Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 170719 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #255 on: 22 July 2012, 07:45:45 »
Quote
Denk echter niet dat wat je daar zegt klopt gazeebo. en denk dat er misschien een enkeling is die het heeft gedaan maar niet een groep of zoals jij zegt "veel" dat lijkt me een beetje te buitensporig.

Oh geloof mij, er word echt veel xray gebruik geconstateerd in survival, niet alleen maar door mij. Echter is de poll zo uitgekomen dat er zo weinig mogelijk admin interactie is tenzij een speler hier om vraagt ;)

Echter heb ik al aangegeven hier op de definitieve map strenger op toe te zien, onafhankelijk van wat de poll ons voorschrijft, want ik vind het absoluut niet kunnen dat men van zulk soort plugins gebruik maakt. De message of the day schrijft "xray is ban" wat inhoud dat er in elk geval al 3 mensen geluk hebben gehad dat ze geen ban ( en zelfs geen survival ontzetting ) hebben ontvangen.

Dus in elk geval een tip voor de mensen die de xray plugin gebruiken of een minimap die volledige cavesystemen laat zien, pas er mee op want je kan maar zo je access kwijt raken zodra de definitieve map er is.
Het is ten eerste niet eerlijk t.o.v. van de spelers die dit soort plugins niet gebruiken en ten tweede het is verboden volgens de huisregels van TC.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #256 on: 22 July 2012, 11:05:56 »
Air-state en potion-effect is nu ook world-afhankelijk, dus hiermee kan je als het goed is nu niet meer 'cheaten'. :)

[..]Echter heb ik al aangegeven hier op de definitieve map strenger op toe te zien, onafhankelijk van wat de poll ons voorschrijft, want ik vind het absoluut niet kunnen dat men van zulk soort plugins gebruik maakt. De message of the day schrijft "xray is ban" wat inhoud dat er in elk geval al 3 mensen geluk hebben gehad dat ze geen ban ( en zelfs geen survival ontzetting ) hebben ontvangen.[..]

Op aanvraag dus controleren, niet op eigen initiatief :)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #257 on: 22 July 2012, 11:39:44 »
Ik heb een poll toegevoegd aan het topic mbt tot stelen uit kisten. Graag alleen stemmen als je actief in survival hebt gespeeld (dat is ook de reden dat ik het niet in het nieuws-topic post). Je kan zeven dagen stemmen. :)

Stelen uit inventories (na het doden van een speler) blijft wel gewoon toegestaan.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #258 on: 22 July 2012, 11:50:40 »
ik vind het een beetje triest als mensen x-ray gebruiken...
Kan die anti ore xray plugin ook niet worden toegepast op chests?
(Die plugin dat ie de chest niet naar de client stuurt tenzij de player de chest hoort te kunnen zien)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #259 on: 22 July 2012, 11:54:00 »
We hebben een tijdje zo'n anti-xray plugin gedraaid maar dat gaf meer problemen dan dat het oploste helaas.

De enige manier is bij verdenking een admin inschakelen die het beoordeelt (evt. met andere personen erbij) en daarna bestraft.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #260 on: 22 July 2012, 11:55:50 »
als een speler het goed doet kan er geen xray worden ontdekt, zelfs al maakt ie de tunnels netjes dicht..
Je kan met xray ook de echte ingang vinden en ontdekken hoe je de traps uit kan schakelen...

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #261 on: 22 July 2012, 16:08:34 »
Ik heb wel eens een serverplugin gezien op een andere server die chests hide als ze onder een bepaalde light level zitten. Dus als je ze verstopt onder een laagje dirt zijn ze niet te zien via xray omdat de server ze dan onzichtbaar maakt.

Trouwens milenco, jij zegt dat we alleen op verzoek van de speler iets mogen doen als admin, maar je vergeet 1 ding. Ik als admin zijnde speel ook survival en ben meerdere malen slachtoffer geweest van twijfelachtige situaties waarvan  minimaal 2 met xray achtige plugins gedaan zijn en daar weer 1 van heeft het ook toegegeven.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #262 on: 22 July 2012, 16:11:49 »
Ik heb wel eens een serverplugin gezien op een andere server die chests hide als ze onder een bepaalde light level zitten. Dus als je ze verstopt onder een laagje dirt zijn ze niet te zien via xray omdat de server ze dan onzichtbaar maakt.


dat is die plugin waar milenco het idd overhad, maar die bugged heel erg, er is zelfs kans dat de blocks compleet verdwijnen..
Toen de vorige survival net open ging was die plugin er net...
je zag overal fake ores enzo, dat was echt waardeloos

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #263 on: 22 July 2012, 17:03:37 »
Quote
Denk echter niet dat wat je daar zegt klopt gazeebo. en denk dat er misschien een enkeling is die het heeft gedaan maar niet een groep of zoals jij zegt "veel" dat lijkt me een beetje te buitensporig.

Oh geloof mij, er word echt veel xray gebruik geconstateerd in survival, niet alleen maar door mij. Echter is de poll zo uitgekomen dat er zo weinig mogelijk admin interactie is tenzij een speler hier om vraagt ;)

Echter heb ik al aangegeven hier op de definitieve map strenger op toe te zien, onafhankelijk van wat de poll ons voorschrijft, want ik vind het absoluut niet kunnen dat men van zulk soort plugins gebruik maakt. De message of the day schrijft "xray is ban" wat inhoud dat er in elk geval al 3 mensen geluk hebben gehad dat ze geen ban ( en zelfs geen survival ontzetting ) hebben ontvangen.

Dus in elk geval een tip voor de mensen die de xray plugin gebruiken of een minimap die volledige cavesystemen laat zien, pas er mee op want je kan maar zo je access kwijt raken zodra de definitieve map er is.
Het is ten eerste niet eerlijk t.o.v. van de spelers die dit soort plugins niet gebruiken en ten tweede het is verboden volgens de huisregels van TC.

Ik was toch echt in de veronderstelling dat xray tegen de regels was.. dus als jij bewijs hebt van meerdere mensen die het gebruiken dan vind ik dat het maar is tijd wordt dat de admins ingrijpen. Je verschuilen achter het argument zo min mogelijk admin optreden is natuurlijk flauwekul. Dat is bedoelt als het gaat om interactie tussen spelers etc NIET als mensen compleet lopen te cheaten.

Wel goed van je dat je de mensen even een waarschuwing geeft maar in mijn ogen saboteer je de testopzet al door met xray aan te spelen. optreden is mijns inziens noodzakelijk. hoe en wat laat ik aan de admins over. (maakt me neit uit of de personen alleen maar een waarschuwing krijgen of een ban dat is aan jullie) Dit soort taken moet gewoon niet gedoogd worden. Anders gaan alleen maar meer mensen het doen of er gebruik van maken. Hierdoor is survival natuurlijk geen survival meer.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #264 on: 22 July 2012, 18:31:07 »
Mensen, ik vind het vreemd dat er zo weinig vertrouwen is in de survival-users hier. een groot deel van die users praat mee in deze discussie, en ik denk niet dat enige maatregel tegen x-ray in survival extra nodig is. ik heb genoeg vertrouwen in de users, en ik denk niet dat er dalijk massa`s meldingen van x-ray gaan komen.

Uiteraard is het mogelijk dat ik hier compleet mee naast zit, en dat er toch problemen mee gaan komen, maar serieus, ik denk niet dat er veel problemen met x-ray komen. mss denk ik hier te lichtzinnig over.

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #265 on: 22 July 2012, 23:00:23 »
Maar mocht er gebruik worden gemaakt van deze "cheats", dan vind ik dat de admins ook gewoon moeten ingrijpen met ontzegging van survival toegang. Het blijven desondanks natuurlijk wel de gene die deze server bespeelbaar en fail moeten houden.
Hi

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #266 on: 22 July 2012, 23:24:09 »
@wave

Het is niet dat ik geen vertrouwen heb in de huidige spelersgroep op survival. Maar als gazeebo ons hier op het forum verteldt dat hij nu al 3 mensen weet die xray gebruiken vindt ik dat dit tegen de regels is en dat actie moet volgen.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #267 on: 22 July 2012, 23:26:40 »
Zeg bazkara, wanneer ga jij eigenlijk eens SPELEN in survival? Je kaapt wel telkens het topic met je straffe uitspraken en ijzeren mening, maar ik heb je nog niet of amper in game gezien; hoe kan je er dan over oordelen? En dan zijn er nog andere mensen die ik er uren en dagen zie en die hier niks zeggen en die dus, denk ik, wel tevreden zijn. Zal binnenkort eens wat pics posten van onze gebouwtjes :>

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #268 on: 23 July 2012, 00:47:48 »
Zat al wel te wachten op commentaar als dit.. lekkere persoonlijke aanval..

Waar waren alle survivalisten voor de reset dan? Mensen bemoeiden zich ook met de discussie zonder ook maar een stap op de oude survival wereld te hebben gezet. Je draait het wel lekker om he. Dacht dat we daarom juist dit forum hadden. Om te discussiƫren meningen te polsen etc. Kortom hoe konden de mensen die tegen het voorstel waren maar 2 maand daarvoor ook geen stap hadden gezet dan tegen zijn als ik jouw redenatie volg..

Wil er ook nog even aan toevoegen dat jij mijn thuissituatie of agenda niet kent dus vind het nogal een rare comment. Wees blij dat er nog mensen zijn die kritiek durven te uiten, constructief willen denken en naar oplossingen zoeken.


Tevens heb ik in survival al wel een home met een armor voedsel etc geregeld. Aangezien ik een raar spawnpunt had heb ik niemand kunnen vinden zo snel. Maarja zoals je kunt zien stookt het huidige survival beleid nogal met de visie die ik in gedachten had voor een survival wereld. Dit is nu niet echt motivatie bevorderend.
« Last Edit: 23 July 2012, 00:50:13 by bazkara »

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #269 on: 23 July 2012, 09:04:19 »
Heren kan het even wat minder? Iedereen heeft recht op zijn eigen mening ook al speel je niet veel in survival. Ik denk dat we het eens zijn dat x-ray cheaten is. Cheaten = Ban. Heel simpel, ook al moeten de admins afstand nemen van survival, bij cheaten moet je ingrijpen.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic