Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic  (Read 27288 times)

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #30 on: 18 June 2012, 15:22:48 »
Bazkara daar heb je een goed punt.

De admins weten hoe ik graag de CM wil zien, voor de VIP's zet ik het hieronder neer hoe ik graag zie wat de toekomstige CM wordt. En het maakt mij dan niet uit wie het wordt, zolang hij/zij daar maar aan voldoet.

In plaats van een CM die zich bezig houdt met financiele dingen maar ook communicatieve dingen, lijkt het mij een stap voorwaarts om een PR te hebben. Of wat voor naam je er ook aan gaat geven. Deze persoon krijgt maar een taak. Hij/zij wordt de secetaresse/voorzitter van MC. Hij/zij gaat zich bezighouden met maar alleen communicatieve zaken. Zodra er issue’s zijn kan iedereen dat zeggen tegen de PR. De PR wordt een vertrouwenspersoon voor vips, admins en builders. Bij klachten, ideeën en andere communicatie dingen, ga naar de PR. Verder zal de PR  bij de admins horen maar ook weer niet. De PR zal bij iedereen horen. Verder voor orde tijdens vergaderingen zal de PR dit op zich nemen. Als er een post gemaakt worden namens het admin-team, stelt de PR dit op. Is er een issue namens alle VIP’s gaan die naar de PR en de PR legt het voor aan het adminteam.  Op deze manier krijg je een persoon die vertrouwt word, weet men waar je heen moet en krijg je minder ‘klachten’ posts op het forum wat nieuwe users er van weerhoudt hier te joinen.
De PR moet dus wel een persoontje zijn die communicatief erg vaardig is.

Dit idee heb ik uitgeschreven, maar het idee zelf kwam van Bazkara. Tnx daarvoor.

Na deze post zal ik me niet meer met de discussie bemoeien. Ik hoop snel dat er een CM/PR komt, waar we heen kunnen met problemen. Want hier verder zeuren helpt toch niks. En worden de admins veel minder actief en gemotiveerd door, wat we natuurlijk niet willen helpen.

Ik wil gazeebo bedanken voor zijn gesprek met mij. Want een ding ben ik wel achter gekomen daardoor en dat is dat we ipv te zeuren ook kunnen denken hoe zorg IK dat het hier op TC leuker wordt. Dat betekend voor mij, dat we niet meer moeten schoppen naar de admins, waar ik dan ook sorry voor wil zeggen als het bot over komt. Niet meer zo ongeduldig zijn, wat betreft zaken, want dat verziekt alleen maar het speelgenot en wordt ik ook alleen maar chaggie van en dat willen jullie niet mee maken. :+

Desnoods wil ik mijzelf beschikbaar stellen als CM tot Jelmar of een ander er tijd voor heeft.

napo

  • Junior
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #31 on: 19 June 2012, 13:32:37 »
Als "PR" moet je niet je eigen agenda willen lopen maar de agenda van derde, je moet je eigen standpunt dus buiten punten van andere kunnen laten. Er zijn naar mijn mening weinig personen actief die dat op dit moment kunnen vervullen. Al laat ik mij graag verrassen.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #32 on: 19 June 2012, 13:40:07 »
Bijna al de namen die ik hier zie passeren zie ik niet tot nauwelijks in game de laatste weken. Waarom zou zo iemand CM moeten worden? Dan krijg je weer niks resultaat imo...

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #33 on: 19 June 2012, 13:55:16 »
Als "PR" moet je niet je eigen agenda willen lopen maar de agenda van derde, je moet je eigen standpunt dus buiten punten van andere kunnen laten. Er zijn naar mijn mening weinig personen actief die dat op dit moment kunnen vervullen. Al laat ik mij graag verrassen.

Zoals ik al zei:" je moet objectief kunnen zijn." Tevens is server activiteit wel extreem belangrijk maar niet het enige. Maar voordat we weer in de discussie komen wie het moet gaan doen laten we het nu eerst eens hebben over wat de cm moet gaan doen. Hiervan zou ik graag van de huidige admins willen zien wat ze zoeken. En dan niet weer een post van dit en dit en dit en dat is mijn mening maar kom nu is met een gezamenlijk antwoord van wat jullie nu zoeken in de cm.

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #34 on: 19 June 2012, 14:54:05 »
Bijna al de namen die ik hier zie passeren zie ik niet tot nauwelijks in game de laatste weken. Waarom zou zo iemand CM moeten worden? Dan krijg je weer niks resultaat imo...

even tussen door.. hoe vaak was vistu online in het begin ;) Ingame vink geen pre IRC daar in tegen wel.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #35 on: 19 June 2012, 14:59:07 »
Hoe weet je wat er zich ingame afspeelt als je er niet komt? Buiten wat verhaaltjes/forumposts?

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #36 on: 19 June 2012, 15:05:31 »
Mja je kan veel dingen meekrijgen door alleen op IRC te lurken

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #37 on: 1 July 2012, 19:43:50 »
is er door het adminteam al iets besloten omtrent de functie van een cm? en wie het gaat worden? of opties wie het gaat worden/wat het gaat worden?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #38 on: 1 July 2012, 20:03:38 »
We zijn er druk mee bezig intern, maar het antwoord blijven we jullie nog even schuldig!

bedankt vera, ik geef ze toch door aan d-koi :)

Maar ben het met je eens. Doorhakken die knopen. Ik som een aantal vragen op en hopelijk kunnen de admins ze beantwoorden. Misschien dat jullie sommige antwoorden eerst intern willen houden maar dat kan ik denk ik wel begrijpen.

1.) Hoe gaat de nieuwe CM funtie er nu uitzien? Wanneer wordt deze geimplementeerd?

2.) Gaat de procedure van de VIP meet veranderen in de toekomst? Zoja hoe en wanneer wordt deze geimplementeerd?

3.) Wat zijn volgens de admins de grootste problemen van de tweakcraft community? Hoe worden deze aangepakt?

4.) Niet persoonlijk opvatten deze maar waarom worden er nieuwe admins gepromote zonder de community daarvan van te voren op de hoogte te stellen en de mogelijkheid te geven gegronde bezwaren in te dienen in geval deze er zouden zijn?

1: Over een nieuwe CM/PR functie wordt momenteel gesproken binnen het adminteam. Hopelijk kunnen we hierover binnenkort meer vertellen.

2: Ik kan je niet concreet aangeven hoe we het in de toekomst anders gaan doen maar ik denk wel dat we lering moeten trekking uit de vorige meet. Dit is na mijn idee niet handig verlopen; er waren te weinig mensen om beslissingen van grote invloed door te voeren.

3: Voor mij is het grootste probleem het gebrek aan sturing binnen het adminteam. Hier zal ik verder niet te diep op ingaan maar we zijn er intern mee bezig. :)

4: Admins worden door het huidige admin-team gekozen op basis van aanwezigheid, betrouwbaarheid, inzet en motivatie. Indien er bezwaren zijn over de aanstellingen kunnen jullie deze bij elke individuele admin naar keuze uitspreken zodat diegene ervoor zorgt dat het intern besproken wordt.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #39 on: 2 July 2012, 09:57:16 »
Komt er dus op neer dat 2 weken nadat ik mijn vragen heb gepost er nog steeds geen duidelijkheid is.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #40 on: 2 July 2012, 11:16:27 »
Dat klopt, we zijn er nog mee bezig :)

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« Reply #41 on: 2 July 2012, 11:22:44 »
Schiet dan eens op  :+ Of moet ik komen met een zweep  O-) *O*

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Go/SGO functie omschrijving + discussie topic