Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: 1.8 Custom client  (Read 8069 times)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
1.8 Custom client
« on: 17 January 2015, 00:22:22 »
Allen,

Nu we al een paar weken over zijn op 1.8 (FlutterShy, nogmaals dank voor je vele harde werk!) heb ik de moeite genomen om een custom client samen te stellen voor de spelers van Tweakcraft.

In deze client zitten de meeste mods die ook in eerdere clients zaten. De client is gebaseerd op Minecraft 1.8.0 (niet 1.8.1!) en is voorzien van LiteLoader. Er zit dus geen Forge of FML in deze client.

Client downloaden

Inbegrepen mods
De volgende mods zitten in dit pakket:
  • OptiFine 1.8 HD U D1
  • GuntherDW's Custom Font Renderer*
  • Kabo Village Marker**
  • Macromod, voor keybinds
  • Snowballs
  • TCUtils Clientmod
  • VoxelMap
  • WorldEdit CUI
Daarnaast wordt het Faithful32 resourcepack meegeleverd. Dit pack kun je zelf activeren via de instellingen.


*  Met deze mod kun je een ander lettertype gebruiken voor de chatberichten. Zie ook dit topic.
** Met deze mod kun je zien waar zich volgens de server villages bevinden. Via de instellingen van Liteloader (vanaf het startscherm op het kleine tabje rechts klikken, dan Kabo's Villager mod, dan Settings) kun je de opties aan of uitzetten.


Installatie-instructies
Het enige wat je hoeft te doen is het ZIP-bestand uitpakken in je .minecraft-map, en daarna een nieuw profiel aan te maken in je Minecraft-client. Je vindt de .minecraft-map standaard op de volgende locaties:
  • Windows: C:\Users\[je naam]\AppData\Roaming\.minecraft
  • Mac OS X: ~/Library/Application Support/minecraft
  • Linux: ~/.minecraft
Start je Minecraft-client op, en kies in de launcher voor New profile of Edit profile:



Kies daarna in de lijst voor 'release MC1.8-AlexMedia-U1':



Klik op Save Profile, daarna kun je beginnen met spelen. :)

Veel speelplezier! *O*

Ik ben niet aansprakelijk voor het verlies van screenshots, savegames, logs, toegang tot Tweakcraft.net of de gedragen slipjes van je vriendin. Gebruik op eigen risico, ik geef geen garantie, je hebt geen recht op geld terug en ik keer geen schadevergoedingen uit voor gevolgen van het spelen van Minecraft waaronder overstromingen, slechte cijfers op school, verbroken relaties. Gebruik is enkel toegestaan als je in het bezit bent van een originele Minecraft-licentie.
« Last Edit: 14 February 2015, 16:51:25 by AlexMedia »
We are shaping the future

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: 1.8 Custom client
« Reply #1 on: 17 January 2015, 01:04:36 »
*zoent AlexMedia vol op de bek*
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #2 on: 17 January 2015, 01:52:21 »
Ferry Nijs.

Don_Craft

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #3 on: 18 January 2015, 14:46:00 »
Werkt goed, bedankt *;

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #4 on: 18 January 2015, 15:03:38 »
Ik zeg er wel best (welja, eerder alex) dat het installeren van forge ervoor kan zorgen dat je clientmods niet meer deftig sync'en met de Tweakcraft server. Dit omdat hij weigert door te geven aan de server dat je de betreffende mods geinstalleerd hebt bij het joinen (de befaamde "REGISTER" packet).

Alsook, is die villagermod zo zwaar voor je client dan? Ik weet dat mijn OpenGL code vrij sloppy was, maar ZO sloppy? :P.

Alsook, best zorg je dat je 1.8.45 neemt als liteloader versie als je die nog niet hebt, want zorgt ervoor dat je niet per reconnect meerdere keren dezelfde packets richting je clientmods stuurt.
Ging hem over deze ticket : https://www.assembla.com/spaces/liteloader/tickets/72#/activity/ticket:

EDIT: Alsook heb ik nog wat dingen te fixen voor TCUtils Client, zo bijvoorbeeld wat betere nametag rendering zodat het ook zichtbaar is in het donker, en wat bugfixes daarin (bv dat je nametag ook goed zichtbaar is als je croucht. Nu zie je dan de playername ipv de Nick).

Alsook kan ik kijken of het mogelijk is van een "HD Skin" soort feature te maken voor wie dat wil. No promises though :p.
« Last Edit: 18 January 2015, 15:08:02 by FlutterShy »

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #5 on: 18 January 2015, 18:29:26 »
Ik zeg er wel best (welja, eerder alex) dat het installeren van forge ervoor kan zorgen dat je clientmods niet meer deftig sync'en met de Tweakcraft server. Dit omdat hij weigert door te geven aan de server dat je de betreffende mods geinstalleerd hebt bij het joinen (de befaamde "REGISTER" packet).
Vandaar mijn keuze om FML weg te laten. :)
Quote
Alsook, is die villagermod zo zwaar voor je client dan? Ik weet dat mijn OpenGL code vrij sloppy was, maar ZO sloppy? :P.
Ik merkte op mijn machine wel een performanceverschil, maar daarnaast vond ik die stippellijnen ook best wel vervelend. Ik schakel die mod wel in wanneer ik 'm nodig heb, en verder niet :P
Quote
Alsook, best zorg je dat je 1.8.45 neemt als liteloader versie als je die nog niet hebt, want zorgt ervoor dat je niet per reconnect meerdere keren dezelfde packets richting je clientmods stuurt.
Ging hem over deze ticket : https://www.assembla.com/spaces/liteloader/tickets/72#/activity/ticket:
Ik weet niet precies meer welke versie van Liteloader ik in de client heb gestopt, ik zal dat later eens checken. Als het een oudere versie is zal ik m'n ZIP bijwerken en hier posten.
Quote
EDIT: Alsook heb ik nog wat dingen te fixen voor TCUtils Client, zo bijvoorbeeld wat betere nametag rendering zodat het ook zichtbaar is in het donker, en wat bugfixes daarin (bv dat je nametag ook goed zichtbaar is als je croucht. Nu zie je dan de playername ipv de Nick).

Alsook kan ik kijken of het mogelijk is van een "HD Skin" soort feature te maken voor wie dat wil. No promises though :p.

Dat zou tof zijn. ;)


edit: in mijn client zit Liteloader 1.8.0, build 45. De Liteloaderbug zou dus niet moeten voorkomen. Wel heb ik een andere bug gezien, wanneer je een slab in een crafting square mikt crasht de client met een NullPointerException tijdens het renderen. Geen idee waar dat aan kan liggen.
« Last Edit: 18 January 2015, 22:03:43 by AlexMedia »
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #6 on: 19 January 2015, 23:27:31 »
Voor de mensen bij wie de client crashte bij het plaatsen van een slab in een crafting square: dit probleem is opgelost. De oorzaak was een oud recept voor de gladde dubbele haxslabs, wat Gunther uit de serverconfiguratie heeft gegooid. Dat verhielp de crashes meteen. :)
We are shaping the future

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #7 on: 19 January 2015, 23:30:39 »
HD Skins is trouwens ook toegevoegd aan de TCUtils liteloader mod, dus als je dit update, kan je een skin instellen in je User CP.

Dan kan je dingen als dit doen -> http://wrongplace.be/files/2015-01-19_21.28.22.png
Best kan je hiervoor tenminste b44 gebruiken, er zijn deze nacht namelijk nog wat bugs gefikst.
Er zit wel in de nieuwe builds nog hopen debug logging, ik moet deze nog eens dmv een checkbox instelbaar maken...
« Last Edit: 20 January 2015, 10:29:02 by FlutterShy »

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #8 on: 14 February 2015, 16:59:11 »
Ik heb mijn client bijgewerkt naar een nieuwere versie ("Update 1")

Download Update 1

Hoe te upgraden
Het makkelijkste is het om de .minecraft-folder te hernoemen naar iets anders, en daarna de zip uit de startpost opnieuw uit te pakken. Als je je bestaande .minecraft-folder wil behouden, verwijder dan de inhoud van de map mods/ omdat deze conflicteert met de nieuwere versies in U1.

Wat is er veranderd?
1) OptiFine zit niet meer ingebakken in de game-JAR maar is nu een losse mod die wordt ingeladen door Liteloader. Hierdoor is het makkelijker om OF bij te werken of geheel weg te laten.
2) De ZIP-file is kleiner omdat er minder in zit, enkel wat nodig is voor de mods. Minecraft zorgt zelf voor het downloaden van de rest.
3) De mods zijn bijgewerkt naar de laatste versies.
4) Ik heb Gunther's Custom Font-mod toegevoegd aan het pakketje, waarmee je naar smaak een eigen lettertype kunt instellen voor de chatberichten.

Eigen lettertypes configureren
Je kunt de Custom Font-mod van Gunther als volgt configureren:
  • Door het commando "/cf select" (zonder aanhalingstekens) te gebruiken krijg je een venster waarin je het gebruikte lettertype en andere dingen kunt instellen.
  • Door het commando "/cf toggle" (zonder aanhalingstekens) te gebruiken schakel je de mod in of uit
  • Voor meer commando's, gebruik: /cf help
« Last Edit: 18 April 2015, 15:49:10 by AlexMedia »
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #9 on: 21 February 2015, 23:31:45 »
Eerder deze week zag ik een vraag voorbijkomen over hoe een bepaalde mod uit mijn client kan worden uitgeschakeld. Dat kan als volgt:

1) In het hoofdmenu van Minecraft zie je rechtsboven het volgende blokje zweven:


2) Ga met je muis naar dat dingetje, het logo van Liteloader (een kip) zal verschijnen:


3) Klik op de kip. Het volgende paneel zal openen:



1) Deze lijst toont alle mods die zijn ingeladen door LiteLoader. Als je de configuratie van een mod wilt wijzigen klik je op de mod in deze lijst.
2) Met deze knop kun je een mod in- of uitschakelen. Na het in- of uitschakelen van een mod moet je Minecraft opnieuw opstarten.
3) Bij sommige mods kun je dingen instellen. Door op de Settings...-knop te klikken kom je bij de instellingen van de geselecteerde mod.


Als je bijvoorbeeld niet wilt dat er andere lettertypes worden gebruikt voor de chat, dan klik je in de lijst op "Custom Font Renderer". Vervolgens klik je op "Disable mod" en sluit je Minecraft af. Wanneer je MC opnieuw start zal de Custom Font-mod niet meer actief zijn, en zal het standaard Minecraftlettertype worden gebruikt voor chatberichten.
We are shaping the future

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: 1.8 Custom client
« Reply #10 on: 22 February 2015, 02:37:58 »
*doet 'n dikke duim* Járen overheen gekeken. Thx AlexMedia.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #11 on: 4 July 2015, 03:01:17 »
Er was ooit een mod die heel handig je slots hervult bij het bouwen zolang je het nog in je inventory hebt en ook je kisten en zo organiseerde.
Enig idee hoe/waar ik deze kan krijgen?

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #12 on: 4 July 2015, 03:34:42 »
Gunther heeft die mod een tijdje terug bijgewerkt/geport, maar ik weet zo niet meer waar hij 'm heeft gelaten. :)
We are shaping the future

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #13 on: 4 July 2015, 20:55:31 »
invtweaks die zoek ik ook nog gazeebo

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 Custom client
« Reply #14 on: 4 July 2015, 23:35:22 »
InvTweaks staat hier: http://wrongplace.be/files/mod_InventoryTweaks_1.0_b2_mc1.8.litemod  (met dank aan Gunther)
We are shaping the future

Forum » Tweakcraft » Support » 1.8 Custom client