Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Mijn stem telt niet meer  (Read 9942 times)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Mijn stem telt niet meer
« on: 7 June 2012, 19:54:05 »
Hallo,

Ik vraag me ten zeerste af of er uberhaupt nog topics worden gemaakt waarin de afwezige VIPs hun stem en mening kunnen geven over een aantal onderwerpen van de afgelopen VIP-meeting en de admin vergadering. Een tijdje geleden was het namelijk zo dat we naast het posten van de notulen (wat nu gewoon prima in orde is) ook een aantal topics wordt gemaakt waarin discussie mogelijk is (desnoods een aantal polls).

Ik zie nu wel een poll over vouchsystemen, maar die is er alleen omdat er op de meeting geen duidelijke uitkomst was. Ik meen me te herinneren dat het team altijd heeft gezegd dat de VIP vergadering er was om te discussieren, ideeen op te brengen en de meningen te peilen. En dus niet om direct ook beslissingen te nemen, zoals nu het geval is geweest.

Ik vind dit erg jammer, omdat ik (net als veel andere VIPs) niet bij de meeting aanwezig kon zijn. Zoals ik ook al in een ander topic op het VIP forum had aangegeven was de datum een beetje onhandig gekozen (natuurlijk wel netjes met een poll geregeld, niks mis mee, maar vervolgens komt 60% van de VIPs simpelweg niet opdagen) en heb ik dus mijn stem en mening niet kunnen geven. Nu zie ik dat er ineens allemaal beslissingen worden doorgevoerd. Ik vind het mooi dat er wat initiatief genomen is, maar je kunt hier ook mee doorschieten. Een aantal wijzigingen in het beleid kan ik persoonlijk nou niet echt positief noemen en ik vind het jammer dat dit soort dingen dan zonder de actieve VIPs zijn besloten.

Dit heb ik bovendien laatst ook al in het in-game IRC kanaal gezegd, maar dit werd blijkbaar niet gewaardeerd. Ik kreeg direct van een admin te horen dat ik maar eens moest gaan leren lezen, omdat er een aantal notulen op het forum stonden, terwijl dit totáál niet was wat ik bedoelde. Heck, ik maakte de notulen vroeger zelf hier. Allemaal prima hoor, maar als ik als VIP een simpele heads-up geef over het (blijkbaar) ontbreken van deze discussietopics en daarna "de grond in wordt geboord" door een admin, dan weet ik echt van verbazing niet meer wat ik moet zeggen. Petje af hoor, mij in ieder geval niet meer gezien hier.

Namens een aantal VIPs,
Rhan

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Mijn stem telt niet meer
« Reply #1 on: 7 June 2012, 20:48:44 »
Als iedereen tijdens de VIP-Vergadering het met één stelling eens is lijkt het mij niet zo heel raar dat de admins kiezen om direct dat wat besproken is door te voeren.

Ik geloof dat de admins het niveau een beetje willen omhoog trekken qua builds. Maarja, een server met wat mindere builds en een leuke community is misschien wel iets leuker dan allerlei epic projecten en builders die de hele dag op elkaar lopen te schelden.

Enne, niet wegrennen hé Rhan.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Mijn stem telt niet meer
« Reply #2 on: 7 June 2012, 20:51:14 »
Dat is nu juist het probleem Suiker, zoals ik al aangaf in mijn topic over die notulen waren er veel te weinig vips aanwezig tijdens de meet om in onze ogen besluitvormend te mogen zijn.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Mijn stem telt niet meer
« Reply #3 on: 7 June 2012, 20:58:29 »
Als iedereen tijdens de VIP-Vergadering het met één stelling eens is lijkt het mij niet zo heel raar dat de admins kiezen om direct dat wat besproken is door te voeren.

Nouja, het probleem is dat er bijvoorbeeld 20 mensen op die datum hebben gestemd, terwijl er maar 7 op komen dagen. 7 VIPs is vrij weinig als je kijkt naar het aantal actieve spelers op het moment. Daaruit kun je dus ook geen goede stemming trekken. Het gaat mij er om dat je niet alleen een klein groepje van betrekkelijk nieuwe VIPs bij de besluitvorming betrekt, maar ook de rest van de VIPs die tenslotte een stem hebben een kans geeft om mee te doen aan de discussie. Het adminteam zorgt er voor om dingen door te voeren, dat klopt, maar nu heeft een groot deel van de VIPs die anders wel op de meeting aanwezig had willen zijn niet kunnen meebeslissen en meediscussieren.

Zoals Bazkara zegt is dit ook al gaande in het notulentopic op het VIP-forum.

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Mijn stem telt niet meer
« Reply #4 on: 7 June 2012, 21:00:49 »
7 is ook wel een beetje heel erg weinig ja.

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Mijn stem telt niet meer
« Reply #5 on: 7 June 2012, 21:26:54 »
Aan de ene kant wel mee eens. Maar welke dingen had je dan niet graag doorgevoerd willen hebben? Want er is eigenlijk maar echt 2 dingen doorgevoerd, builders in survival en dat the_end verdwijnt. Ben je het daar dan mee eens?

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Mijn stem telt niet meer
« Reply #6 on: 7 June 2012, 22:16:39 »
Het idee van een VIPmeet is dat daar mensen komen om dingen te besluiten. Als er 20 mensen gezegd hebben te komen, wordt er verwacht dat daar (belangrijke) besluiten genomen worden. Als er slechts 7 komen opdagen, dan schiet het niet op, maar we kunnen de besluiten niet WEER uitstellen. In dit topic werden er veel ideëen naar voren geduwd, en dus werd er besloten een VIPmeet te maken om deze dingen uit te werken, maar als mensen dan niet opdagen moeten admins dan de knopen doorhakken, en dat kan anders eindigen dan hoe de VIPs wilden. Nu kunnen we dan natuurlijk wel weer een nieuwe VIP meet organiseren en alle besluiten van de vorige VIPmeet laten stikken, maar dan zal je zien dat er weer een aantal mensen niet komen opdagen en je weer mensen krijgt die het niet eens zijn met waar voor gekozen is.

Om maar even op de notulen in te gaan:
Quote
Ten eerste wordt er voorgesteld de border te vergroten, hier zijn de meeste vips het mee eens, verder wil men graag dat projecten die stilvallen verwijderd worden van de map, zodat hier andere projecten kunnen komen.
De reden dat er besloten is vanuit het adminteam om de map niet te vergroten is omdat we de server niet te veel willen belasten, en omdat er in principe nog genoeg ruimte is. Daarom hebben Don_Craft & Jelmar hard gewerkt om veel oude troep in Schematics te stoppen en wordt er nu gewerkt aan een Plotcity uitbreiding. Ook kan men nu land aanvragen van de Original world.

Quote
Mensen vinden dat nieuwelingen tegenwoordig te makkelijk onze community kunnen joinen en willen graag nadenken over andere vouchsystemen.
Hier was in het adminteam ook nog wat onenigheid over, daarom is er nu een poll aangemaakt zodat we een grotere groepsmening krijgen, omdat dit toch wel een knelpunt was.


 We konden nu dus wel een andere VIPmeet organiseren, maar als mensen dan weer niet komen opdagen stapelt het gewenste werk ook alleen maar op en kunnen we niet constant blijven wachten op wat de VIPs willen en daarom hebben wij sommige knopen gewoon doorgehakt, zodat er wat vaart achter komt.

Als het nog gewenst is om hierover te spreken met een grotere groep, ben ik bijna altijd bereikbaar op IRC en dan kunnen we eventueel een apart channel aanmaken om in te praten.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Mijn stem telt niet meer
« Reply #7 on: 7 June 2012, 22:29:28 »
Ik zou er liever even op teamspeak met je over praten.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Mijn stem telt niet meer