Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: (AFK) Farm beleid  (Read 34755 times)

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #15 on: 26 January 2015, 21:08:34 »
Dat doet gold drop nu ook al als 2 vloeren aan staan heb er denet 1 uit gezet omdat er 3000mobs waren met butcher

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #16 on: 26 January 2015, 21:09:58 »
Waarom ben je tegen? Zullen jullie dan willen weten. Nou, Luni en ik zijn hipsters + je komt er wel erg laat mee.

Conclusie: Gebruik nooit gold, iron of dia in je bouwsel.

Jij en Luni hipsters... gewoon nee.

Maar zolang diamond geen auto farm krijgt ben ik happy.

Dat dikgedrukte was eigenlijk het belangrijkste, de rest was maar vulling.

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #17 on: 26 January 2015, 21:10:14 »
Dat bedoel ik niet
Ik bedoel dat het minder leuk zal worden, maybe zijn de farms ook wel een reden waarom het vroeger drukker op TC was.
punt

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #18 on: 26 January 2015, 21:11:02 »
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?
« Last Edit: 26 January 2015, 21:26:15 by FlutterShy »

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #19 on: 26 January 2015, 21:13:11 »
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?

Ink is gewoon niet zo populair, niemand probeert er meer van te hebben dan anderen. IK bekijk het van een ANDERE KANT
« Last Edit: 26 January 2015, 21:42:41 by robinhierr »
punt

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #20 on: 26 January 2015, 21:14:27 »
En gold is wel populair?

Original_Dutch

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #21 on: 26 January 2015, 21:15:55 »
Ik denk dat we het beste MFR kunnen installeren. Dan kan iedereen zijn eigen farm maken. problem solved. /t /s

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #22 on: 26 January 2015, 21:17:19 »
Ik denk dat we het beste MFR kunnen installeren. Dan kan iedereen zijn eigen farm maken. problem solved. /t /s

Gelijk AE erbij doen, en ender IO dan is vanilla ook helemaal top.

Original_Dutch

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #23 on: 26 January 2015, 21:17:43 »
Ik denk dat we het beste MFR kunnen installeren. Dan kan iedereen zijn eigen farm maken. problem solved. /t /s

Gelijk AE erbij doen, en ender IO dan is vanilla ook helemaal top.

+1

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #24 on: 26 January 2015, 21:18:12 »
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?

Ink is gewoon niet zo populair, niemand probeert er meer van te hebben dan anderen

Je mist even de intonatie van de discussie VOLLEDIG.
Dus ink mag wel want het is niet "populair". Ga toch een eind lopen man. (mijn eerst nederlandse tryout :+).
Dat heeft er totaal niets mee te maken.

Inksacs zijn net VEEL handiger dan gold. Met gold kan je tools/blocks maken en daar stopt het. Van ink heb je net tonnen nodig wil je wat pixelart maken.
« Last Edit: 26 January 2015, 21:27:19 by FlutterShy »

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #25 on: 26 January 2015, 21:34:44 »
Even een post namens het adminteam

Even voor de duidelijkheid mensen er waren een aantal test opzetjes gemaakt puur om te zien of iets werkt of niet.
Er is op dit moment totaal geen sprake zo'n opzet de huidige opzet zal vervangen.
Het e.a. is misschien door Wave verkeerd opgevat.

Mochten er wijzigen komen in de opzet dan zal dit van te voren aangegeven worden op het forum, en zal er t.z.t. naar eventuele bezwaren gekeken worden.

TL;DR
Was test opzet en geen vervaningen. storm in glas met water


AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #26 on: 26 January 2015, 21:36:51 »
Op persoonlijke titel:

Ik denk niet dat gold en iron veel waarde hebben in onze bouwwerelden. Het "handmined" aspect van beide soorten blokken is jaren geleden al verloren gegaan toen het spul vrij verkrijgbaar werd als drops van pigmen en iron golems.

Is dat heel erg? Dat vind ik niet. In plaats van iron en gold zijn er andere materialen die nog steeds relatief zeldzaam zijn. Denk aan emerald, nether quartz, prismarine, sea lanterns, andesite, clay, enzovoorts. Voor dit soort blokken moet je alsnog moeite doen om ze te krijgen (voor sommige meer dan andere) waarna je weer die 'eer' van je harde minewerk hebt.

Als bouwmaterialen vind ik goud en ijzer trouwens ook niet echt heel mooi. Een ijzerblokje her en der is misschien nog wel leuk, maar met tientallen kisten vol iron zie ik geen mooie gebouwen weggezet worden. Met de juiste mix van allerlei andere soorten blokken (verkregen op verschillende manieren) zie ik veel mooiere bouwsels verschijnen.

P.S. In een 1.8-snapshot had Mojang de beperking opgelegd dat de items alleen nog gedropt werden als een speler een mob doodde, maar bij de snapshot van een week later is het dus weer teruggedraaid. Mojang kiest er dus doelbewust voor om het mogelijk te maken dat spelers volautomatisch grote hoeveelheden gold en iron kunnen verzamelen, zonder dat ze hiervoor iets hoeven te doen.
We are shaping the future

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #27 on: 26 January 2015, 22:47:59 »
Ik ben het eens met FlutterShy dat ik wellicht wat overhaast gereageerd heb. Het waren slechts tryouts, meer niet. Ik wilde echter zeker zijn dat er goed over dit onderwerp werd nagedacht, voordat er daadwerkelijk iets door individuen ondernomen werd. Als het voorwerp eenmaal een tijdlang makkelijk verkrijgbaar is, is dat niet meer terug te draaien. Dus het is niet zo dat het hele topic "nergens op slaat" (-FlutterShy).

Ik ben daarom blij met de opmerking van het adminteam (geschreven door Giordino):
"Mochten er wijzigen komen in de opzet dan zal dit van te voren aangegeven worden op het forum, en zal er t.z.t. naar eventuele bezwaren gekeken worden."

Ik denk niet dat m'n post een nutteloze "shitstorm" of een storm in een glas water is. Het is weldegelijk een relevante discussie die enige aandacht verdient.

Qua discussie zelf ga ik het hier zelf verder bij laten. Van beide kanten lijkt het er niet op dat iemand iets toe geeft, wat denk ik te maken heeft met dat de argumentatie compleet langs elkaar heen loopt en dat mensen elkaars ideëen niet begrijpen. Maar ondanks dat mijn argumentatie misschien niet duidelijk was, is in ieder geval mijn standpunt duidelijk en dat is dan maar waar we het mee doen.
Het adminteam bepaald (zoals al 5 jaar) de regels en ik heb vertrouwen dat ze dit op een weloverwogen manier doen. Wat de uitkomst ook is.

Groet,
Wave

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #28 on: 26 January 2015, 22:51:29 »

Van beide kanten lijkt het er niet op dat iemand iets toe geeft, wat denk ik te maken heeft met dat de argumentatie compleet langs elkaar heen loopt en dat mensen elkaars ideëen niet begrijpen.
Die indruk krijg ik niet, als ik de discussie zo lees. Mensen lijken elkaars ideeën en standpunten goed te begrijpen, maar blijven wel bij hun eigen standpunten. Daar is in mijn optiek niks mis mee.
We are shaping the future

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #29 on: 26 January 2015, 23:01:36 »
Ik denk dat een groot deel van deze discussie gebaseerd is op een misverstand. Het lijkt me dan ook beter, om de gemoederen te bedaren, dat we het hier bij laten.

Er zijn geen officiele plannen om de golddrop farm te automatiseren met craftbook. Wel is het zo dat deze gewoon geautomatiseerd / afk-baar gemaakt mag worden als dit op een vanilla manier mogelijk is. Voorlopig zijn we niet van plan om van dit principe af te stappen. Het totale 'afk farms mogen niet' standpunt van vroeger is, zoals aangegeven in de topic van de beleidswijziging, niet meer te handhaven nu er manieren zijn om op vanilla wijze te verwerkelijken. Dit schrijven is wat dat betreft het eindoordeel over dit onderwerp.

Ik wil het topic wel open laten, maar hou het netjes als er verder over gepraat wordt.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » (AFK) Farm beleid