Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: pretpark (mineflags)  (Read 58913 times)

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
pretpark (mineflags)
« on: 7 January 2011, 14:50:15 »
mijn idee is om een pretpark te gaan bouwen ;)
met achtbanen en met spookhuizen en waterbanen en alles:D

ga nu een plekje zoeken ;) als je wilt helpen ben je welkom:D


hier komt het (heb geckecht bij dat muur ding iets maar daar woont niemand meer;)

plot is afgezet met cobblestone gelieve iets ruimte te nemen met bouwen en in overleg
ben nu alles plat aan het maken met dirt

\warp mineflags is de warp

zijn er mensen die willen helpen? ik zoek iemand die goed is in het aanleggen van minetracks en daar een rollercoaster van wil maken in overleg met mij :D ik zorg voor grondstoffen ;)
« Last Edit: 6 February 2011, 20:01:30 by freeman21 »

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: pretpark
« Reply #1 on: 7 January 2011, 16:47:49 »
Daar niet bouwen svp, zijn wij al bezig met monopoly, en is aan de weg van zeppelin.
Bordjes bij zeppelin en amsterdam met: gelieve niet hier te bouwen.
« Last Edit: 7 January 2011, 17:15:39 by Rhan21 »

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark
« Reply #2 on: 7 January 2011, 18:34:52 »
het is al opgelost :D klein stukje naar link voorbij de chunk error

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #3 on: 10 January 2011, 20:08:49 »
jeej warp

iwritecode

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #4 on: 11 January 2011, 07:33:38 »
Entree zag er al erg leuk uit! :-)

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #5 on: 14 January 2011, 20:48:20 »
er staat een 1e achtbaan klaar dus als je een keer wilt kijken ben je van harten welkom :D!

mochten er mensen zijn die willen helpen en volgens mijn plan denken te werken :d. let me know !

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #6 on: 15 January 2011, 02:11:11 »
Vandaag een beginnetje gemaakt met Kingda Ka te bouwen in het park, schaal is +/- 1:3

Moet alleen nog het juiste materiaal kiezen voor de toren en het spoor en dan de boel fatsoenlijk aanleggen. De rail laat ik om om een pilaar van de toren heen cirkelen omdat recht omhoog niet kan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kingda_Ka

Ben er overigens zelf in geweest :)

Chub1337

  • Junior
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #7 on: 15 January 2011, 17:24:44 »
Hey ik wil ook graag meedoen met het project, Ik heb naar mijn idee een geweldig plan :D *kuch* *kuch*

In ieder geval, hier is het:

-=Het idee=-

Een doolhof maken, met meerdere lagen, je begint onderin, en je moet naar de top zien te komen.

-=Wat erin zit=-

- Natuurlijk allemaal gangen en doodlopende paden.
- Valluiken. (Waardoor je dus naar beneden valt en op het level dat je dan bent opniew moet beginnen)
- "Nep"-doodlopende paden.
- Geheime deuren.
- Ijzeren deuren die alleen opengaan als je de juiste knop ergens in het doolhof hebt aangeklikt.
- Ijzeren deuren die alleen opengaan als je de juiste combinatie hebt aangeklikt naast de deur.
- ... (als je nog een idee hebt, graag :D)

-=Uitwerking=-
Je begint dus onderaan en je hebt verschillende levels.
Elk level heeft zijn eigen soort block. Dus bijvoorbeeld van onder naar boven: dirt - wood - cobblestone - cobblestone+mossy cobblestone - smoothstone - halfsteps - ??
Als ze dan eindelijk boven zijn is er daar een nog nader te bedenken beloning(?)
Elk level is 5 blockjes hoog (dat is dus vloer, gang(2), plafond en redstone-ruimte) In totaal denk ik of 12 of 8 levels erin te kunnen passen. Ligt eraan of ik ook ondergronds mag. (70/5 = 14, weet ik, maar ook 2 levels die niet als doolhof zijn maar start en eind).

-=Het gebied=-
Ik zou graag een gebied van 60 lang, 40 breed en 70 diep willen (50 bovengronds en 20 ondergronds). Ondergronds is optioneel. Maar gaat dan wel ten koste van 2 levels indien dat niet mag.
De coördinaten zijn van x: 1837, y: 52 (of 72), z: -629 tot x: 1897, y: 122, z: -589.
Hier ook nog even een plaatje van de plek+het gebied:

http://i56.tinypic.com/11tlrt2.png

Het gebouw zal waarschijnlijk vierkant zijn, dit is het beste voor een doolhof, maar als we het gebied misschien uitje groter maken, kan ik het ook wat aantrekkelijker eruit laten zien, in ieder geval blijft de hoofd-constructie die grote balk. (Wiskundig gezien heet het een balk.. -.-")

Nog dingen die ik vergeten ben?

-Chub1337

-=EDIT:=-

Hier even een MineDraft van een mogelijk gangenstelsel, nog geen redstone dingen toegevoegd:

Voor top-down view:

-Pompoen uit=begin
-Pompoen aan=finish
-Minecart track=route
-Dirt=kruispunt
-Sand+smoothstone=muren

Voor side view:

-Schilderijen = bordjes
-Houten trappen naar rechts = geheime deur
-Houten en stenen trapen naar links = valluik

Onderin zie je het aantal lagen. Begin station is met halfstone, dan begin je in dirt (met dirt geen valluiken of geheime deuren, wel code combinaties) en eindig je in halfstone(met alles erop en eraan) en dan sta je op de top(aangegeven met lightstone)

http://minedraft.net/?id=4d32407a37f79208eb000001

Laatste design (met lagen erbij): http://minedraft.net/?id=4d32bf1b37f7924e0d000001 (scrollen met shift + wasd of shift + muis)

Het gebouw is drastisch verkleint. heeft nu een lengte en breedte van 29 en een hoogte van 35 (waarvan 20 onder de grond)
« Last Edit: 16 January 2011, 10:50:29 by Chub1337 »

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #8 on: 16 January 2011, 09:42:02 »
ziet er coowl uit :d je hebt rechten dus leef je uit

imacbest

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #9 on: 16 January 2011, 10:12:39 »
misschien ook in het doolhof monsters etc? dat je je weg eruit moet zoeken en vechten :P
[SSSS]

Chub1337

  • Junior
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #10 on: 16 January 2011, 10:34:48 »
Dat, mijn beste, is een geniaal plan! Maar... (ja er is een maar):

Ik denk niet dat het toegestaan zal worden, en ook niet dat her monsterspanwers in zullen passen (of het moet met craftbook, of het moet een zone worden, maar het is wel verlicht daarbinnen, dus.. xD)

Btw, dankzij jou heb ik nu nog een leuk idee! Alleen verlichting waar je loopt ;D En dan met redstone-torches (dus weinig licht) :D Nog moeilijker !

-Chub1337

EpicSpartan

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #11 on: 16 January 2011, 21:40:36 »
Ik zou opzich ook wel willen meehelpen  ;D Misschien een waterslide?

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #12 on: 16 January 2011, 22:18:03 »
je bent van harte welkom :)
als ik morgen in de server ben krijg je rechten ;)

n0xius

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 150
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #13 on: 16 January 2011, 22:37:19 »
Ik kan wel een freefall maken :D?
Gone from tweakcraft

Chub1337

  • Junior
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #14 on: 16 January 2011, 23:37:29 »
Ik kan wel een freefall maken :D?

Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg :P)


Ohja, door een vervelende CB aanpassing, kan ik nu geen halfstone en smoothstone bridges meer gebruiken. Dirt kon zo en zo al niet, maar die hoeft ook geen valluiken i.v.m. daaronder het begin station en omdat het het makkelijkste level is.
Nu zoek ik dus vervangers voor halfstone and smoothstone. Ik dacht te hebben vernomen dat Netherstone ook kon worden gebruikt als bridge, maar dat weet ik niet zeker. Zoja, dan denk ik dat ik maar 2 cobblestone lagen maak. 1 met af en toe wat mos er dan in ofzo... Zo nee, dan zoek ik nog steeds 2 alternatieven. Het liefste heb ik gewoon helemaal vlak (dus geen combo van bijv. cobble en mos) omdat je anders kan raden waar geheime deuren zitten.
Weet iemand nog materialen?

-Chub1337


Forum » Tweakcraft » Projecten » pretpark (mineflags)