Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Wat moet het thema worden van Skyworld spawn?

Fantasy middeleeuwen/steampunk achtig
20 (71.4%)
Futuristisch (ruimteschepen en stations)
4 (14.3%)
Modern (vliegtuigen, tanks)
0 (0%)
Combinatie op verschillende eilanden
4 (14.3%)

Total Members Voted: 27

Author Topic: Buildingtheme: Skyworlds spawn  (Read 71622 times)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Buildingtheme: Skyworlds spawn
« on: 6 June 2011, 23:14:02 »
Tweakcraft Buildingtheme: Skyworld spawn

Zoals wel bekend onderhande, gaat skyworlds open voor een selecte groep mensen. Om de spawn van deze wereld in te kleden zal er de 2 weken ofzo een speciaal thema zijn waar iedereen aan mee kan helpen. De opzet van dit bouwthema zal als volgt zijn:
  • Het moet voor iedere skyworld bouwer mogelijk zijn om mee te doen.
  • Er is 1 Buildmaster, dit ben ik (WouterH). Ik bepaal, samen met de admins en met input van de community wat wel en niet mag/kan en of een gebouw mooi is en mag blijven.
  • Het thema zal van te voren bepaald worden, ook de te bouwen dingen zullen bepaald worden. Dit zal redelijk algemeen zijn zoals: Hier moet een kasteel... of: hier moeten een stel huizen. Dit laat ruimte vrij voor creativiteit.
  • Om te voorkomen dat iedereen @ random zal gaan bouwen kunnen spelers of groepen spelers een bepaald deel "claimen". Denk hierbij aan: "Wij 2en gaan dit huisje bouwen". Dit zal natuurlijk wel van tevoren moeten worden aangevraagd en als het niet genoeg opschiet zal je dan ook de plek verliezen.
  • Om een samenhangend thema te krijgen zullen er regels komen waar je je als richtlijn aan moet houden. Denk hierbij aan: Verdiepingen van normale huizen moeten 4 a 5 hoog zijn (voorbeeld).

In het kort komt dit er op neer dat er van tevoren een thema wordt bepaald. Hierna wordt van tevoren een beetje bekeken welke gebouwen zoal gebouwd kunnen worden en waar die dan moeten komen. Aan de hand van deze "blauwdrukken" en met wat regels kan er dan gebouwd worden waarbij je dus eventueel, als je dat wilt, individueel of in een kleine groep aan 1 onderdeel kan werken. Ten slotte wordt alles in de gaten gehouden en beoordeeld of dat het ook past. De mening van de community en in het bijzonder de Buildmaster is bindend. Als er dus wordt gezegd dat een verdieping 1 hoger moet, dan moet het dat ook.

Dit klinkt misschien allemaal streng. Maar dit is alleen gedaan om ervoor te zorgen dat het eindresultaat er mooi en samenhangend uit komt te zien. Ook is de skyworld een soort van elitewereld dus er wordt ook een zekere standaard van bouwen verwacht.

Tot zo ver mijn ideeën wbt de organisatie. Heb je nog aanvullingen of opmerkingen, roep ze graag!

Het thema:
Ik had een aantal opties wat wel leuk zou zijn voor een thema, zelf ben ik groot voorstander van optie 1. Maar ik schik me naar wat de community graag wil.

  • Een fantasy setting in de klassieke zin van het woord. Dit kan ook wat steampunk invloeden krijgen. Niet al te modern dus. Denk dus aan dit soort dingen:
  • Futuristisch. Denk dan aan spaceships en ruimtestations/basissen. Dit is wat minder geschikt in minecraft als spawnsetting maar ik zet het er bij voor het animo.
  • Modern. Denk hier bij aan vliegtuigen en gewoon hedendaagse gebouwen alleen dan op zwevende eilanden.
  • Een combinatie dus bijvoorbeeld het ene eiland fantasy, het andere eiland modern en weer een ander futuristisch. Je kan dit zo uitgebreid mogelijk maken maar ik denk zelf dat het kwa spawnthema beter is om bij 1 onderwerp te blijven en dan evt de rest als extra thema's later op andere lokaties te bouwen.
  • Je eigen idee.

Heb je dus zelf een idee wat wel leuk is voor een thema. Roep het gerust dan zal ik kijken of er animo voor is.
Over de exacte gebouwen lijkt me het pas nuttig om over te discussieren nadat we het thema hebben. Dan kunnen we alle ideeën op een hoop gooien en een definitief plan maken.

Wat moet je nu dus doen:
Denk eens na over de thema's, verzin eventueel nog een eigen thema er bij. Dan verzamel ik dit allemaal en gooi het in een poll. Daaruit zal dan het thema dat we gaan uitvoeren volgen.


WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #1 on: 6 June 2011, 23:30:31 »
Cappie zei net terecht dat optie 1 een beetje zoals bioshock infinite is. Dat is ook precies wat ik bedoel met optie 1. Al kan natuurlijk een medieval setting ook nog steeds.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #2 on: 6 June 2011, 23:47:44 »
1 ding snap ik niet. waarom bepaal jij met de admins wat mooi is en of het mag blijven.
Veel admins hebben geen fuck verstand van mooi bouwen ( no offense ) dus dit vind ik een beetje raar. Van jou snap ik het wel (citadel duh) maar waarom zou een gunther(cobble kasteel) bijv. mee beslissen wat mooi is?  :P Wat is er btw gebeurd met de "keepers of the sky" (origineel skykeepers :P) ?

Een fantasy setting lijkt mij het mooiste. In middeleeuwse/steampunk stijl met wat fantasy invloeden. Dus niet al te realistisch maar wel een mooie overkoepelende stijl.

Ik zou absoluut niet voor een combinatie gaan, dan krijg je de huidige wereld alleen dan met wat betere bouwkwaliteit. Modern en futuristisch is niet zo mooi in minecraft naar mijn mening dus dan blijft er voor mij maar 1 optie over en dat is optie 1 :P

Nog 1 vraag wat kind of on en kind of off topic is, ik ben net begonnen met het bouwen van een vrij groot luchtschip in mijn zone (Lur, je kan hem op de render zien als je weet waar je zoekt). Als we voor de fantasy setting gaan is het dan mogelijk dat deze word verplaatst/gekopieerd/geplakt/whatever naar de skyworld ?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #3 on: 6 June 2011, 23:51:07 »
Mss komt het wat verkeerd over. Het is niet de bedoeling dat alle admins erover gaan. Alleen dat ze ook evt mee mogen beslissen (net als dat ze overal in mee mogen beslissen). De bedoeling is dat het een community project is/wordt. Dus als jullie het niet mooi vinden. Dan wordt het niet gebouwd/gesloopt/veranderd.

Ik ben er alleen om als final vote te dienen, als aanspreekpunt. Dit om ervoor te zorgen dat het overzichtelijk/transparant wordt.

Of het luchtschip gekopieerd kan worden. Dat ligt eraan wat precies de plannen zijn. Ik persoonlijk vind het wel goed mits het goed in het thema past. Het ligt er ook aan wat natuurlijk de rest dan vind.

DjThase

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #4 on: 6 June 2011, 23:52:56 »
Ik zou voor optie 1 gaan, verder stel ik mezelf beschikbaar als hulp bij bouwen v/d spawn ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #5 on: 6 June 2011, 23:54:29 »
Duidelijk, we wachten de poll af  :D

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #6 on: 7 June 2011, 00:00:14 »
Ik ben persoonlijk ook voor type 1, een stijl van echt vliegende eilanden.

Voor de spawn zou ik een klein dorpje willen voorstellen, net zoals in de unigine benchmark. Huisjes dan in een beetje een oudere stijl, eind middeleeuwen zegmaar. De spawn zou ik dan verdelen over verschillende eilanden, met een soort hangbruggetjes ertussen. Alsof skylands echt nieuw bevolkt is.

Verder zou ik qua stijl vraagstukken gewoon de mening van meerdere mensen vragen, want de een mooi vind, vind de ander zeer lelijk. Dus dan maar een gemiddelde nemen.

Als laatst zou ik een uniforme stijl voor brugbouwen bedenken, zodat de verbindingen tussen verschillende stukken allemaal uniform zijn.
« Last Edit: 7 June 2011, 00:02:17 by windwarrior »
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #7 on: 7 June 2011, 00:16:00 »
Misschien dat het juist mooi is om dat te verschillen.
Rijke gedeeltes, arme gedeeltes, steampunky gedeeltes etc.
Zo kan je met subthemas werken.
Maar ik dacht dat het sowieso nog de bedoeling was om over gedetailleerde stijl te discussieren zodra de main style gekozen is ?

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #8 on: 7 June 2011, 00:35:09 »
Mag ik er een Ikea bouwen?

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #9 on: 7 June 2011, 00:43:44 »
er is nog nieteens een filiaal in the nether, begin daar maar eens mee :P
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #10 on: 7 June 2011, 07:19:07 »
* gazeebo88 denkt dat Leo zijn access tot skyworld kwijt wil :P

*edit*

Btw, wat mij opvalt is dat er immens veel sneeuw is in de huidige skyworld.
Als er besloten word tot een bepaald thema zou er dan een nieuwe world gegenerate kunnen worden die beter bij de stijlkeuze past ? Zeg maar, generaten tot er echt een super mooie seed voorbij komt, of word deze gewoon gehouden zoals hij nu is.
« Last Edit: 7 June 2011, 09:30:14 by gazeebo88 »

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #11 on: 7 June 2011, 10:07:40 »
Mag ik er een Ikea bouwen?

Of een mobtower  ;D

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #12 on: 7 June 2011, 11:05:22 »
er is nog nieteens een filiaal in the nether, begin daar maar eens mee :P

Ik ben heel serieus hoor, ik heb al een tijdje de gedachte om een ikea te bouwen. Nu kan dit niet meer @normal spawn omdat dit somehow de citadel is geworden. In de nether komt geen hond dus dit lijkt mij ook zonde. Daarom wil ik graag op een eiland naast de skyspawn een ikea only eiland maken. Hopelijk begrijpen mensen dat ik meer wil met de ikea dan simpelweg een leuk projectje voor mijzelf.
Ik hoop dat wij hierover in overleg kunnen gaan wouter, dan zal ik het een en ander toelichten

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #13 on: 7 June 2011, 11:12:20 »
Ik hoop echt van uit het diepste van mijn hart dat er GEEN ikea word toegestaan in skyworld.
Doe dit alsjeblieft gewoon in de normale wereld, daar heb je ruimte zat. Ga niet nog een wereld verneuken met je lag contraptions  :P

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #14 on: 7 June 2011, 12:42:58 »
ik mis de optie: Ikea's en Mobtowers

Forum » Tweakcraft » Projecten » Buildingtheme: Skyworlds spawn