Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Sky world  (Read 30122 times)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Sky world
« on: 6 June 2011, 22:07:38 »
Met de 1.6 update van Minecraft heeft Notch skyworld toegevoegd. Deze wereld bestaat uit een map van 'drijvende' eilanden. We hebben zojuist besloten deze world - onder zeer strenge voorwaarden - open te stellen.

Note: Sky zal voor iedereen toegankelijk zijn; dat houdt in dat iedereen er kan rondkijken. Bouwen/minen wordt dus gereguleerd (en is hetgeen ik hieronder als sky access beschouw).

Waar het op neer komt:
1) Alle huidige VIP's krijgen direct toegang tot de skyworld. Verder kunnen VIP's (en andere members met sky access ) andere gebruikers inviten om ook in skyworld mee te bouwen.
2) Omdat het lastig bewegen is door sky, en we absoluut niet willen dat er dirt/cobble bruggen tussen de eilanden worden gebouwd, zullen we alle sky users in skyworld van quickport voorzien (het magische admincompas).
3) Een aantal users zal worden aangesteld als skykeeper. Skykeepers zullen regelmatig rouleren, op basis van input vanuit de community. Skykeepers zijn verantwoordelijk voor het naleven van de regels, en kunnen mensen de toegang tot skyworld ontnemen indien ze de regels niet nakomen.
4) In principe zijn alle projecten toegestaan, op voorwaarde dat een project goed uitgewerkt wordt, en ter goedkeuring aan een skykeeper op het forum wordt voorgelegd. Vereiste is dat het project binnen het thema van skyworld past, dus goed blend.
5) Na opening van skyworld zal er door de community de eerste twee weken aan een gezamenlijk spawn project worden gewerkt. Wouterh heeft hier de leiding over. Pas als dit project is afgewerkt zullen andere projecten zijn toegestaan. Wees niet zo stom om aan iets anders te beginnen; dan ben je in no-time je sky access kwijt. Lees je hier in over dit project!

Edit:
Vanzelfsprekend zal een aantal details technisch moeten worden uitgewerkt, dit houdt in dat alles niet per direct van toepassing is. Wel hebben alle VIP+ al toegang (/world sky), bouwen heeft geen enkel nut; de world zal gereset worden wanneer alles rond is.
« Last Edit: 6 June 2011, 23:24:28 by WouterH »

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #1 on: 6 June 2011, 22:12:33 »
stoer, ik vind dat je er duidelijk regels over hebt op gestelt,
goed dat er wachters komen,
als het kan zou ik graag alvast een voorstel willen doen voor een project,
88bram die had van dirt heel simpel een hindernisbaan over het niets gemaakt,
als het zou mogen zouden 88bram en ik graag wanneer de spawn er is en er gebouwd mag worden, een wat professioneler parcours willen bouwen, met verschillende banen en dingen,
laat maar weten of dat later een mogelijkheid is:),
groeten Quazyx

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #2 on: 6 June 2011, 22:15:49 »
Jup, zou nice zijn:D

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #3 on: 6 June 2011, 22:21:11 »
Hoe invite je gebruikers om mee te bouwen in de skyworld? En gaat dit net als het huidige vouch systeem worden zodat alle henks en karels er in komen zonder enige soort van quality check? (Zoals nu eigenlijk gebeurd met het vouch systeem).

QP is cool.

Wie worden de skykeepers ? Behalve gewone admins ook andere mensen ? Zeg maar de originele keepers of the sky?  :P

Als projecten aan de voorwaarden moeten voldoen dan zijn dingen als hogwarts dus niet mogelijk ?

Wanneer gaan we beginnen met het bouwen van de spawn en waar kan ik me opgeven als vrijwillger? :D

Protip, zeg gewoon access ipv xs. Ik moest 3 keer kijken naar de context voor ik door had waar je het over had  :o :P

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #4 on: 6 June 2011, 22:29:30 »
wat pics;




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
« Last Edit: 6 June 2011, 22:39:25 by 88bram »

DjThase

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #5 on: 6 June 2011, 22:30:27 »

[...]

Als projecten aan de voorwaarden moeten voldoen dan zijn dingen als hogwarts dus niet mogelijk ?

Wanneer gaan we beginnen met het bouwen van de spawn en waar kan ik me opgeven als vrijwillger? :D

[...]

lijkt me niet, zou er denk ik ook niet mooi uitzien

komt nog een topic voor ;)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #6 on: 6 June 2011, 22:32:59 »
Hoe invite je gebruikers om mee te bouwen in de skyworld? En gaat dit net als het huidige vouch systeem worden zodat alle henks en karels er in komen zonder enige soort van quality check? (Zoals nu eigenlijk gebeurd met het vouch systeem).
Simpelweg doordat je maar een beperkt aantal invites hebt.

Wie worden de skykeepers ? Behalve gewone admins ook andere mensen ? Zeg maar de originele keepers of the sky?  :P
Ik ben wel voorstander van het laten kiezen van gebruikers; en ja, niet alleen admins, maar dus ook general users.
Als projecten aan de voorwaarden moeten voldoen dan zijn dingen als hogwarts dus niet mogelijk ?
Als jij ons weet te overtuigen dat het binnen skyworld past moet dat zeker mogelijk zijn.
Wanneer gaan we beginnen met het bouwen van de spawn en waar kan ik me opgeven als vrijwillger? :D
Komt zo een topic over van Wouterh
Protip, zeg gewoon access ipv xs. Ik moest 3 keer kijken naar de context voor ik door had waar je het over had  :o :P
Prima ;)

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #7 on: 6 June 2011, 23:08:28 »
Leuk idee en goed uitgewerkt met de regels. Slim van het QuickPort-idee, anders heb je natuurlijk overal lelijke bruggen. Nu kunnen we gewoon mooie huizen maken zonder lelijke bruggen.

EDIT:

Hoeveel SkyKeepers komen er? Of ligt dat meer aan de interesse voor het project? Ik denk dat die namelijk best wel hoog ligt.
« Last Edit: 6 June 2011, 23:13:50 by Djmaddox »

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Sky world
« Reply #8 on: 6 June 2011, 23:19:53 »
Zo, en lees je hier in over het thema:

http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=422.0


Discussieer er gerust op los!

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Sky world