Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: easyHout, de houtfabriek  (Read 27968 times)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
easyHout, de houtfabriek
« on: 29 February 2012, 02:08:09 »
Heb je snel een grote hoeveelheid hout nodig, maar gaat hakken en saplings terugplaatsen in het Guntherbos je niet snel genoeg? Niet getreurd: vanaf nu is er easyHout, by OeiTown! easyHout is dé fabriek om snel veel logs te verzamelen, en kan door iedereen* gebruikt worden.

* Gebeunden en newbies uitgezonderd




Hoe kom ik er?
1) Ga naar warp OeiTown en spring naar beneden
2) Volg het pad in oostelijke richting (180 graden gedraaid vanaf de warprichting)
3) Je komt easyHout vanzelf tegen

Hoe werkt het?
1) Neem een handvol saplings en bonemeal
2) Plaats een sapling op één van de 9 grasblokken die easyHout rijk is
3) Druk er bonemeal op
4) ???
5) PROFIT

Je kunt je logs afhalen aan de andere zijde van de muur.

Let op
easyHout verkeert op dit moment nog in betafase. De bouwwerkzaamheden zijn nog niet afgerond en er is een mogelijkheid dat problemen zich voordoen. Mocht je een probleem tegenkomen of ondersteuning nodig hebben, neem dan in game contact op met AlexMedia.
« Last Edit: 23 June 2013, 16:33:40 by AlexMedia »
We are shaping the future

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #1 on: 29 February 2012, 10:21:14 »
Ik kan wel saplings plaatsen maar bonemeal mag niet "You cannot place blocks in zone 'easyHout'"

*edit*
Ok, je moet op een bepaalde plek staan en dan wil bonemeal wel. Beetje lastig maar heb het plekje gevonden :P

Ik vind het wel erg mooi werken, ben erg benieuwd naar hoe het ongeveer werkt, zou ik eens een keer een kijkje mogen nemen ?
Vooral ben ik benieuwd hoe die fence werkt die steeds langer word.

Ook een "bugje" gevonden, als je perongeluk nog een keer klikt met bonemeal en er dus leaves tevoor schijn komen, dan verdwijnen die niet meer ivm de logs die in het duw pad liggen en je hebt geen rechten om die weg te hakken.
« Last Edit: 29 February 2012, 10:37:49 by Gazeebo »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #2 on: 29 February 2012, 12:24:59 »
Gaaf idee! Kleine tip: Zorg dat bomen niet 'groot' kunnen worden, met andere woorden: Zorg dat er geen logs buiten t bereik van de pistons komen, anders verdwijnen de leaves niet.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #3 on: 29 February 2012, 13:05:44 »
Paar tips

De zone waarin je mag plaatsen markeren zodat je niet hoeft te lopen zoeken met continu de message "you cannot place blocks".
Een extra zone zodat je eventueel leaves kan weghakken.
Het plafond iets lager zodat er geen random logs bij komen als de boom te groot word OF een extra zone die er voor zorgt dat je zelf de logs weg kan hakken als dit wel gebeurd.


En nog een bugje, de buffer overflow moet nog een chest/oven boven zodat de piston daar geen toren boven bouwt. Nu drukt hij namelijk de muur omhoog als het reservoir vol zit.
En sowieso werkt dat ook niet helemaal goed. Het idee is dat de torch uit moet gaan zodra er een blokje tussen zit neem ik aan? Zo ja, dan werkt het niet want dat gebeurd namelijk niet :P
Hierdoor is ook een van de reservoirs stuk gegaan trouwens.
Een van de pistons van het 3de reservoir is door geduwd en ligt nu in het reservoir waardoor deze de bomen niet meer naar het reservoir toe kan drukken.
*editje*
Ik heb het gefixed, als je me online treft kan ik wel laten zien waar het probleem zat.

*editedit*
En nog een "bug". Op een gegeven moment zat er een fence in de productie lijn richting het reservoir.:P Geen idee hoe dit gebeurd is en of dit uberhaupt wel op te lossen is.
« Last Edit: 29 February 2012, 14:18:55 by Gazeebo »

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #4 on: 29 February 2012, 16:12:27 »
Wow, wat een feedback! Geweldig! :)

Bedankt voor het uitgebreid testen van de machine, ik ga ernaar kijken.

*edit* Het probleem met de overflow zou moeten zijn opgelost. Het is natuurlijk niet al te snugger van mezelf om te verwachten dat redstone current door 2 blocks kan lopen...
« Last Edit: 29 February 2012, 17:09:44 by AlexMedia »
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #5 on: 3 March 2012, 03:55:00 »
Ik heb een nieuwe create-zone gemaakt waar iedereen BCDEH-rechten heeft, zodat verkeerd gemikte bonemeal en overdadige boomgroei nog gecorrigeerd kan worden. Ook is er nu toegang tot de chest waarin o.a. saplings te vinden zijn.

Als je per ongeluk iets sloopt van de bomenfabriek (denk aan een repeater of een stuk glas), repareer dit dan meteen. Anders zal ik dat als een grief moeten zien, en dat willen we natuurlijk liever niet. ;)

Fences in de productielijnen zijn - denk ik - niet te vermijden. Dit kan komen door serverlag, en daar kan ik helaas weinig tegen doen (behalve alle wireless meuk vervangen door wires, maar dat is niet praktisch). Eventuele fences graag in de chest stoppen en even bij mij melden (samen met productielijnnummer) zodat ik deze terug kan stoppen in de chests.
We are shaping the future

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #6 on: 3 March 2012, 10:50:11 »
Op het moment werkt het niet.
Lijkt dat een aantal CB dingen niet meer werken via redstone. Bridges, gates, walls werken alleen als je op de sign zelf klikt en niet via redstone.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #7 on: 11 April 2012, 18:23:28 »
Ik heb ff een bug/broken reportje
eerst de kleine maar
de piston bij het reservoir 3 is verschoven door iets raars

En de detector voor volle resevoirs reset zichzelf niet.
dat kunnen wij ook niet zelf fixen....

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #8 on: 12 April 2012, 01:10:18 »
Thanks voor de bugmeldingen, met de hulp van FlutterShy zijn deze inmiddels bekeken en opgelost.

1) Ik weet niet precies hoe dit gebeurd is, die piston stond volgens je screenshot inderdaad op de verkeerde plek. FlutterShy heeft 'm goed teruggezet, waarvoor dank. De oorzaak hiervoor is mij nog onbekend, ik ga proberen dit te reproduceren

2) Er zit inderdaad geen reset-functionaliteit ingebouwd wanneer een productielijn vol is. Dit heb ik niet ingebouwd omdat het niet vaak voorkomt dat er 208 logs (13 x 4 x 4 blocks) worden gemaakt met één productielijn, en omdat een OeiTown-inwoner of een admin dit redelijk snel kan fixen door die 2 blocks weg te hakken.

Overigens: ik heb bij productielijn 1 een kleine aanpassing verricht, hiermee poog ik te voorkomen dat normale bomen (oak) zo lelijk groot groeien met zijtakken. Wanneer dit succesvol blijkt te zijn zal ik dit ook bij de andere productielijnen toepassen.
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #9 on: 14 July 2012, 19:32:47 »
Nadat een update van CraftBook roet in het spreekwoordelijke eten gooide, functioneerde easyHout niet meer naar behoren. Ik heb enkele aanpassingen verricht aan de redstone die alles aanstuurt.

easyHout is nu weer volledig functioneel! *O*
We are shaping the future

simmeh24

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 179
  • Miauw
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #10 on: 21 August 2012, 20:08:27 »
Mischien is het wel handig als je teleportatie in de admin zone aanzet? Ik had mezelf namenlijk per ongeluk in de admin zone gehomed, een admin moest een raampje intikken om me eruit te halen, zelfs de admins (jelmar en don_craft) konden me er niet uit teleporteren. /Portaal of iets anders werkte niet. Ik zat dus letterlijk helemaal gevangen :+

Teleportatie kan toch geen kwaad doen? Admins kunnen er sowieso wel bij, en de rest mag sowieso niets.
Miauw

Tim_ofzo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #11 on: 30 August 2012, 09:03:07 »
Alle productielijnen zijn onbruikbaar door de fences, of ben ik degene die het verkeerd begrijpt?

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #12 on: 3 September 2012, 14:07:01 »
@simmeh24: je hoort daar dan ook helemaal niet te komen, you naughty boy! :+

@Tim_ofzo: ik heb gisteren aanpassingen verricht waardoor de machine in het vervolg minder vaak vastloopt. Het kan voorkomen dat er nog fences blijven staan, die kun je dan met het knopje naast een productielijn weghalen. Ik ga hier nog naar kijken.
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #13 on: 13 September 2012, 18:20:19 »
Nadat ik me heb laten inspireren door Hsheepypx, heb ik vrijwel alle aansturing van easyHout opnieuw gedaan. Hierdoor is de machine nu sneller en betrouwbaarder dan voorheen. *O*
We are shaping the future

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: easyHout, de houtfabriek
« Reply #14 on: 13 September 2012, 19:37:41 »
mooi zo.

Forum » Tweakcraft » Projecten » easyHout, de houtfabriek