Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 168873 times)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #240 on: 21 July 2012, 18:51:06 »
Wat mij betref is stelen ook het enige punt ter discussie. Ik heb tijdens de poll gestemd VOOR stelen. Maar ik vind dat dit niks met survival heeft te maken als iemand mijn cobble jat. Food mag wat mij betreft ongelimiteerd gejat worden, al de rest zie ik liever weer verboden worden (heeft imo geen enkel  meerwaarde wat betreft survival).

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #241 on: 21 July 2012, 18:53:55 »
Wat mij betreft houden we dit regel systeem. Als er weer allerlei regeltjes komen dan ben je mij in elk geval weer kwijt uit de survival world. Dus ja, als men mij graag kwijt wil uit survival weten ze waar ze op moeten stemmen ;)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #242 on: 21 July 2012, 18:55:59 »
Bah,  dat 'als <dit> , dan ben ik weg' gezeur ben ik echt beu. Niet iedereen kan het beleid 100% ok vinden. Als jij wegbent, komt er misschien weer iemand anders bij; sterker nog, ik ben hier bijna zeker van. En jij als individu bent geen meerwaarde in survival t.o.v. andere spelers die er nu wegblijven om hoe de regels nu zijn.

McBrown

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 12
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #243 on: 21 July 2012, 19:06:39 »
Het jatten vind ik echt een domper in de regels van survival, het scheelt al enorm met de uitzondering van grieven. Maar toch is het vervelend.

Ik zou dan alleen de drops van players toelaten ofzo, (dat is dan je risico)... Naja ik ben ook nog newb, maar dit is wat ik er van vind.

PS.- IK dacht dat aanklooien niet toegestaan was. (Zie spawn)

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #244 on: 21 July 2012, 19:16:36 »
Ik denk dat het een goed idee is om alleen de drops van spelers te mogen 'stelen'. Wat mcbrown dus ookal zegt.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #245 on: 21 July 2012, 19:36:49 »
Brechthou ik zeg ook niet dat ik als individu een meerwaarde heb o.i.d. maar op het moment dat stelen weer verboden word zit survival in principe weer hetzelfde in elkaar als voor de beleidswijziging. Dat betekend dus dat je waarschijnlijk ook veel mensen weer kwijt zult raken die het zelfde als mij denken, sterker nog dat weet ik vrijwel zeker ;) Tuurlijk kan je niet iedereen tevreden houden, maar het is nu wel actiever op survival dan dat het was voor de beleidswijziging.

En ik vind het zeker wel belangrijk om te weten wie stopt met survival als de regels op een bepaalde manier ingesteld worden, want als er maar 1 persoon is die stopt dan lijkt me dat niet zo heel erg. Maar als het 50/50 word of zelfs 60/40 dan zie ik daar wel een potentieel probleem.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #246 on: 21 July 2012, 19:40:08 »
Je weet niet hoeveel mensen nu terughoudend zijn. Dus misschien gaan er dan 5 mensen weg, maar komen er weer mensen bij die anti-stelen zijn en nu wel fijn kunnen spelen. Maar dat is een afweging, en dat precieze aantal ga je toch nooit weten. Wat mij betreft, en ik denk dat ik namens alle spelers spreek waar ik mee samen speel, mag die jat-regel terug afgeschaft worden. Als dit niet gebeurd gaan we in ieder geval niet weg, zo een ramp is het niet. Als het enige item wel/of niet jatten is, zie ik geen reden om weg te gaan. Ik vind het wel ok zo.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #247 on: 21 July 2012, 19:49:58 »
Laat ik het zo zeggen, op het moment dat stelen niet mag (kisten en lijken) zit er naar mijn mening geen enkele beloning/meerwaarde aan survival vast t.o.v. main world.

Plus dat je in 1.3 een enderchest hebt, waar je als het goed is alleen zelf bij kan en niemand anders. Zo heb je dus een built-in feature om bepaalde items te beschermen.

Quote
In SMP, Ender Chests have a separate inventory for each player, but they have an intended drawback: destroying one in SMP will only drop 8 obsidian (unless broken using a Silk Touch pickaxe), meaning another Eye of Ender would be required to craft it again.[2]

Hopelijk werkt het wel dusdanig dat je niet je main inventory in survival kan gebruiken .. :P

Copyman

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #248 on: 21 July 2012, 20:17:10 »
Ik geloof niet dat mensen stoppen met het spelen van survival als er weer een verbod komt op het stelen van items. Naar mijn idee is het eerder de nieuwe map die voor meer actieve spelers heeft gezorgd. De meerwaarde van survival is natuurlijk dat het survival is en blijft. Voor je eigen voedsel zorgen, jezelf beschermen tegen mobs (en eventueel andere spelers), etc. Het stelen van andere spelers draagt voor mij niets bij aan de beleving van survival.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #249 on: 21 July 2012, 21:18:56 »
Het alleen moeten zorgen voor voedsel en beschermen tegen monsters is geen uitdaging.. toen ik op tweakcraft spawnde in survival spawnde ik ergens random onder de grond. Daar zit ik nu nog steeds en ik heb voldoende voedsel en bescherming tegen monsters... oftewel compleet geen uitdaging.

Het is helemaal niet moeilijk om kisten te verstoppen achter 2 sticky pistons of via andere tructjes. Mensen die klagen dat ze spullen kwijtraken kunnen beter op main spelen denk ik. Daar kan je niets kwijt raken. Het idee was juist om meer speler interactie te promoten. als je neits mag stelen dan is er geen reden meer om interactie op te zoeken.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #250 on: 21 July 2012, 22:15:13 »
Het alleen moeten zorgen voor voedsel en beschermen tegen monsters is geen uitdaging.. toen ik op tweakcraft spawnde in survival spawnde ik ergens random onder de grond. Daar zit ik nu nog steeds en ik heb voldoende voedsel en bescherming tegen monsters... oftewel compleet geen uitdaging.

Het is helemaal niet moeilijk om kisten te verstoppen achter 2 sticky pistons of via andere tructjes. Mensen die klagen dat ze spullen kwijtraken kunnen beter op main spelen denk ik. Daar kan je niets kwijt raken. Het idee was juist om meer speler interactie te promoten. als je neits mag stelen dan is er geen reden meer om interactie op te zoeken.

hier ben ik het mee eens, hoe moeilijk is het om je spullen gewoon ergens onder een laag dirt te verstoppen? als je al je kisten zo in je toch al opvallende huisje zet, wat verwacht je dan!?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #251 on: 21 July 2012, 22:20:02 »
Er zijn helaas wel veel mensen die op de een of andere manier een vorm van xray gebruiken.
Er zijn al te veel dingen waar is ingebroken waar toevallig dat ene blokje is gehakt om door dat ene gangetje van 1 bij 2 een kist leeg te roven of een cluster diamanten te hakken.

Op het moment dat bijv. er een muur stonebrick is, en precies voor het gat van de kist 1 stonebrick is weggehakt en de rest van de muur is niks uitgehakt, tja.. dat valt wel een beetje op ;)

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #252 on: 21 July 2012, 22:33:31 »
Er zijn helaas wel veel mensen die op de een of andere manier een vorm van xray gebruiken.
Er zijn al te veel dingen waar is ingebroken waar toevallig dat ene blokje is gehakt om door dat ene gangetje van 1 bij 2 een kist leeg te roven of een cluster diamanten te hakken.

Op het moment dat bijv. er een muur stonebrick is, en precies voor het gat van de kist 1 stonebrick is weggehakt en de rest van de muur is niks uitgehakt, tja.. dat valt wel een beetje op ;)

ongetwijfeld, en de enige oplossing imo (helaas...) is dat als je op deze manier denkt bestolen te zijn, door een soort x-ray, dat je admins daarop attendeert.

overigens wil ik hier aan toevoegen dat ikzelf genoeg vertrouwen heb in de survivallers hier dat ik gewoon mijn kisten onder een laag blocks verberg, en het is dan mijn eigen schuld als iemand komt "x-rayen".

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #253 on: 22 July 2012, 00:01:55 »
Er zijn helaas wel veel mensen die op de een of andere manier een vorm van xray gebruiken.
Er zijn al te veel dingen waar is ingebroken waar toevallig dat ene blokje is gehakt om door dat ene gangetje van 1 bij 2 een kist leeg te roven of een cluster diamanten te hakken.

Op het moment dat bijv. er een muur stonebrick is, en precies voor het gat van de kist 1 stonebrick is weggehakt en de rest van de muur is niks uitgehakt, tja.. dat valt wel een beetje op ;)

taak van de admins om daar op toe te zien denk ik. community kan aangeven als je iemand verdenkt en daarna is het aan de admins om hier bewijs van te vinden. Tevens hoop ik toch echt dat de mensen hier in de community zich houden aan een fair play. Xray gebruiken is geen rekening houden met je medespelers om van respect ten opzichte van elkaar en het eerlijke spel maar niet te spreken.

Denk echter niet dat wat je daar zegt klopt gazeebo. en denk dat er misschien een enkeling is die het heeft gedaan maar niet een groep of zoals jij zegt "veel" dat lijkt me een beetje te buitensporig.

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #254 on: 22 July 2012, 01:00:17 »
Op zich vind ik het wel goed zo, alleen is de map nogal groot. Enige huisje wat ik tot nu toe heb gvonden, is het huisje van Günter. :+
Hi

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic