Kleinere map heeft niks met pvp te maken Bolukan.
Het gaat mij persoonlijk puur om het feit dat het GEEN survival is als de map zo groot is als de huidige map en om meerdere redenen.
1. Je komt bijna nooit iemand tegen
2. Er is een overvloed aan materiaal en niks zal ooit echt opraken.
3. Survival gaat ook om samenwerken, wat door een grotere map niet echt bevorderd word.
We hebben een tijdje bij wijze van een test een kleine survival map gespeeld op een server van Vistu, deze map was als ik het goed heb 500 bij 500 en er zaten ongeveer 4 mensen actief op in die periode. Het idee van een kleinere map is dat je geforceerd word jezelf te verdedigen tegen monsters en kwaadwillende spelers, echter is het in zo'n geval misschien beter om samen te werken. De grootte van deze map (bij vistu dus) was voor deze hoeveelheid mensen zelfs al vrij groot om een survival (in de letterlijke zin van het woord) gevoel te krijgen.
En dan als laatste, de survival map is alles behalve volgebouwd. Als ruwe inschatting zou ik zeggen dat er ongeveer 10 tot 20 procent van de map in gebruik is. Dat jij toevallig een druk gebied op je minimap ziet betekend niet dat de overige 99% van de map ook volgebouwd is