik hou me even wat afzijdig.
Ik heb zelf ook veel zitten lullen en roepen over falend beleid etc terwijl ik al maanden niet meer actief ben. Veel mensen begonnen zich mateloos aan mijn gedrag te ergeren, begrijpelijk.

Daarom heb ik een paar dagen geleden beslist om gewoon mijn mond te houden over onzinnige uitspraken en enkel nog constructief bij te dragen. En dus ook plaats vrij te maken op de map, want dat punt blijft toch spelen - hoewel ik niemand heb gezien die een plek zocht en er echt geen vond.

Daarom heb ik gevraagd om alles was ik ooit heb gebouwd weg te halen, alleen die lelijke kerk kan moeilijk weg want die ligt tussen allemaal andere meuk. Ik ben er van overtuigd dat ik er ooit aan wil verder werken, maar de eerst komende tijd dus niet. De hoofdzaak is geen falend beleid maar wel dat ik niet super veel minecraft meer spel momenteel, enkel nog FTB.

Ik trek me terug, maar ik volg alles nog op via het forum/irc. Alles is weggehaald op mijn vraag, en ik voel me niet voor het blok gezet, i'll be back, maar voorlopig even niet dus.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Het grote topic der verwijdering