Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Mobtower-beleid  (Read 33005 times)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Mobtower-beleid
« on: 22 June 2012, 20:35:51 »
Na lang beraad en vele verzoeken hebben we een keuze met betrekking tot mobtowers. Vanaf heden is het toegestaan onbeperkt gebruik te maken van mobtowers. Dit betekent dat de limiet die er nu is ingesteld nu meer van toepassing is.

De reden dat we afstappen van de huidige beleid is de constante vraag vanuit de community hier wat aan te doen. Daarnaast 'evolueert' Minecraft natuurlijk qua ontwikkelingen en nieuwe features. Mobtowers zijn een 'vanille'-uitwerking waar de makers van Minecraft (notch en Jeb) zich van bewust zijn geweest toen ze (bijv.) goud farmbaar hebben gemaakt. Een veel gehoord tegenargument hierbij is de waarde van goud in de huidige opzet. We moeten niet vergeten dat iets vergelijkbaars een tijd geleden aan de hand was met klei. Destijds was klei erg beperkt beschikbaar maar sinds de 1.0-update is klei veel beter verkrijgbaar. Daarnaast is het naar onze mening oneerlijk tegenover de mensen die (toen er nog geen limiet werd gesteld aan golddrop) niet hebben gefarmd terwijl anderen (waaronder mijzelf) veel goud hieruit hebben verzameld.

We stellen echter wel een aantal voorwaarden aan het nieuwe beleid. Allereerst is het belangrijkste uitgangspunt dat er geen lag mag ontstaan. Dit geldt zowel voor de server als voor jullie. Serverlag kunnen we zelf goed in de gaten houden, met cliënt-lag bedoelen we een verlaagde/onspeelbare framerate in de buurt van mobtowers. Het idee dat mobs zelf gedood moeten worden houden we ook aan vast. Geen farms dus waarbij je enkel items kan rapen.

Om aan bovenstaande voorwaarde te voldoen hebben we besloten dat er van elk type 'farm' maar één aanwezig mag zijn op de server, welke voor alle spelers toegankelijk moet zijn. Omdat er van bepaalde soorten al farms bestonden, zullen deze worden gebruikt in de uitvoer van het beleid. Concreet betekent dit de volgende farms:

-Mobdrop (voor alle monsters) - /warp mobdrop
-Golddrop (voor Zombie Pigmen) - /warp golddrop

Een eventuele Ironfarm (welke Iron Golems kan minen) moet nog gebouwd worden. Jullie mogen in overleg met de admins bepalen wie deze taak op zich wil nemen.

We hopen hiermee tegemoet te komen aan de wens van de community en tevens hopen we het discussiepunt rondom mobtowers, wat nu al zo'n anderhalf jaar bezig is, hiermee te kunnen beëïndigen! :) We wensen jullie veel farmplezier!

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #1 on: 22 June 2012, 20:38:11 »
Nice :D

Overigens wil ik me bij deze beschikbaar stellen om (samen met een groepje) de irondrop te maken :)

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Mobtower-beleid
« Reply #2 on: 22 June 2012, 20:40:08 »
ik wil de iron farm maken
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #3 on: 22 June 2012, 20:42:41 »
Warp: Blazefarm

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #4 on: 22 June 2012, 20:43:47 »
Mag de golddrop dan nu weer open/gefixed worden? Bedankt!

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #5 on: 22 June 2012, 20:44:49 »
Warp golddrop is nu beschikbaar. Helaas werkt t effectief nog niet vanwege het ontbreken van BetterMechanics, maar zodra dat weer werkt kunnen jullie volop gaan minen. :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #6 on: 22 June 2012, 23:25:19 »
Ik zie trouwens nog niet zo goed hoe je een echte iron-drop farm maakt. Ik heb bij verscheidene spelers een vierkant gezien met villagers en veel deuren, waar heel sporadisch een "iron man" spawned. Echter is deze spawnrate dusdanig laag dat ik het persoonlijk niet echt een farm vind.

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #7 on: 22 June 2012, 23:27:36 »
Ik zie trouwens nog niet zo goed hoe je een echte iron-drop farm maakt. Ik heb bij verscheidene spelers een vierkant gezien met villagers en veel deuren, waar heel sporadisch een "iron man" spawned. Echter is deze spawnrate dusdanig laag dat ik het persoonlijk niet echt een farm vind.
idd spawn iron golem is erg laag en dan heb je zoveel villagers nodig om meer rate tekrijgen is denk ik niet tedoen

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #8 on: 23 June 2012, 12:50:25 »
@Milenco

Hoe zit het met survival ?
Zelfde beleid ?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #9 on: 23 June 2012, 16:05:03 »
Zelfde beleid :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #10 on: 24 June 2012, 00:35:38 »
De iron farm is inmiddels al hard aan gewerkt. Bij /warp ironfarm kan je hem bekijken en als je geluk hebt is er ook een iron golem aanwezig :)
Dank aan Freaker, Sheepy en Gertjan. Als ik iemand gemist heb, sorry :P

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Mobtower-beleid
« Reply #11 on: 24 June 2012, 04:10:04 »
jah na 2e was het onmogelijk om nog naar de warp te gaan k heb nu heel wat villagers op geruimd aangezien sommige hokjes wel 300 villagers hadden
any way aan de admins en admins van zone probeer als je tijd hebt de populatie onder 500 te houden
met nog iets van 20 villagers in alle glaze hokjes dan zullen er geen problemen zijn ;)
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #12 on: 24 June 2012, 09:24:53 »
Zow jij was nog lang wakker :) ik weet wel hoe we dat op kunnen lossen de torch's  weg halen gaan ze niet meer breeden even kijken hoeveel er in zo een ding moeten voor een irongolem.
---
One Iron Golem will be able to spawn for every 15 Villagers in a village. So 15-31 Villagers spawn 1 Iron Golem, 32-47 spawn 2 Iron Golems etc..
laten we dan 32/33 aanhouden weet niet hoeveel torens of lege hokjes we dan behouden maar dat zien we dan wel.
« Last Edit: 24 June 2012, 09:42:03 by Hsheepypx »

arcania85

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #13 on: 25 June 2012, 17:03:06 »
+1 Faith in huma..... Server admins restored.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Mobtower-beleid
« Reply #14 on: 25 June 2012, 18:22:40 »
+1 Faith in huma..... Server admins restored.

*Admins ??

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Mobtower-beleid