Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Wat moet het thema worden van Skyworld spawn?

Fantasy middeleeuwen/steampunk achtig
20 (71.4%)
Futuristisch (ruimteschepen en stations)
4 (14.3%)
Modern (vliegtuigen, tanks)
0 (0%)
Combinatie op verschillende eilanden
4 (14.3%)

Total Members Voted: 27

Author Topic: Buildingtheme: Skyworlds spawn  (Read 71617 times)

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #15 on: 7 June 2011, 14:14:20 »
Ik hoop echt van uit het diepste van mijn hart dat er GEEN ikea word toegestaan in skyworld.
Doe dit alsjeblieft gewoon in de normale wereld, daar heb je ruimte zat. Ga niet nog een wereld verneuken met je lag contraptions  :P

Welke lag contraptions? Troll dat je bent.

Ik zou gewoon willen dat een ikea dicht bij een spawn staat, aangezien het dan iig gebruikt word. Dit is niet mogelijk in de gewone wereld omdat de spawn daar van de een op de andere dag totaal verplaatst werd zonder overleg. Daarom vraag ik netjes of het niet @skyworld mag.

Maargoed, feel free om de normale spawn te moven naar een gebied waar niet OOK al 1 bouwstijl gehanteerd word.

En een mobtower @skyworld spawn lijkt mij niet echt slim.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #16 on: 7 June 2011, 14:56:46 »
Ikea? Zelfbouw pakketjes in Minecraft?

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #17 on: 7 June 2011, 17:28:10 »
Ja, dat is prima mogelijk.  :)

Scriptor

  • Guest
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #18 on: 7 June 2011, 18:20:02 »
Meer informatie over een ikea en de bedoeling ervan + een warp lijkt me genoeg... hoeft niet @ spawn daarvoor te staan toch? Als het nut maar duidelijk is lijkt me.

Anyways thema1 lijkt me leuk.

Beetje Fantasy middeleeuwen/steampunk, je kunt dit ook variëren door factions toe te voegen.

Nothern Skylands en Southern Skylands etc.

Met verschillende kleuren pallets etc, en ook andere bouw-stylen.

Ook kun je dit combineren met "avatar" achtige dingen, 1 faction middeleeuwen/nature en 1 faction middeleeuwen/steampowered style.

Ook kan je hoofdsteden met meerdere districten (handel, magic, mechanic, nature, goverment, community, etc) maken zodat je dus meer variatie hebt in je bouw stylen en dus ook meerdere soorten van bouwen en technieken kan toepassen.

Ik merk het al bij mezelf, ik zit vol relaxte ideeën  ;D ;D

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #19 on: 7 June 2011, 18:32:03 »
Helaas scriptor, je hebt super toffe ideeen, maar voor zover ik begrepen heb is dit niet de bedoeling van skyworld maar enkel van het spawn gebied.

Buiten dit gebied zal men waarschijnlijk gewoon hun eigen gang kunnen gaan en zal het dus moeilijk worden om er echt een mooie wereld van te maken waar alles echt op elkaar is afgestemd zoals bij jouw idee van het northern/southern met eigen bouwstijlen en meer steden en districten.

Stel je voor, je gaat bezig met north en south en iemand komt met een super goed idee voor east of west. maar.... die kan daar niet meer bouwen omdat daar inmiddels een ikea is gebouwd of er hangt een ruimteschip in de lucht.

Scriptor

  • Guest
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #20 on: 7 June 2011, 19:06:11 »
idd, daarom vanaf het begin dit goed opzetten... indien hier wens naar is.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #21 on: 7 June 2011, 20:22:50 »
Optie 1.
En wat betreft een IKEA dat is veels te aanslag gevoelig !

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #22 on: 7 June 2011, 22:51:55 »
Mensen, ik merk dat er toch enige onduidelijkheid is. Ik zal even toelichten:

De eerste 2-3 weken zal er exclusief gebouwd gaan worden aan het spawnthema. Dit juist om ervoor te zorgen dat er genoeg ruimte is. Het is dus in die tijd zaak iig het hele plan duidelijk te hebben zodat we alle ruimte kunnen reserveren. Misschien is dit 500 x 500. Misschien 1000 x 1000 of misschien wel de hele map, wie weet. Het ligt vooral aan het animo en de tijd die mensen erin willen steken.

Ik snap dat mensen het vervelend vinden dat er eventueel na de tij din de lege delen andere projecten komen maar ook de mensen die dit bouwen hebben recht op een plek in skyworlds. Zolang ze natuurlijk de regel van viewdistance aanhouden (hoe dit precies gaat uitpakken met de eilanden is nog een beetje gokken).

Wat wel zo is (kijkt naar de rest van het admin team...), is dat alle projecten in skyworld verband moeten houden met die wereld. Ze moeten dus wel een skyworld/floating island thema hebben, anders kun je net zo goed gaan bouwen in de gewone wereld. Een project als ikea, wat dus steeds terug komt, mag wel mits het ook past in skyworld. Dus een project van niveau 0 naar niveau 128 zal er niet komen. Dat kan wel in de gewone wereld. Maar als iemand een storage wil bouwen en dat op een eiland kwijt zonder dat het helemaal lelijk wordt enzo dan vind ik het persoonlijk prima. Mede om dit soort dingen te beslissen zullen er dus ook de skykeepers komen. Zij zullen er op toezien dat de projecten in skyworld ook passen in de wereld.

Verder:
Ik zie dat de overgrote meerderheid voor optie 1 is. Ik stel dan ook voor om dat officieel als thema aan te houden.

Wat is nu de bedoeling:

Kom met ideeën, plannen, gebouwen wat jij wel vind dat past in het thema (fantasy, steampunkish, middeleeuwen). Doel is nu dus een soort van algemene plattegrond te maken met daarop een beetje aangegeven waar welke gebouwen moeten. Ook moeten we het thema een beetje uitdiepen. Het liefst zie ik zelf een aantal regels zoals:
  • Hoe hoog moeten verdiepingen zijn? (citadel achtig dus 5 a 6 hoog?)
  • Hoeveel verdiepingen?
  • Welke materialen zijn het beste voor de verschillende onderdelen (aka: wat is mooi voor het dak, wat voor de muren. Dit hoeft natuurlijk niet 100% vast te liggen maar dient als richtlijn zodat alles er iig samenhangend uit ziet)
  • Paden en wegen, welk materiaal?
  • Wat doen we als iemand met een gebouw begint en er dan mee stopt? Ik stel voor om dan te zeggen van dat iemand anders het gewoon mag overnemen als er geen vooruitgang meer in zit na x aantal dagen.

Kortom:
Neem een kijkje in /world sky en ga ideeën op doen van waar wat zou kunnen komen. De spawn kan eventueel verplaatst worden, maar ik vind de huidige lokatie eigenlijk wel prima. Een groot eiland met meerdere "niveau's" zodat je mooi hoogteverschil kan maken. Voor de duidelijkheid is het mss handig dat je screenshots neemt en daar kort op aangeeft wat je in gedachten hebt (als je iets specifieks wilt uitleggen). Dit hoeft natuurlijk niet.

Ik zal morgen ook wat van mijn eigen ideeën plaatsen maar ik wil eerst jullie ff laten brainstormen ;)
Ik vind btw Scriptors idee wel erg leuk. Zo krijg je wat visueel verschil tussen gebieden.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #23 on: 7 June 2011, 23:05:23 »
Mij lijkt zelf het mooist om de wegen gewoon van hout te doen, dit komt mede omdat je de paden makkelijk in bruggen kan laten overlopen, verder lijkt het mij een leuk idee als de huisjes voor een deel in de vliegende eilanden worden gebouwt zodat je deels natuurlijke huizen krijgt, verder lijken mij hout/smooth stone/ lapis lazuli blocks/ clay/bricks/witte en blauwachtige wol/snow mooie en toepasselijke bouw matrialen.

Als laatste zou ik even willen meedelen dat ik graag meehelp met bouwen/iets anders,

groeten

Quazyx

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #24 on: 8 June 2011, 01:04:19 »
BIOSHOCK INFINITE !!! :P  is wel een leuke stijl, maar miss ook wel geinig om een stad de bouwen in skyworld die zelfs daar nog zweeft (dus niet OP de eilanden) ook als je kijkt naar de wegen daar, beetje victoriaans? is wel gelijke tijd als steampunk.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #25 on: 8 June 2011, 09:03:16 »
Qua verdiepingen zou ik het inderdaad 5 blocks hoog doen, dan vloer/plafond. dan weer 5 blocks en dan weer de vloer/plafond
Ik denk dat het voor veel mensen vrij lastig is om dubbelwandig/dubbelvloer/plafond gebouwen te maken maar dat zou denk ik wel het mooiste zijn.

Hoeveel verdiepingen is lastig te zeggen als we nog niet een paar "mallen" gemaakt hebben maar ik zat als eerste gedachte te denken aan 2 a 3 verdiepingen en eventueel een kelder erbij.

Voor het kleurenpalette/materialen keuze zat ik te denken aan ongeveer hetzelfde als wat in de Unigine heaven benchmark gebruikt word. Dat zou dus waarschijnlijk smoothstone met cobble accenten zijn en gebruik van hout. Maar dit gaat dan mogelijk te veel op citadel lijken, natuurlijk wel afhankelijk van wat voor gebouwen je precies maakt.
Een ander kleurenpalette zou iets meer fantasy kunnen zijn zoals bijvoorbeeld wat meer serene kleuren. Dus veel wit (sneeuw OF wol, niet gemengd ) met blauwe accenten (lapiz, light blue wool,blue wool en cyan wool) zoals Quazyx al zei.
Met de verschillende accenten blauwe kleuren kan je mooi variatie maken in de gebouwen.
Blauwe daken zie je ook veel in fantasy settings trouwens.

Ik stel ook voor om goed naar de Nations at War video te kijken van de air nation
http://www.youtube.com/watch?v=t1_edH0r4XU&feature=related vanaf 0:33 zie je de air nation.
vanaf 1:34 zie je een paar voorbeelden van hangbruggen die wat "rijker" zijn.

Voor paden en wegen heb je meerdere keuzes en ik denk dat je niet voor alles en overal hetzelfde moet gebruiken. Als je vanuit een RPG achtig perspectief het bekijkt zal er "in de stad" meer geld te verbrassen zijn en dus zal de kwaliteit van de wegen beter zijn dan buiten de stad.
Buiten de stad zou ik gravel of sand gebruiken, lichtelijk afhankelijk van waar het pad heen gaat en in de stad iets van cobble of smooth/halfstone.
ja ja cobble is lelijk en alles maar cobble is tegelijkertijd wel een van de meest gebruikte materialen in de middeleeuwen om paden mee te maken.

Als iemand met zijn gebouw stopt moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Zodra er een redelijke stijl besloten is en vastgelegd dan kan dit door een ander afgemaakt worden. Wel zou er een duidelijke regel moeten komen die vastlegd hoe lang je hebt om iets af te maken voordat het overgenomen word.
Even een voorbeeldje :
Stel dat de regel 1 week is en jij geeft van te voren al aan dat je 2 week nodig hebt dan zal dit uiteraard geen probleem moeten zijn.
Wel zouden er repercussies aan vast moeten zitten voor mensen die hun dingen niet af maken. Er word steeds gezegd dat je skyworld access krijgt en moet verdienen en zo, dus naar mijn mening als je het verneukt (zonder een goede reden) moet je die access ook kwijt raken.



En er moet ook nog gekeken worden met welke texture pack alles "bedoeld" is om mee te bekijken. Ik denk dat veel mensen blindelings zullen zeggen "gravitones pack" maar dan moet hij hem wel eerst even 1.6 ready maken ;)
« Last Edit: 8 June 2011, 09:05:47 by gazeebo88 »

duvelke666

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 71
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #26 on: 8 June 2011, 10:07:13 »
als het fantasie achtig word had ik in gedachten the "ivory tower"?
of zo iets in die richting?
Leave the cookie and nobody gets hurt !!

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #27 on: 8 June 2011, 11:13:31 »
Ik was zojuist aan het rond kijken in skyworld voor mooie plekjes en dergelijke en toen zag ik ineens een vrij groot kasteel staan en een hele lange houten brug.

Het zit zo goed als tegen de border aan op +0 -822.

Ik wist niet dat er al gebouwd mocht worden ?
In elk geval, wie het ook gebouwd heeft, aub er mee stoppen want dit gaat tegen de regels in.
Quote
De eerste 2-3 weken zal er exclusief gebouwd gaan worden aan het spawnthema. Dit juist om ervoor te zorgen dat er genoeg ruimte is. Het is dus in die tijd zaak iig het hele plan duidelijk te hebben zodat we alle ruimte kunnen reserveren. Misschien is dit 500 x 500. Misschien 1000 x 1000 of misschien wel de hele map, wie weet. Het ligt vooral aan het animo en de tijd die mensen erin willen steken.
« Last Edit: 8 June 2011, 11:20:23 by gazeebo88 »

Serendipity

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #28 on: 8 June 2011, 11:31:19 »
Ik zat zelf een beetje te denken aan de volgende stijl qua bouwen (niet qua kleuren!!!)



Voor de oplettenden onder ons, ja het is Booty Bay uit WoW.

Het idee wat ik daar zo vet vind is dat alle gebouwen op palen staan en je verschillende loopniveaus hebt. Als je nou de huizen gewoon langs de rand van de eilanden bouwt, op verschillende niveaus gebruik je het eiland het meest effectief en krijg je, naar mijn idee, ook een vet effect.

En ik ben het met de "serene kleuren" eens, dus fel en licht, zodat het een semi-moderne look krijgt, natuurlijk wel met hout er doorheen, zodat het weer soort van steampunk wordt.
« Last Edit: 8 June 2011, 11:48:47 by WouterH »
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #29 on: 8 June 2011, 11:52:49 »
Dat is ook wel een tof idee. Zo creeer je weer meer een eigen stijl ipv gewoon simpelweg middeleeuws.
Als je met dit idee doordenkt zou je ook bijvoorbeeld zoals in de film timemachine huisjes aan berg wanden kunnen maken die dan echt boven het "niks" hangen.

http://www.youtube.com/watch?v=Ry_s2Pk1DHI vanaf 0:40.
Het zijn daar hele simpele berg hutjes maar je kan er uiteraard iets mooiers en groters van maken. Het gaat om het idee :P

Forum » Tweakcraft » Projecten » Buildingtheme: Skyworlds spawn