Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [spoiler]minecraft feature discussie  (Read 54607 times)

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #15 on: 14 February 2012, 16:21:46 »
Ach als de grond hetzelfde blijft, maar de bouwhoogte wordt hoger, dan is het geen probleem toch? <knip> ... lucht neemt zover ik het goed begrijp geen extra ruimte in.
[/quote]

Lucht neemt weldegelijk extra ruimte in. Of het nu opgeslagen wordt of niet (moet eigenlijk wel), het gaat erom dat het volgebouwd KAN worden. De server zal het waarschijnlijk zwaarder krijgen, en dat betekend dat het nog maar net de vraag is of TC wel mee gaat doen aan de nieuwe hoogte. Zou goed kunnen van niet...

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #16 on: 14 February 2012, 16:25:30 »
Lucht neemt weldegelijk extra ruimte in. Of het nu opgeslagen wordt of niet (moet eigenlijk wel), het gaat erom dat het volgebouwd KAN worden. De server zal het waarschijnlijk zwaarder krijgen, en dat betekend dat het nog maar net de vraag is of TC wel mee gaat doen aan de nieuwe hoogte. Zou goed kunnen van niet...

  Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #17 on: 14 February 2012, 16:27:41 »
Lucht neemt weldegelijk extra ruimte in. Of het nu opgeslagen wordt of niet (moet eigenlijk wel), het gaat erom dat het volgebouwd KAN worden. De server zal het waarschijnlijk zwaarder krijgen, en dat betekend dat het nog maar net de vraag is of TC wel mee gaat doen aan de nieuwe hoogte. Zou goed kunnen van niet...

  Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)

On a sidenote: Packets worden over het inet geramt. Er staat hier niets over RAM-usage van chunks met veel lege ruimte, en ook niets over HDD-space van chunks met veel lege ruimte. Het is mooi dat het netwerk minder belast wordt, maar dat is op dit moment niet waar de server over struikelt...

lappro

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #18 on: 14 February 2012, 19:04:45 »
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #19 on: 14 February 2012, 19:12:36 »
Ik ga het nodig hebben voor mijn bouwproject :) gewoon lekker afwachten. jeb zal het heus wel getest hebben van te voren

dolcaer

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #20 on: 15 February 2012, 12:26:42 »
Van wat ik begrepen en gelezen heb zou TC het prima aan moeten kunnen ;) Lege blocks worden gewoon niet meer geladen, en het werkt niet meer per chunk maar per blok van 16x16. Dus alle lege lucht die hij nu geladen heeft verdwijnt. Zolang we TC niet volledig volbouwen zal het dus waarschijnlijk zelfs lichter worden :)

Zoals teut al zei, we hadden het hier laatst nog over. Toen was de conclusie dat ze eerst alles een stuk efficienter zouden moeten maken voordat het kon. Zo'n beetje alle punten die wij als vereiste bedacht hadden hebben ze nu doorgevoerd :3

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #21 on: 15 February 2012, 15:04:15 »
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?

Bergen worden niet hoger I think?
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #22 on: 15 February 2012, 20:54:06 »
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?

Bergen worden niet hoger I think?
In mijn huidige 1.2 server is gewoon de lucht verhoogt :3 de grond is gewoon op normale hoogte :3
maar in neiuwe maps kunnen wel hogere max bergen verschijnen / gebouwd worden natuurlijk

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #23 on: 16 February 2012, 15:44:27 »
nu is het wachten op de bukkit plugin :)

dolcaer

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #24 on: 17 February 2012, 10:11:56 »
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?

Bergen worden niet hoger I think?

Ik gok niet in de standaard generator, maar misschien komt er een world type met extra hoge bergen.

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #25 on: 17 February 2012, 13:45:02 »
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #26 on: 17 February 2012, 14:03:51 »
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Programs_and_editors/Mapping#Map_Generators

Daar zitten al een aantal leuke features bij.

dolcaer

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #27 on: 17 February 2012, 14:56:40 »
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.

Zekers! Gaan wel komen in de toekomst denk ik, de mogelijkheid ligt er nu :)

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #28 on: 17 February 2012, 21:21:39 »
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Programs_and_editors/Mapping#Map_Generators

Daar zitten al een aantal leuke features bij.

Ik bedoel dat ze gewoon vanilla in de game moeten worden implemented, het lukt mij om een of andere reden nooit om zoiets te installeren....  -O-
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #29 on: 24 February 2012, 16:11:33 »


Ik bedoel dat ze gewoon vanilla in de game moeten worden implemented, het lukt mij om een of andere reden nooit om zoiets te installeren....  -O-
Zoveel dingen uit mods enz komen uiteindelijk in de game ;)


Nieuwe snapshot
Quote
    Added Iron Golem
    Removed some Canadian English stereotypes.
        Multiplayer no longer says "Go camping with your buddies, eh?"
    Added up-side-down stairs.
    Many changes to the world and lighting system
    Fixed caves generation
    The End now generates
    Redstone torches and Torches can be placed ON Glass and Glowstone
    Added camera controls (These were accidentally added. Jeb noted them as "deadmau5 camera" controls and will likely be removed again in an upcoming snapshot.)
        Pressing F6 causes the player to get "stuck" to the camera until F6 is pressed again. This allows players to appear to phase into blocks.
        Pressing F9 causes the camera to freeze in its position, allowing to see the player model rotating in third person view.
        Scrolling the mouse wheel (which also scrolls the inventory) rotates the forward, left, right, and back directions
        Pressing Y, H, U, O, I, K, J, L, N and M change the camera positioning in a variety of ways, While pressing two functionally connected keys at the same time (example: Y + H) will revert that view back to normal.

Notable Bugs: (Complete bug list)

    Birches and Pines spawn only very rarely (a rare example can be found in seed "12w08a" at x and z coordinates 300).
    Spawning Zombies that are spawned on half-Steps will not burn in daylight until they step on a block
    Camera Controls aren't bindable and trigger when you have one of your keybinds set on theirs.
    Blacksmiths in villages are much more rare
    When you enter the portal placed above clouds level and you go in and then back you find yourself at a different place at 64th y level.
Draait ook alweer op mijn server :)
stairs is heel erg handig :D nieuwe stylen mogelijk nu :)

Forum » Tweakcraft » Algemeen » [spoiler]minecraft feature discussie