Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Een eigen server, leuk! Maar ook wat probleempjes...  (Read 10973 times)

Chub1337

  • Junior
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Hallo allemaal, hopelijk kennen jullie mij nog? Chub1337 hier ;)

Ik heb sinds kort een server opgezet met hamachi waar ik samen vrienden op kan spelen.
Nu heb ik de volgende plugins:

-CommandBook
-BlastControl
-FalseBook
-Permissions
-Lockette

En nu heb ik een aantal problemen met CommandBook, FalseBook, Lockette en Permissions.

CommandBook

FIXED! Thanks to GuntherDW e.a.!

-! Het is nu gelukt om alleen de commands toe te staan die ik wil:)

Om te beginnen met CommandBook, ik kan leuk alle commands uitvoeren die ik wil, daar geen problemen mee, echter liet ik even een vriend ook wat proberen, en die schijnt dus ook alles te kunnen..! Echter wil ik zorgen dat hij alleen de volgende commands kan:

/msg                   (Whisper iemand)
/who                   (Kijk wie online is)
/motd                 (Display Message of the Day)
/rules                  (Diplay Rules)
/kit                      (Geef starter kit)
/tp                      (teleport naar iemand)
/call                     (vraag aan iemand of die naar jou wil teleporten)
/reply                  (reply op een whisper)
/whereami            (coördinaten verkrijgen + kompas)
/ping                   (ping-pong systeem)
/whois                 (informatie verkrijgen over een speler)

Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?

FlaseBook

Ook bij FalseBook heb ik wat problemen (FalseBook is eigenlijk gewoon CraftBook maar dan voor bukkit). Om te beginnen krijg ik zodra ik de server start met FalseBook erbij de volgende berichten:
Code: [Select]
[INFO] [FalseBook IC] plugins/FalseBook/Transmitter.db not found
[INFO] [FalseBook IC] plugins/FalseBook/Receiver.db not found
[INFO] [FalseBook IC] plugins/FalseBook/SensorList.db not found

Ook heb ik het probleem weer dat iedereen alles kan, zo kan iedereen bijv. een Arrow Barrage maken of erger nog een mob/item spawner. Ook is het nu mogelijk om zonder kist een bridge te maken, waardoor je dus ook blokken onrechtmatig kunt verkrijgen.

Alweer is de vraag, hoe verhelp ik dit?

Lockette

Bij lockette heb ik maar een klein probleempje, en volgens mij gebruiken jullie ook geen lockette? Maar goed, het probleem is dus dat als ik iemand anders in mijn server een private kist geef, en ik daarna het bordje wil aanpassen, de kist wil openen of er een bordje naast plaatsen ik daar de rechten niet voor heb. Wel kan ik het bordje vernietigen, om zo alsnog in de kist te komen, maar dat is wel een beetje vervelend aangezien ik dan steeds dat bordje weer moet plaatsen.

Permissions FIXED! Thanks to GuntherDW e.a.!

-! Ik begrijp het nu redelijk, bedankt daarvoor Gunther ;)

Als laatse, en waarschijnlijk het grootste(?) probleem: Permissions.
Ik snap er werkelijk helemaal niets van.. Hoe kan ik precies groepen aanmaken en de nodige dingen werkend krijgen?

Zones en beveiliging IMPORTANT! Dit heeft echt mijn hoogste prioriteit op dit moment.

Natuurlijk is het allemaal wel leuk, zo'n server, maar ik ken me vrienden wel een beetje, en sommigen daarvan gaan maar al te graag je huis binnen om de leukste versieren even te 'lenen'. Dit is nou niet echt de bedoeling. Ik heb wel gehoord van plugins als WorldGuard? Maar geen idee hoe ik dat werkend moet krijgen zoals het op tweakcraft gebeurt.
Als laatste zou ik het fijn vinden dat alleen mensen die daarvoor de rechten hebben lava en flint en steel kunnen gebruiken.

Ik weet dat ik nu heel erg veel vraag, maar toch zou ik het heel erg fijn vinden als jullie me zouden kunnen helpen hiermee.

Chub1337
« Last Edit: 15 May 2011, 00:38:00 by Chub1337 »

Forum » Tweakcraft » Support » Een eigen server, leuk! Maar ook wat probleempjes...