Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Wat moet het thema worden van Skyworld spawn?

Fantasy middeleeuwen/steampunk achtig
20 (71.4%)
Futuristisch (ruimteschepen en stations)
4 (14.3%)
Modern (vliegtuigen, tanks)
0 (0%)
Combinatie op verschillende eilanden
4 (14.3%)

Total Members Voted: 27

Author Topic: Buildingtheme: Skyworlds spawn  (Read 71645 times)

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #30 on: 8 June 2011, 12:42:57 »
http://www.game-over.net/reviews/2006/05/thumbs/1058-thumb-5.jpg

van rise of legends. de vinci is eigenlijk een steampunk natie in dat spel.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #31 on: 8 June 2011, 13:27:48 »
Dat is ook super vet  ;D zoiets lijkt mij persoonlijk mooi als de daadwerkelijke spawn plek. Ergens in een toren met allemaal van die bruggen rondom en vliegende schepen / zeppelin dingen er om heen.

Scriptor

  • Guest
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #32 on: 8 June 2011, 13:42:41 »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #33 on: 8 June 2011, 18:13:15 »
Heb inmiddels nog een eilandje gevonden die is "geclaimed". Wel netjes aangegeven met een bordje maar dit is niet de bedoeling mensen. Wacht gewoon rustig af tot het spawn project af is alsjeblieft.

Scriptor

  • Guest
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #34 on: 8 June 2011, 18:42:52 »
Er zijn er al een heel aantal "geclaimed."

Nadat ik er 4 "geclaimed" zag heb ik er zelf ook 1 geclaimed.
Misschien idee, als het wel toegestaan is dat je dan een bordje op het hoogste punt van het eilandje doet.

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #35 on: 8 June 2011, 18:53:42 »
waarom zou je iets kunnen claimen als nog niet eens duidelijk is hoe we het precies gaan bouwen?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #36 on: 8 June 2011, 19:06:05 »
Alle claims en zo zijn heel leuk. Maar als iedereen de aankondiging en de posts hier goed had doorgelezen, dan had iedereen geweten dat de eerste 2-3 weken exclusief aan het spawnthema gewerkt wordt. Alle geclaimde eilanden zijn dus ook niet geclaimed :P

En voor de mensen die er gaan bouwen: als je weet dat het niet mag, en je bouwt toch. Dan kun je het weer afbreken. En aangezien we streng mogen zijn in skyworld moet je dan een hele goede reden hebben om het te doen, wil je niet ook de rechten om in skyworld te bouwen ontnomen hebben. (kromme zin volgens mij :P)

Scriptor

  • Guest
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #37 on: 8 June 2011, 19:23:58 »
Er staat al ergens een kasteel ish.

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #38 on: 8 June 2011, 19:52:25 »
3 weken voor het spawn thema? als we daar met 20 man lopen is het binnen 2 dagen klaar

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #39 on: 8 June 2011, 20:54:12 »
Hehe, dan gaat het eerder open he arcanis. Die 3 weken is ff om voldoende tijd te hebben zodat je niet alles moet haasten.

Mensen, wees trouwens ook niet bang dat het binnen 3 weken af MOET. Die eerste weken zijn meer als headstart op anderen, zodat het spawnthema genoeg ruimte kan claimen/krijgen zonder dat we tegen andermans projecten aanlopen. Het is dus belangrijker om in die eerste 3 weken alle eilanden die we nodig hebben te claimen, dan om ook daadwerkelijk alles al af te hebben. Als we daar, zeg, 5 weken over doen is het ook prima. :)

Verder ff over het thema zelf:
Allereerst ff mijn persoonlijke inspiratiebron: De unigene heaven benchmark!

Ik vond scriptors idee van verschillende naties wel een idee. Dan kun je proberen 2 wat verschillende identiteiten op te zetten en dan tegen over elkaar zetten. Hoeft niet helemaal verschillend. Maar je zou dan bijv een wat meer middeleeuws georienteerde natie kunnen hebben (wat gazeebo zegt: smooth en cobble en hout/logs (beetje like citadel)) en een natie met wat meer serene kleuren. Ik zou idd ook OF kiezen voor sneeuw... OF kiezen voor wol. Wol lijkt me wat dat betreft mss wat mooier omdat je dan dat hele kleurenpallet hebt. Sneeuw is wat makkelijker te krijgen. Het is jullie beslissing! :P

Serendipity's idee vind ik ook vet en theempires idee van al die loopbruggen zeker. Ik dacht ook al dat je misschien in de kom op het spawneiland een soort van haven met van die loopbruggen en dan airships kan maken. Klein amateuristisch opzetje:


Het idee van serendipity kunnen we mss aan een van de andere muren doen? Als we een mooi plekje vinden doen we het daar. Ik had al wel bedacht dat we evt de palen van die huizen schuin de muur in kunnen laten lopen.

Er komt btw binnenkort een flatrender van de skyworld. Dan kunnen we echt goed de eilanden uitzetten en kijken hoe en wat. Nu is het dus nog een beetje behelpen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #40 on: 8 June 2011, 23:09:40 »
Misschien ook alvast een idee om goed te brainstormen over waar we willen spawnen.
In een gebouw, in een airship, in een grot of weet ik veel waar.
Mij persoonlijk heb ik 2 favorieten.
In een luchtballon/airship of in de top van een toren waar aan meerdere schepen aangemeerd liggen zoiets als theempire liet zien in zijn voorbeeld maar dan wat kleiner. voorbeeldje :

Idifix

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #41 on: 9 June 2011, 13:22:24 »
Misschien ook alvast een idee om goed te brainstormen over waar we willen spawnen.
In een gebouw, in een airship, in een grot of weet ik veel waar.
Mij persoonlijk heb ik 2 favorieten.
In een luchtballon/airship of in de top van een toren waar aan meerdere schepen aangemeerd liggen zoiets als theempire liet zien in zijn voorbeeld maar dan wat kleiner. voorbeeldje :


Lol zonder die afbeelding te hebben gezein dacht ik er ook meteen aan die dingen.

Qua "stad"kun je misschien ook is na Dalaran kijken.

c0dek33per

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #42 on: 9 June 2011, 20:10:53 »
Ik stem persoonlijk op nummer 1, overigens dacht ik ook aan dat we 1 grote 'stad' bouwen en in de verte allemaal kleinere dorpen en met hier en daar vliegende schepen.

Aangezien we gewoon een stad maken vind ik het wel leuk om ook een gemeentehuis te maken samen en een ziekenhuis, brandweerkazerne, marktplein etc. soort van een citadel eigenlijk alleen dan in de goede style.

rakky

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #43 on: 9 June 2011, 20:19:37 »
Ik heb alvast een begin gemaakt met een ontwerp voor een luchtschip:




« Last Edit: 9 June 2011, 20:21:09 by rakky »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #44 on: 9 June 2011, 20:27:56 »
Ik stem persoonlijk op nummer 1, overigens dacht ik ook aan dat we 1 grote 'stad' bouwen en in de verte allemaal kleinere dorpen en met hier en daar vliegende schepen.

Aangezien we gewoon een stad maken vind ik het wel leuk om ook een gemeentehuis te maken samen en een ziekenhuis, brandweerkazerne, marktplein etc. soort van een citadel eigenlijk alleen dan in de goede style.

De meeste mensen dachten dit aanvankelijk maar er is besloten dat iedereen gewoon moet kunnen bouwen ook als ze niet in het spawn thema willen bouwen. helaas maar goed.

Forum » Tweakcraft » Projecten » Buildingtheme: Skyworlds spawn