Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic  (Read 27950 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« on: 17 June 2012, 20:06:41 »
Ik zou graag met dit stukje wat opheldering willen geven over de functie GO en SGO binnen Tweakcraft. Dit naar aanleiding van een aantal gesprekken waaruit blijkt dat er nogal wat mensen in de veronderstelling zijn dat wij een soort van wonderwerkers zijn die met een knip van onze vingers alle problemen op magische wijze kunne oplossen.

De dingen die ik hier op schrijf zijn dingen die wij als individuele GO/SGO kunnen uitvoeren zonder eerst in overleg met elkaar te gaan. Oftewel, alles wat direkt kan en niet een week of 2 duurt qua overleg en implementatie etc.

Begeleiding, controleren en uitvoering
Een van de belangrijkste functies is uiteraard ervoor zorgen dat men zich aan de opgezette regels houdt. Dat houd dus in dat waar nodig, wij een gepaste straf zullen toepassen wanneer wij er van op de hoogte komen dat iemand de regels overtreden heeft.
Wanneer er een ruzie is tussen spelers komen wij tussen beide en proberen we samen een oplossing te vinden. Dit om een grote chaos te voorkomen waar natuurlijk niemand belang bij heeft.

Het aanbieden van in-game hulp bij het maken en beheersen van zones.
Het aanmaken van warps.
De algemene WE functies zoals iets een paar blocks opzij schuiven of complete bouwwerken opslaan in een .schematics bestand en vervolgens verwijderen om ruimte te maken voor andere bouwwerken.
En natuurlijk ook de kleinere dingen zoals het dag/nacht maken, regen uitzetten en af en toe een bliksem op iemand zijn hoofd mikken ( heel belangrijk! )

Wat kan een GO/SGO NIET individueel?

Dit soort topics aanmaken gebeurd alleen na goedkeuring en eventuele verbeteringen en/of aanpassingen. Maar, omdat het lijkt dat men op het moment liever communicatie heeft in kwantiteit dan in kwaliteit, lap ik deze regel aan mijn spreekwoordelijke laars(want ik hou niet van laarzen). Waarom? Omdat ik er op het moment erg flauw van word dat er steeds individueel GO/SGO's worden aangesproken (ook door ex-admins die juist zouden moeten weten hoe het admin team werkt) op dingen die fout gaan, wat in principe een goede zaak is aangezien wij nu ook als aanspreekpunt fungeren, maar ga alsjeblieft niet lopen eisen dat wij op dat moment direkt alles kunnen oplossen.

Ik wil persoonlijk alle suggesties van de laatste tijd behandelen en eventueel implementeren op Tweakcraft, maar voordat ik ook maar iets kan doen ben ik afhankelijk van een meerderheid aan stemmen binnen het admin team. Het hele admin team is dus min of meer afhnakelijk van het hele adminteam. En de een is nou eenmaal actiever dan de ander dus soms duren dingen langer dan nodig zou zijn.

Aangezien er steeds gevraagd word om een discussie topic, al geloof ik nog steeds dat men die heel goed zelf kunnen aanmaken, zou ik jullie willen vragen om in dit topic in discussie te gaan over de besluit vormings methode van het admin team. Als er vragen zijn zal ik en hopelijk andere admins en eventueel ex-admins hier mijn best op doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Als er naast dit ook nog andere discussiepunten zijn plaats het dan hier zodat we met zijn allen wat kunnen doen aan de huidige situatie van Tweakcraft.

Mijn persoonlijke inbreng voor een discussie punt is dat we weer een vorm van CM nodig zijn. Ik wil niet perse een discussie over het nodig zijn of niet, maar wie we eventueel zo'n functie willen zien invullen. Dus ken jij iemand, eventueel jezelf, stel die persoon dan voor met de reden waarom jij denkt dat die persoon geschikt is.
Let wel, het gaat hier niet om de CM zoals wij het kennen van vroeger(qua financiele verantwoordelijkheid etc.) maar het idee van Vera1991. Dus iemand die dient als aanspreekpunt/vertrouwens persoon en helpt met contests bedenken en opzetten en van alles en nog wat om de algemene sfeer op een prettig niveau te houden. Eventuele betere uitleg is zeer welkom (hint hint, Vera *O*)

Ik hoop dat er zowel vanuit de community als het admin team op een positieve manier gereageerd word op dit bericht. Niet dat ik straks een of andere doodssteek in mijn rug ontvang vanuit het admin team omdat ik dit niet in overleg geplaatst heb. Ik ben gewoon erg moe van de huidige besluiteloosheid en soms zelf inactiviteit die heerst in het adminteam, terwijl er nu juist enorm veel te doen is om Tweakcraft weer een beetje op niveau te krijgen. Ik kan niet alles alleen doen en ook niet met het kleine groepje dat zich nog wel actief bezig houd met de huidige gang van zaken. Dus wat ik ook in het admin forum geplaatst heb : Als jij je niet voldoende kan of wil inzetten, dan ish et misschien tijd om plaats te maken voor mensen die wel gepassioneerd bezig willen voor Tweakcraft in het adminteam om Tweakcraft weer in een tijd van glorie terug te brengen.
Nog 1 mededeling aan bepaalde ex-admins, jullie weten heel goed hoe het admin team te werk gaat dus ga alsjeblieft niet expres dwars liggen enkel en alleen om te kunnen zeggen "dan weet je ook eens hoe dat voelt", want daar doe je echt niemand een plezier mee. Jullie zouden JUIST een beetje begrip moeten hebben voor de situatie en eventueel hier en daar een beetje bij springen omdat jullie weten hoe alles in zijn werk gaat. Aan de andere kant zie ik jullie punt ook wel dat je vind dat het niet goed gaat en dat je met hints en raadsels probeert de dingen voor elkaar te krijgen, maar dat is echt niet handig in onze huidige situatie.

Als afsluitend woord, ik hoop dat men dit bericht goed zal herinneren voordat ze weer klakkeloos lopen te klagen over van alles en nog wat. En misschien nog wel het allerbelangrijkste, een individuele admin is zo goed als machteloos in de huidige vorm van het admin team. Alles word in samenwerking gedaan, houd hier alsjeblieft rekening mee. Dank je wel.

NB: Als je iets niet begrijpt of je wilt ergens wat uitleg over, vraag het dan alsjeblieft. Aannames maken veroorzaakt 9 van de 10 keer enorme verwarring waaruit weer chaos ontstaat etc. etc.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #1 on: 17 June 2012, 20:36:51 »
Mooie post Gazeebo, ik kan me er wel in vinden:)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #2 on: 17 June 2012, 20:54:05 »
Ik onthoudt me nog even van commentaar totdat het adminteam een reactie heeft gegeven op deze 1 mans actie. Neemt niet weg dat ik me in enkele punten wel kan vinden maar ook in een aantal compleet niet.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #3 on: 17 June 2012, 23:56:40 »
Zoals ik het lees: We doen hartstikke ons best, probeer niet continue te lopen klagen en help meedenken (in dit geval voor een nieuwe CM). Kan me hier helemaal in vinden :)

Om concreet antwoord te geven: Op het moment dat Jelmar wat meer tijd kan vinden voor Minecraft (hij is nu erg druk op persoonlijk vlak) lijkt dat me een geschikte CM. :)

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #4 on: 18 June 2012, 00:08:09 »
Zoals ik het lees: We doen hartstikke ons best, probeer niet continue te lopen klagen en help meedenken (in dit geval voor een nieuwe CM). Kan me hier helemaal in vinden :)

Om concreet antwoord te geven: Op het moment dat Jelmar wat meer tijd kan vinden voor Minecraft (hij is nu erg druk op persoonlijk vlak) lijkt dat me een geschikte CM. :)

Milenco, heb je dat voorstel van mij gezien? Zo ja, wat vind je daar dan van? Want dan denk ik dat het niet iemand moet worden die ook admin is (ivm vertrouwen).

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #5 on: 18 June 2012, 00:21:33 »
oke even off the record vera... wil niet te raar overkomen etc, maar ik was toch echt de eerste die het opperde om de cm op de andere manier te doen. (op manier zoals wij hem in andere community ook gebruikte) jij bent degene die het op papier heeft gezet maar neem niet iedere keer de credits ervoor.. ik heb het niet bedacht daar. jij hebt het niet bedacht hier d-koi die jij niet kent :) die heeft het bedacht. Oke dat moest er echt even uit nadat ik het nu al 3 keer op rij gelezen had.:) sorry als het beetje picky overkomt. 7(8)7

Milenco, we hebben laatst op irc een behoorlijk gesprek gehad met vistu. zijn de bevindingen daarvan al bekend bij de rest van de admins? zoniet dat lopen we een heleboel werk nog een keer te doen. Zelfde geld voor jouw gazeebo aangezien jij bij dat gesprek half aanwezig was. Dit is nog niet eens een week geleden. laten we nu niet alles weer dubbel gaan doen.

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #6 on: 18 June 2012, 00:26:25 »
oke even off the record vera... wil niet te raar overkomen etc, maar ik was toch echt de eerste die het opperde om de cm op de andere manier te doen. (op manier zoals wij hem in andere community ook gebruikte) jij bent degene die het op papier heeft gezet maar neem niet iedere keer de credits ervoor.. ik heb het niet bedacht daar. jij hebt het niet bedacht hier d-koi die jij niet kent :) die heeft het bedacht. Oke dat moest er echt even uit nadat ik het nu al 3 keer op rij gelezen had.:) sorry als het beetje picky overkomt. 7(8)7

Milenco, we hebben laatst op irc een behoorlijk gesprek gehad met vistu. zijn de bevindingen daarvan al bekend bij de rest van de admins? zoniet dat lopen we een heleboel werk nog een keer te doen. Zelfde geld voor jouw gazeebo aangezien jij bij dat gesprek half aanwezig was. Dit is nog niet eens een week geleden. laten we nu niet alles weer dubbel gaan doen.

Bazkara, bij deze: 'jij verdient de credits'. Daarnaast vind ik dit hele topic bullshit. Ga nou eerst eens een vergadering houden en dingen doorhakken. Besluiten maken en alles wat wij tegen vistu hebben kunnen zeggen, bespreken en besluiten erdoor nemen.
Daarnaast, de enige admin die ik als VIP zou vertrouwen en naartoe zou gaan is: Edoxile. En ik denk dat sommigen het daarmee eens zijn.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #7 on: 18 June 2012, 00:36:31 »
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1419.msg12897#msg12897

http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1449.msg12867#msg12867

En verder, zie de logs van #tc.input !

Ik ga toch niet continu dezelfde problemen aangeven, hallo zeg. In mijn ogen is er nu al een tijdje hier een aaneenschakeling van blunders en daarnaast is er al veel input gegeven waar 80% van het admin team zijn ogen voor dicht doet.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #8 on: 18 June 2012, 00:37:08 »
bedankt vera, ik geef ze toch door aan d-koi :)

Maar ben het met je eens. Doorhakken die knopen. Ik som een aantal vragen op en hopelijk kunnen de admins ze beantwoorden. Misschien dat jullie sommige antwoorden eerst intern willen houden maar dat kan ik denk ik wel begrijpen.

1.) Hoe gaat de nieuwe CM funtie er nu uitzien? Wanneer wordt deze geimplementeerd?

2.) Gaat de procedure van de VIP meet veranderen in de toekomst? Zoja hoe en wanneer wordt deze geimplementeerd?

3.) Wat zijn volgens de admins de grootste problemen van de tweakcraft community? Hoe worden deze aangepakt?

4.) Niet persoonlijk opvatten deze maar waarom worden er nieuwe admins gepromote zonder de community daarvan van te voren op de hoogte te stellen en de mogelijkheid te geven gegronde bezwaren in te dienen in geval deze er zouden zijn?


Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #9 on: 18 June 2012, 01:04:59 »
Aangezien er heel veel verdeelde meningen zijn en er blijkbaar stiekem om elkaars rug om gepraat wordt, lijkt het mij slim om weer een "kleine schoonmaak" te houden. Ik denk dat het slim is als we een neutraal persoon(Grum) een lading logs geven en hij vanuit zijn neutrale positie veel beter kan kiezen wat we moeten doen in onze huidige situatie, waar we blijkbaar niet uit kunnen komen.

(Dit is mijn persoonlijke mening, dit is niet in overleg met adminteam gepost).

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #10 on: 18 June 2012, 01:05:36 »
1. Kan ik je niks over vertellen want dat weet ik niet. Volgens mij weet niemand het aangezien er nog steeds een discussie over is. Wat mij betreft zoals ik het al aangaf in mijn eerste post. En wanneer? Het liefst deze week nog. Zal het deze week gebeuren? Waarschijnlijk niet, want ik kan dat niet in mijn eentje regelen.

2. Ook hier kan ik weinig over vertellen behalve mijn persoonlijke input : Ruim van te voren aan kondigen zodat men vrij kan nemen/tijd vrij maken. Een minimale aanwezigheid van X aantal vips(als je je opgeeft gaan wij er van uit dat je er bent). Na afloop discussie topics openen zodat de afwezigen hun input kunnen geven en deze input meegenomen kan worden in een beslissing.

3. Weer, naar mijn persoonlijke mening, het constante gezever. Er word van ons verwacht dat wij alles maar oplossen. Help eens een handje mee en hou op tegengas te geven als men met mogelijke oplossingen komt.

4. Ook mijn mening en van ik begrepen heb uit het verleden : Omdat het admin team mensen wil hebben waar ze mee kunnen opschieten en waar ze mee samen kunnen werken. Ben  ik het hier mee eens? Ja en nee. Je bent naar mijn mening mensen nodig die door de community gekozen worden en die competent genoeg zijn om zo'n functie te vullen.
1 kant tekening, elke admin heeft een proefperiode waarin de community de kans heeft om eventuele bezwaren in te dienen. Als je hier niet gebruik van maakt moet je dus, naar mijn mening, niet naderhand klagen dat er een promotie is geweest zonder overleg.

Ja, alles is MIJN persoonlijke mening, niet die van het team. Je wilt antwoorden? Hier heb je ze van 1 persoon uit het admin team.
« Last Edit: 18 June 2012, 01:08:08 by Gazeebo »

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #11 on: 18 June 2012, 01:11:31 »
had eigenlijk gehoopt dat ik antwoorden van iemand namens het admin team zou krijgen.. niet gelijk nu vanavond maar het liefst wel deze komende week :) maar nu hebben ze jouw mening al nu nog die van de andere admins erbij en je kan een aantal knopen doorhakken :)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #12 on: 18 June 2012, 01:12:42 »
owja had nog een 5e vraag :)

5) Is er ook 1 admin die namens het adminteam de communicatie met de community verzorgt?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #13 on: 18 June 2012, 01:15:24 »
Als mijn woord als lid van het admin team niet waardig bevonden word, dan moet ik misschien maar gelijk mijn aftreden hier aankondigen? Er word gevraagd om communicatie, nou krijg je communicatie en dan is het nog niet goed.
Ik hoop trouwens dat jullie hier een hoop plezier om hebben op TeamSpeak. Ik kan er in elk geval niet om lachen.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #14 on: 18 June 2012, 01:21:20 »
Als mijn woord als lid van het admin team niet waardig bevonden word, dan moet ik misschien maar gelijk mijn aftreden hier aankondigen? Er word gevraagd om communicatie, nou krijg je communicatie en dan is het nog niet goed.
Ik hoop trouwens dat jullie hier een hoop plezier om hebben op TeamSpeak. Ik kan er in elk geval niet om lachen.

Hij bedoelt dat je nu namens jezelf spreekt en niet namens het team in het geheel. :*

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Go/SGO functie omschrijving + discussie topic