Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: (AFK) Farm beleid  (Read 34746 times)

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
(AFK) Farm beleid
« on: 26 January 2015, 20:08:41 »
Lieve mede TweakCrafters,

Zoals de titel van dit topic al suggereert, zou ik graag eens gebruik van ons forum willen maken om het over de farms te hebben. Uiteraard verkondig ik hier slechts mijn mening, ik zou graag in t topic de (onderbouwde) mening van jullie allemaal willen horen. Lang leve democratie en vrijheid van meningsuiting.

Zoals jullie allemaal weten, is TweakCraft een server die gericht is op het handmined verkrijgen van items. Alle items worden eerlijk verkregen door handmatige, vanilla, survivalmodus arbeid, met enkele hulpfactoren om dit toch zo snel mogelijk te laten gaan. Denk hierbij aan verschillende plugins, godmode etc.
Zoals sommigen, de wat langer spelende onder jullie, weten, is dat er tijden waren waarin AFK-farms niet getolereerd werden op TweakCraft. De reden: je kon te snel items krijgen, het handmined karakter ging eraf en de items verloren hun waarde. Dit was toendertijd met bijvoorbeeld gunpowder het geval. Ook maakten de AFK-farms gebruik van plugins om goed te kunnen werken, omdat afkfarms zoals we die nu kennen toen nog niet mogelijk waren.
Zoals jullie allemaal weer weten, wordt er tegenwoordig wél weer gebruik gemaakt van AFK-farms. Denk hierbij aan IronTrench. De reden dat het nu wel getolereerd wordt: het is mogelijk AFK-farms te maken op vanilla wijze. Plugins not required. Om een (toendertijd) admin te vrij te parafraseren: "minecraft maakt AFK-farms nu mogelijk, dus maken we er gebruik van."
Het gevolg: elke user die maar lang genoeg zijn pc aan staat en af en toe twee minuten op zijn scherm wat klikt bezit over kisten vol iron. Iron dat vroeger als erg kostbaar werd gezien. Een metaal waarvoor je moeite moest doen, waarvoor je moest minen en ores moest smelten. Nu heeft het amper waarde. Hier valt niet veel meer aan te doen, iedereen heeft al minstens een kist van het spul (sommigen zelfs 10 kisten). Iron is al reddeloos.
Ik schrijf dit topic echter niet ten behoeve van Iron, maar ten behoeve van Gold. Uiteraard is het mogelijk om een fullautomatic golddrop te maken. Er worden zelfs al plannen gemaakt om dit te doen. Ik kan dit niet met lijdzame ogen toezien en heb dus besloten dit topic te maken.
Mijn mening:
Golddrop moet niet full-automatic worden, gold moet enigszins waarde houden en irontrench moet de enige full-automatic farm worden. Maak van gold niet het nieuwe iron, laat het in haar waarde. Als er steeds meer dingen zo makkelijk te krijgen zijn, wat is er dan nog bijzonder aan het "handmined" van TweakCraft? De afkfarms gaan tegen het beleid dat we jaren lang aangehouden hebben in.

Is dit echt wat jullie willen?

Groeten,
Wave

TL:DR Laat Gold in haar waarde, en laat TweakCraft's motto in haar waarde. Ik pleit ervoor geen full-automatic golddrop te maken, ivm met het "handmined"-karakter van TweakCraft en de ernstige ontregeling van waardes.

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #1 on: 26 January 2015, 20:12:41 »
EENS
punt

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #2 on: 26 January 2015, 20:15:26 »
Eens. Mobdrop moet je nog wel moeite voor doen en is een leuk alternatief voor. Voor gun powder moet je nog aardig wat moeite doen bv.

Maar de iron farm bv devalueert alleen maar de waarde van iron.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #3 on: 26 January 2015, 20:21:59 »
Beetje zombies meppen voor wat goud klompjes, waardeloze troep en xp is altijd leuk vind ik zelf.
Idem met mobdrop.

Ik vind dat je niet alles moet automatiseren omdat het mogelijk is, mensen mogen van mij nog altijd wat moeite doen voor hun stuff.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #4 on: 26 January 2015, 20:32:12 »
Helemaal eens met Wave. Ik ben altijd tegen welke farm dan ook geweest. Zelfs 'hulpjes' als snow- en sandmine hoeven voor mij NIET. Durf te kiezen: òf bouwen is stoer zònder hulpmiddeltjes òf bouwen is makkelijk, zoals in SmallWorld.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #5 on: 26 January 2015, 20:41:29 »
nou mhirr ik vind toch dat er toch een groot verschil is tussen smallworld en de "echte" wereld, met of zonder farms  ;)

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #6 on: 26 January 2015, 20:49:46 »
Ik mis de optie "ik gebruik het niet maar ik weet dat de mogelijkheid er is in *100% vanilla*".

Je wil "moeite doen", maar niet zelf door de nether/world heen lopen voor mobs te killen.
Ik ben persoonlijk voor "laat de optie open, en als je het niet wil gebruiken gebruik je het niet".

Op zich is gold, iron e.d. nu al niets meer waard. Net als bv clay indertijd.
Clay was ten tijde alpha echt een schaarse resource, nu is/was het overal te vinden.

Ik heb in de alpha dagen ook wel veel clay gemined, en zag ook ineens de value zakken als zot.
Hetzelfde met pumpkins, die waren ook eerst niet te planten. Dus als je daar meer dan een stack van had was het ook "wow".

Het is een beetje proberen je vast te hangen aan een moving target, wat minecraft is. "Vroegah was dit veel waard".
"Verandering" is het mooie woord om te gebruiken hier :p.

EDIT: Het was toen ook zeg maar een beetje geluk hebben met wanneer we de worlds genden toen, wie er eerst was kon toen de meeste clay minen/vinden.
« Last Edit: 26 January 2015, 20:51:18 by FlutterShy »

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #7 on: 26 January 2015, 20:51:56 »
Ik mis de optie "ik gebruik het niet maar ik weet dat de mogelijkheid er is in *100% vanilla*".

Je wil "moeite doen", maar niet zelf door de nether/world heen lopen voor mobs te killen.
Ik ben persoonlijk voor "laat de optie open, en als je het niet wil gebruiken gebruik je het niet".

Het gaat om de waarde, en gold heeft nog waarde, maar die is dan helemaal weg.
punt

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #8 on: 26 January 2015, 20:55:36 »
Gold heeft zijn waarde al jaren geleden verloren hoor. We wouden ijdertijd als admin team zelfs golddrop verbieden, al moest je manueel slagen, maar jullie wouden het net behouden.

De enige waarde die gold nu heeft is hoe lang iemand daar AFK kan staan en op z'n muis staan klikken.
Items kan je afvoeren en autocraften zelfs al is jouw inv vol.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #9 on: 26 January 2015, 20:56:39 »
wat betreft de waarde; Ikzelf merk al tijden op TC dat als men iets nodig heeft de gever er niets voor terug hoeft dus in dat opzichte hebben blocks al niet veel waarde meer op TC zelf.
Neemt niet weg dat niet alles maar geautomatiseerd hoeft te worden omdat het kan, klein beetje moeite voor je stuff kan geen kwaad vind ik.

en "ik gebruik het niet maar ik weet dat de mogelijkheid er is in *100% vanilla*" vind ik hetzelfde als het argument bij privacy discussies "je hebt toch niets te verbergen" .  :+

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #10 on: 26 January 2015, 20:58:56 »
Hoezo kom je daarbij gio, zit je nu echt iets een in virtueel iets te vergelijken met het echte leven dat je hele leven lang je kan achtervolgen?

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #11 on: 26 January 2015, 21:00:55 »
2x TEGEN van Suiker en Lunitone. Alhoewel, schaf irontrench maar af. Kunnen wij onze iron lekker gaan verkopen. :yes

Ik denk dat het weinig verschil zal gaan uitmaken. Ik doe zelf helemaal niets met onze iron, het klinkt alleen wel leuk dat je 10 kisten hebt. Gold hebben wij bijna niet, so what? Gold, iron en dia zijn zo'n beetje de lelijkste materialen die je kan gebruiken.

Waarom ben je tegen? Zullen jullie dan willen weten. Nou, Luni en ik zijn hipsters + je komt er wel erg laat mee.

Conclusie: Gebruik nooit gold, iron of dia in je bouwsel.

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #12 on: 26 January 2015, 21:04:04 »
Ik vind deze hele discussie wat over de top we waren wat aan het "proberen" of het werkte, ennu willen we dat dit totaal verboden wordt zelfs helemaal geen gold drop, ironfarm.
Ik vind als ik iets wilt bouwen wat mij leuk lijkt, ik het toch echt gewoon wilt maken.
Heb nu al meerdere farms gemaakt. Blazefarm mijn eerste <3.

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #13 on: 26 January 2015, 21:04:53 »
Waarom ben je tegen? Zullen jullie dan willen weten. Nou, Luni en ik zijn hipsters + je komt er wel erg laat mee.

Conclusie: Gebruik nooit gold, iron of dia in je bouwsel.

Jij en Luni hipsters... gewoon nee.

Maar zolang diamond geen auto farm krijgt ben ik happy.

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: (AFK) Farm beleid
« Reply #14 on: 26 January 2015, 21:07:47 »
Ik vind deze hele discussie wat over de top we waren wat aan het "proberen" of het werkte, ennu willen we dat dit totaal verboden wordt zelfs helemaal geen gold drop, ironfarm.
Ik vind als ik iets wilt bouwen wat mij leuk lijkt, ik het toch echt gewoon wilt maken.
Heb nu al meerdere farms gemaakt. Blazefarm mijn eerste <3.

Het zal de server slopen.
punt

Forum » Tweakcraft » Algemeen » (AFK) Farm beleid