Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Discussie Survival beleid  (Read 25711 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Discussie Survival beleid
« on: 6 July 2013, 16:04:02 »
Naar aanleiding van het "survival drama" topic, hier een opsomming van de huidige regelgeving in de survival wereld. Plaats hier je voorstel voor een eventueel nieuw survival beleid zodat we er binnen aanzienlijke tijd een stem over kunnen uitbrengen.

--------------------

 - Je mag grieven zolang je iemand zijn basis niet compleet vernietigd/onklaar maakt. Dit houd dus in dat je wel hier en daar een boobytrap mag plaatsen en/of een paar gaten graven op zoek naar geheime kistjes of toegang te verkrijgen tot een basis.

 - Stelen uit kisten mag en als je iemand dood mag je deze items ook houden.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #1 on: 6 July 2013, 16:11:06 »
Ik zal maar direkt beginnen :

Ik ben het eens met dit huidige beleid. Survival is ooit begonnen precies zoals hier onder beschreven met als enige wijziging dat we nu niet meer een basis compleet mogen vernietigen.

Dit beleid is gewijzigd omdat mensen de survival wereld en de gewone wereld niet gescheiden konden houden en er veel geruzie ontstond op de server en er voor de admins ontzettend veel werk was om deze problemen op te lossen.

Toen het beleid omgezet werd naar niet stelen en niet grieven werd er veel geklaagd en was de survival wereld een stuk minder populair.

Daarna werd stelen uit kisten toegestaan en dat leek goed te gaan, er waren geen ruzies waardoor er werd besloten om grieven ook toe te staan.

Op een enkele keer na, door iemand die de regels niet helemaal goed gelezen had, is dit beleid op het moment goed te handhaven en lijken mensen zich er ook aan te houden. Er zijn geen noemenswaardige problemen en mensen lijken de survival wereld en de bouw werelden gescheiden te kunnen houden icm relaties tussen de spelers.



Natuurlijk zijn er mensen die NIET spelen omdat ze het niet eens zijn met het huidige beleid, maar de hoeveelheid spelers die WEL spelen is hoger waardoor ik vind dat het huidige beleid succesvol is en behouden moet worden.

Hou de survival in survival, zeg nee tegen een extra bouwwereld  *O*

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #2 on: 6 July 2013, 19:11:44 »
Ik vind het huidige beleid prima, met als note erbij: mensen denk ff na, en ga niet te ver enzo, hou het leuk

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #3 on: 6 July 2013, 22:15:02 »
Ik vind het huidige beleid prima, met als note erbij: mensen denk ff na, en ga niet te ver enzo, hou het leuk

Dat is het probleem nu juist :/
Sommige mensen kunnen die vrijheid naar mijn mening niet aan, daarom zijn er regels nodig denk ik.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #4 on: 6 July 2013, 22:27:37 »
Voor de pvp'ers en de liefhebbers van echte survival, volgens mij is het dan een idee om er een échte survival world van te maken. Met andere woorden, we zetten passive health regen uit.  Een delay op het /world command vind ik ook wel passen binnen dit concept.

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #5 on: 7 July 2013, 03:00:11 »
Voor de pvp'ers en de liefhebbers van echte survival, volgens mij is het dan een idee om er een échte survival world van te maken. Met andere woorden, we zetten passive health regen uit.  Een delay op het /world command vind ik ook wel passen binnen dit concept.
QFT

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #6 on: 7 July 2013, 15:59:21 »
Tot op het moment van schrijven is de huidige survival wereld een echte survival wereld.
In 1.6 komt pas de feature om passive health regen uit te zetten, maar ik vind het prima om deze nieuwe feature ook aan te zetten (of dus eigenlijk uit :+).

Ik ben ook benieuwd naar de ideeen van mensen die voor het veranderen, of in elk geval bekijken, van het huidige beleid waren.

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #7 on: 9 July 2013, 22:23:45 »
Ik ben ooit begonnen aan survival voordat de grote reset er was. De sfeer was naar mijn inzien goed en er werd geholpen aan het opbouwen en zelfs lekker meegebouwd.

Na de grote reset veranderde iedereen in deze grote boeman en vond het leuk om maar keer op keer mijn bedje kapot te meppen en m'n kisten leeg te roven. Toegegeven, ik ben super slecht in survival en ermee gestopt door deze reden.

Zelfs na deze dramatische ervaring is mijn mening ongewijzigd.
Survival = survival; alles is veroorloofd
Als iemand de tijd spendeert om een monopolie te krijgen op iets dan zal hij/zei het wel verdient hebben. Andere spelers kunnen altijd samenspannen om diegene eens goed terug te pakken.

Het slopen, stelen van andermans spul of het treiteren van een bepaalde persoon blijft triest.

iwritecode

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #8 on: 10 July 2013, 12:17:01 »
Ik vind survival erg leuk... en hoe minder regels... hoe beter...

Is het mogelijk om de character tag uit te zetten? Zo word ik nog wel eens gevonden.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #9 on: 10 July 2013, 12:21:02 »
Ik vind survival erg leuk... en hoe minder regels... hoe beter...

Is het mogelijk om de character tag uit te zetten? Zo word ik nog wel eens gevonden.

Mensen hebben playerraders, en zombe berekent de afstand en richting van de spelers die binnen de 200 blocks van je verwijderd zitten. Zo ben je ALTIJD opspoorbaar, ook al zit je in het midden van een grot of 50 blocks onder de grond.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #10 on: 10 July 2013, 12:25:18 »
En als mensen nou gewoon is zo eerlijk én sportief zijn om dat uit te zetten dan heeft het wel nut !

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #11 on: 10 July 2013, 12:26:25 »
En als mensen nou gewoon is zo eerlijk én sportief zijn om dat uit te zetten dan heeft het wel nut !


De ervaring leert me dat dat niet gebeurt, dus ik zou er ook niet van uit gaan.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #12 on: 10 July 2013, 13:30:41 »
Tot op het moment van schrijven is de huidige survival wereld een echte survival wereld.
In 1.6 komt pas de feature om passive health regen uit te zetten, maar ik vind het prima om deze nieuwe feature ook aan te zetten (of dus eigenlijk uit :+).

Ik ben ook benieuwd naar de ideeen van mensen die voor het veranderen, of in elk geval bekijken, van het huidige beleid waren.

Nu we op 1.6.2 zitten hoe denken mensen nu over het voorstel van jelmar?

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #13 on: 10 July 2013, 13:33:03 »
Tot op het moment van schrijven is de huidige survival wereld een echte survival wereld.
In 1.6 komt pas de feature om passive health regen uit te zetten, maar ik vind het prima om deze nieuwe feature ook aan te zetten (of dus eigenlijk uit :+).

Ik ben ook benieuwd naar de ideeen van mensen die voor het veranderen, of in elk geval bekijken, van het huidige beleid waren.

Nu we op 1.6.2 zitten hoe denken mensen nu over het voorstel van jelmar?

Nou, ik vind het helemaal top.

Spanko

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: Discussie Survival beleid
« Reply #14 on: 10 July 2013, 22:58:34 »
Inderdaad, ik zie zelf eigenlijk alleen maar voordelen aan de "UHC" modus. Handige die nieuwe gamemode parameters!

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Discussie Survival beleid