Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Website veranderingen e.d.  (Read 14384 times)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Website veranderingen e.d.
« on: 2 October 2011, 21:56:54 »
In deze post zal ik kort wat veranderingen en toevoegingen bespreken die te maken hebben met Tweakcraft.

Website veranderingen
Zoals jullie wel gemerkt hebben is Milenco druk bezig met de website (waarvoor 1000x dank!). Recentelijk zijn er een aantal toevoegingen en wijzigingen gedaan:
- Er is een nieuwe sectie op het forum en op de website voor het Tweakcraft Magazine. Voor iedereen die dit magazine nog niet gezien heeft, ga snel kijken!
- Er is nu een manier om notities toe te voegen aan spelers. Deze notities zijn zichtbaar voor ons admins en voor vouchers. De notities kunnen alleen gemaakt worden voor spelers die geregistreerd hebben op onze website (apprentice+). Dit is dus erg handig als een apprentice 's ochtends erg vervelend is, maar 's avonds gevouched wordt. Een voucher ziet dus bij het vouchen of er notities zijn bij deze newbie en kan dat mee nemen in zijn beslissing te vouchen.

Notities kunnen door alle VIPS+ gemaakt worden in het UserCP . Hier kunnen ook bug reports ingediend worden. Deze bugreports zijn alleen zichtbaar voor admins.

Heb je dus een notitie over een bepaalde user (apprentice+) dan kun je dat vanaf heden indienen via het UserCP. Doe dit ook vooral en maak Tweakcraft een beter plaats voor iedereen!

Donaties
Het is vanaf heden ook mogelijk om te doneren via paypall via de website. Je wordt automatisch doorverwezen en na betaling wordt je automatisch VIP!

Survival World
Zoals iedereen wel heeft gemerkt is er wat meer lag ontstaan na overgang op OVH en het openen van de Survival World. We zijn op dit moment bezig met het zoeken naar oplossingen. 1 van deze oplossingen is het splitsen van de survival wereld en de main wereld. Hiermee wordt dus bedoelt dat er 2 servers komen (die dus op 2 cores van de OVH bak draaien). De chat wordt gelinked zodat iedereen nog met elkaar kan chatten. Het wisselen tussen survival- en de bouwwereld moet dan echter wel gebeuren via de serverbrowser van notch (uit- en inloggen dus). Er zitten ook nog enkele technische moeilijkheden aan deze optie. Wij dachten ook nog aan ingame server switch oplossing dmv een server plugin. Deze plugin is echter nog druk in ontwikkeling en ook hier zijn technische moeilijkheden. Op dit moment zijn we dus druk bezig met kijken naar wat mogelijk en makkelijk is!

Afsplitsing users en hun server (craftbox)
Zoals jullie allemaal wel gemerkt hebben zijn er, na aanleiding van het bannen van Meaglin en Freeman21, een aantal users opgestapt. Deze users hebben een eigen server opgericht. Omdat wij geen ellende en gegrief willen hebben, hebben we de volgende wederzijdse regels opgesteld:
- Er zal geen werving plaats vinden. Dit betekend dus geen reclame bij elkaar!
- Getroll en gegrief zal niet worden getolereerd.
- Plugins zullen gewoon gebruikt mogen worden.

Wees dus gewaarschuwd, ga niet bij ons lopen trollen en grieven. Maar andersom ook niet bij hen. Komen wij als admins erachter dat je toch loopt te kutten dan zullen er maatregelen volgen. Natuurlijk mag je een kijkje nemen bij hen en actief meespelen. We dwingen niemand te kiezen tussen de 2 servers. Hou het echter netjes en respecteer elkaar!

Hopelijk hebben we jullie hier voorlopig voldoende mee geinformeerd. Als er nog meer informatie komt dan zullen we dat natuurlijk weer melden!
« Last Edit: 2 October 2011, 22:19:06 by WouterH »

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #1 on: 2 October 2011, 22:13:42 »
Bedankt voor de verduidelijking WouterH!

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #2 on: 2 October 2011, 22:17:51 »
Kan er misschien iets meer verduidelijking komen over die "report" functie?
Als iemand zit te kutten kunnen wij nu dus als speler een report maken op de website die vervolgens publiekelijk te zien is voor iedereen ? En ook is te zien wie deze report gemaakt heeft?

Ji E Toy

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #3 on: 2 October 2011, 22:20:47 »
Hmm, nu nog ergens pay-pal vandaan halen om VIP te worden :+

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #4 on: 2 October 2011, 22:35:41 »
Afsplitsing users en hun server (craftbox)
..
- Plugins zullen gewoon gebruikt mogen worden.

Bedoel je hiermee dat zij toegang krijgen door alle op tweakcraft ontwikkelde plugins en toebehoren?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #5 on: 2 October 2011, 22:40:53 »
Afsplitsing users en hun server (craftbox)
..
- Plugins zullen gewoon gebruikt mogen worden.

Bedoel je hiermee dat zij toegang krijgen door alle op tweakcraft ontwikkelde plugins en toebehoren?

Ja, er is afgesproken dat craftbox dus gewoon gebruik mag en kan maken van tcutils etc. Andersom mogen wij dus nog gewoon gebruik blijven maken van zones. Niet dat er in veel gevallen veel keuze is aangezien het meeste gewoon opensource op github staat. Maar vraag me niet hoe het juridisch in elkaar steekt met opensource en licenties enzo, daar heb ik geen kaas van gegeten. :P

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #6 on: 2 October 2011, 22:43:08 »
Kan er misschien iets meer verduidelijking komen over die "report" functie?
Als iemand zit te kutten kunnen wij nu dus als speler een report maken op de website die vervolgens publiekelijk te zien is voor iedereen ? En ook is te zien wie deze report gemaakt heeft?

De reports die je maakt zijn enkel te zien op het moment dat je een newbie probeert te vouchen. Hier krijg je dan een overzicht van alle meldingen van andere users over deze persoon. De melder wordt hier ook bij vermeldt.

Je kan ook reports maken over users die al gevouched zijn, deze zijn enkel voor admins te zien. Op het moment dat we veel klachten krijgen over bepaalde personen kunnen we daartegen optreden wanneer noodzakelijk.

Bugreports/requests/whatever zijn ook enkel voor admins te zien.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #7 on: 3 October 2011, 07:19:23 »
Ik zag net dat deze pagina nog geupdate moet worden (Word VIP - User-CP)
http://www.tweakcraft.net/usercp-vip

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #8 on: 3 October 2011, 16:29:33 »
Duidelijke shizzle, dit noem ik nou eens goed info verstreken:)

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #9 on: 3 October 2011, 18:31:49 »
Ik denk dat het automatiseren van het VIP-proces in ieder geval een hele grote stap vooruit is voor de financiƫn. Aangezien er toch wel erg veel vraag naar was.

Hoe zit het nu eigenlijk met het doneren van meer dan 15 euro? Toen ik VIP werd heb ik namelijk iets meer gedoneerd, maar dat is nu dus niet meer mogelijk?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Website veranderingen e.d.
« Reply #10 on: 3 October 2011, 19:15:13 »
Ik denk dat het automatiseren van het VIP-proces in ieder geval een hele grote stap vooruit is voor de financiƫn. Aangezien er toch wel erg veel vraag naar was.

Hoe zit het nu eigenlijk met het doneren van meer dan 15 euro? Toen ik VIP werd heb ik namelijk iets meer gedoneerd, maar dat is nu dus niet meer mogelijk?

Het is nog steeds mogelijk, alleen zal het dan manueel moeten zoals eigenlijk altijd het geval was. Deze knop vult dus automatisch 15 euro in als bedrag.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Website veranderingen e.d.