Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Peking  (Read 129056 times)

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Peking
« on: 11 October 2010, 18:58:32 »
Ik had graag bij deze al wat plek gereserveerd om een replica te kunnen maken van De Verboden Stad, waar ik ondertussen vrij accurate afmetingen IRL heb van kunnen bemachtigen.
Originele bedoeling is dat ik deze stad als 1-man-show of 2-man-show (met MacHaggis) uit de grond stamp, wegens nog geen concreet bouw-plan dat in blokjes is omgezet. Van zodra er een bouwplan is, en we zijn het beu of kunnen de bouwdruk niet aan (lijkt me sterk na mentale training op huidige server :p), gooi ik d eplannen wel online, maar graag had ik (wij) dit als privé-iets verwezelijkt.

Zien jullie dit zitten om hier (waaaay   buiten het centrum uiteraard) wat plek voor te voorzien?
Alvast bedankt ;)
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #1 on: 12 October 2010, 07:56:52 »
Berekening uit de losse pols : is 1500 op 2000 blokjes teveel ?
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #2 on: 12 October 2010, 11:50:01 »
Hehe, ik denk dat dat net iets teveel is. Ik zou ook eens in het topic daarover in het Minecraft Algemeen forum kijken. Daar wordt oa gesproken over max claimbaar land enzo.

Zelf heb ik ook plannen voor een projectje (wat = geheim :P) waarvoor ik ongeveer 600 x 300 nodig heb. Ik kijk op de nieuwe server wel even hoe het gaat, moet sowieso daar eerst materials gaan verzamelen. :P

MuerteDiablo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #3 on: 12 October 2010, 13:25:24 »
WouterH als je een heel groot project doet moet je tenminste zeggen tegen de admins/mods wat het is anders dan kan het zijn dat je zomaar een stuk mist:P

Ticketman

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #4 on: 12 October 2010, 19:16:15 »
Sowieso doen we niet echt aan reserveren. De wereld is zo groot, ga gewoon een stuk van de bewoonde wereld af zitten en het moet vast goedkomen. Vind al dat gereserveer maar jammer, gewoon spawnpunt hebben en vanuit daar lekker zoeken naar een locatie.

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #5 on: 12 October 2010, 19:25:13 »
true, maar als het écht GROOOOOOT moet zijn, wil je wel een stuk op voorhand , zodat anderen niet in je vaarwater komen.
Het plan is dan ook om zo snel mogelijk, zo ver mogelijk van de 'bewoonde wereld' te reizen en van daar een terrein af te bakenen

(tijdelijke template in opbouw : 1 pixel = 1 blokje)
EDIT : deze morgend nog 5 minuten tijd gehad om al wat afmetingen te noteren
« Last Edit: 15 October 2010, 08:23:46 by Zupertails »
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #6 on: 16 October 2010, 17:31:16 »
Hoera!
nieuwe exactere measurements, rekening houdend met het feit dat 1 blokje = 1m³ :

Vereiste patchgrootte = 923 x 1693
(oef wat een opluchting) *sarcasm*
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

drduval

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #7 on: 17 October 2010, 21:25:55 »
Lijkt me een leuk project Zupertails.

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #8 on: 18 October 2010, 07:03:03 »
Met het uitgraven van de gracht gaan we al eventjes bezig zijn. Het was al frustrerend genoeg in MCEdit om het 'ns offline te proberen
Tegen dat de nieuwe server er is, verwacht ik al wat meer detailwerk op dit plan gedaan te hebben.

Voor de mensen die willen meewerken, heb ik alvast ergens een opwarmertje gedownload van de Chinese Touristische Dienst :
http://www.zupertails.be/stuff/VirtualForbiddenCity.exe
Je hoeft je niet in deze exe te registeren. Guest login kan ook :)
Heb hem wel even opnieuw bij mezelf gehost, want downloaden van een Chinese server was nogal euh... langzaam?

Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

MuerteDiablo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #9 on: 18 October 2010, 10:50:14 »
Ik zal thuis die virtuele tour eens gaan downloaden:) Hier op stage gaat het veeeeels te langzaam om die 200 MB binnen te halen:(
Op de nieuwe server(zodra ik zelf ben gesetteld:P) wil ik best wel helpen met graven/bouwen indien het nodig is:)

drduval

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #10 on: 18 October 2010, 11:49:08 »
Rode muren... MEt lava wordt het niet mooi denk ik.

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #11 on: 18 October 2010, 18:36:46 »
nah, ik dacht aan dirt met één of twee lagen cobble onderaan.
'k moet de bovenkant nog es bekijken in close-ups, maar die kan misschien in cobble ook.

Ondertussen nog wat extra detail voor de beginnende grove kantjes :

Buitenmuur-hoogte : 8 meter
Buitenmuur-breedte : onderaan 8 meter : bovenaan 6 meter (op 4 meter hoogte wordt ze dus een blokje smaller aan beide kanten)

Grand gate : 35,5 blokjes hoog

Buitengracht :
  52 blokjes breed
  6 blokjes diep
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #12 on: 1 November 2010, 09:49:46 »
Gezien de nieuwe toegevoegde waarde van biomes (heb enkel wel nog maar sneeuw gezien; nog geen woestijn of andere) en de onwaarschijnlijke kans dat binnen nu en enkele weken de server een wipe zal krijgen, had ik graag al bij wijze van experiment begonnen aan The Forbidden City

Na archeologisch onderzoek :p zag deze plek er het beste uit.
Graag had ik bij deze gevraagd dat er inde buurt van deze rode paint-vlek niemand iets groots bouwt, want ik ben nog niet zeker hoe groot het exact zal worden op de map.

Mensen die zich geroepen voelen om al wat mee te graven : het stukje water dat landinwaarts gaat op de foto is al een deel van de gracht van 52 m breed (zie hierboven) en is het deel dat in de lengte zal gaan. (939 blocks lang). De gracht wordt 6 diep. Als het al dieper is by nature, mag je't uiteraard laten liggen.

Gezien ook de recente aanpassing van het gedrag van lava, lijkt het me best om het gewone dirt (waar gras op groeit) als deel van de muur te gebruiken.
Als we ooit zover geraken dat de gracht afgewerkt is. Dit is een doorsnee van de gemiddelde muur rond de stad :
http://minedraft.net/?md=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
(<3 long URL's)

Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #13 on: 1 November 2010, 17:42:05 »
Het ziet er trouwes naar uit dat het wel een 'tikje' groter dan het rode vierkant kan worden :p
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Farlord

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #14 on: 1 November 2010, 18:24:29 »
Dat... is... best.... wel groot

Forum » Tweakcraft » Projecten » Peking