Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Informatie betreffende duping  (Read 15337 times)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Informatie betreffende duping
« on: 18 June 2012, 17:47:32 »
Beste spelers,

Niet al te lang geleden zijn er een aantal creative worlds aan de server toegevoegd waar men de mogelijkheid had zich uit te leven met een creative inventory. Omdat het in de kern van Tweakcraft zit dat we alles met de hand minen en bouwen hebben we onze uiterste best gedaan ervoor te zorgen dat inventories gescheiden zijn en er geen mogelijkheid is om spullen de main world in te smokkelen.

Helaas blijkt dat dat niet afdoende geweest is en het toch mogelijk was items mee te smokkelen naar de normale werelden. We weten op het moment niet in hoeverre hier misbruik van is gemaakt maar dat is slechts een kwestie van tijd. Vanzelfsprekend hoop ik dat er niemand misbruik heeft gemaakt, maar de ervaring leert dat gratis spullen wel heel aantrekkelijk zijn. We willen dan ook heel helder zijn, een ieder die misbruik heeft gemaakt zal dat de komende 24 uur in dit topic aangeven en akkoord gaan met een beun voor een periode van 5 dagen. Een ieder die meent niet eerlijk te moeten zijn zal permanent de toegang tot de server ontzegd worden. Hier valt verder niet over te onderhandelen, denk dus goed na en wees eerlijk.

Excuus voor de harde toon in dit bericht maar het gaat hier om een van de belangrijkste pijlers van onze community. Afhankelijk van de uitkomst van dit topic - en onze eigen bevindingen - zullen we na overleg besluiten de creative worlds open te stellen of permanent te sluiten. Logischerwijs zijn deze werelden momenteel niet te bereiken; pogingen daar toch te komen zullen bestraft worden.

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #1 on: 18 June 2012, 17:56:06 »
Er schijnt wat onduidelijkheid te bestaan: mocht je per ongeluk een paar torches of wat spullen mee hebben genomen is dat natuurlijk geen reden tot ban. Mocht je daarentegen opeens 3 stacks gold extra hebben dan kan het verstandig zijn hier een berichtje achter te laten.

Datzelfde geldt voor toegang verkrijgen tot de gesloten worlds: er op een of andere manier per ongeluk komen en dat bij ons melden is iets anders dan vrolijk door de wereld rond te banjeren terwijl je weet dat je er niet mag zijn.

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #2 on: 18 June 2012, 17:56:57 »
meeste is zeker begrijpelijk :)

Quote
Logischerwijs zijn deze werelden momenteel niet te bereiken; pogingen daar toch te komen zullen bestraft worden.

Hoe moet ik dit zien ?  elke poging tot /world smallworld is een ban ? :S

EDIT: al antwoord op hierboven :3

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #3 on: 18 June 2012, 17:59:18 »
Laat me zeggen dat ik een occasionele "oeps"er niet erg vind.

Maar laat me dan ook ineens duidelijk maken dat als je het gretig maakt, en ik kom erachter, dat je een onderzoek aan je been hebt, en ik zo ver in je reet zit dat je wou dat je er nog nieteens aan gedacht had van het gretig te maken.

Ja ik ben vrij pissed off.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #4 on: 18 June 2012, 18:00:18 »
Volledig begrijpelijk dat hier bovenop gezeten wordt. Alleen hoop ik niet dat nu een enkeling die toch misbruik zou hebben gemaakt van de situatie het gaat verpesten voor het grote deel dat heeft gebouwd aan de contests.


vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #5 on: 18 June 2012, 18:01:54 »
Met de contests komt het sowieso goed en eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er op grote schaal misbruik van is gemaakt, het is echter wel belangrijk hier nu heel duidelijk een grens aan te geven.

Original_Dutch

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #6 on: 19 June 2012, 01:45:01 »
Jammer dat er dan gelijk weer misbruik wordt gemaakt.
Ik hoop dat de schuldigen zich snel boven water laten halen en dat dit snel weer vergeten kan worden.



Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #7 on: 19 June 2012, 10:00:26 »
hmm geen idee of ik iron blocks mee heb genomen aangezien ik dat ookal in me main/original inventory had. zou kunnen... veder heb ik alleen een sand dupe machine gebouwt in creative om te kijken of die ook werkt op de server deze heb ik in de creative wereld gebouwt, deze is ook al weer gesloopt. mja geen idee of ik dus wat heb mee genomen.
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #8 on: 19 June 2012, 10:31:38 »
Ik heb denk ik 1 of 2 blokken TNT mee terug genomen naar de main world, al heb ik geen idee hoe precies. Ik heb ze niet afgestoken en ik zal ze ook in m'n afval verbrander gooien.

EDIT: blijkt nu dat ik ze nergens meer kan vinden omdat 1) ik ze weg heb gestopt zonder erbij op te letten of 2) ik er al vanaf ben. either way: ik heb niets meer(bij de hand)
« Last Edit: 19 June 2012, 21:37:03 by MinecrafterII »

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #9 on: 19 June 2012, 14:57:57 »
Het kan zo zijn dat ik ook iets het meegenomen...
Ik zal zo es kijken of ik iets kan vinden in mn main inv ookal ben ik daar lang niet meer bezig geweest

Don_Craft

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #10 on: 20 June 2012, 12:43:42 »
Smallworld is ondertussen weer open voor gebruik. (Y)

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #11 on: 20 June 2012, 12:45:21 »
@de vier posters boven don

Het gaat echt niet om een aantal blocks, dat kan gebeuren, maar een stack of 10 aan diamondblocks meenemen is wel dupen :)

En freaker, in creative kan je niet echt dupen vind ik :P
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Informatie betreffende duping
« Reply #12 on: 20 June 2012, 14:41:21 »
En freaker, in creative kan je niet echt dupen vind ik :P
nja wilde testen of het werkte :P is toch 1 stack per 3 sec :P
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Informatie betreffende duping