Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Beste Tweakcrafters  (Read 27324 times)

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Beste Tweakcrafters
« on: 28 October 2014, 22:32:40 »
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg Tweakcraft sterft uit en ik vind dit geen prettige toekomst voor onze ooit gezellige server.

Nu wil ik eigenlijk Tweakcraft redden van de ondergang. En kom nu AUB niet aan met ja maar 1.8 want dat komt niet als we op bukkit wachten. Hier zijn een aantal punten die me opvallen en die al aardig lang aan de gang zijn.

Laten we beginnen met het grootste probleem naar mijn mening.


Inactive Admins
Of moet ik zeggen Sgo's want dit is wel schrikbarend veel admins voor de 1/5 mensen die online zijn. Ik was zelf go toen der tijd en kreeg de vraag toen of ik vaker online wilde komen terwijl ik toch minimaal wel 1 keer per maand mijn kop liet zien ingame en vaker op IRC. Nu vond ik eerlijk gezegd niet dat ik een slechte admin was. Maar ik was niet de enige die like nooit online kwam. Ik zelf vond dat het toen eigenlijk wel genoeg was aangezien ik niet echt verandering zag voor de komende periodes in mijn leven dus ik zelf besloot om te stoppen met het Adminsschap als GO. En om eerlijk te zijn had ik gehoopt dat meerdere mij zouden volgen om ruimte te maken voor nieuwe admins of een kleiner team.

Maar ja zoals jullie zelf wel weten is dit niet gebeurt in tegendeel er kwam een nieuwe admin. Die naar mijn mening wel erg snel SGO werd. Welkom Uberdude en niet veel later deed uberdude gezellig met de rest mee op IRC lekker niet spelen. Nu had Uber hier wel een goede reden voor toen. (volgens mij was zijn pc stuk of zo en kon die amper spelen op zijn laptop en toen die weer een pc had idk)

Laten we ook gelijk even de admins op een rijtje zetten kwa ingame tijd de afgelopen maand:
- Giordino       0 dagen 22 uur 56 minuten
- Don_Craft   0 dagen 15 uur 46 minuten
- Hsheepypx   0 dagen 05 uur 10 minuten
- Gazeebo      0 dagen 02 uur 49 minuten
- Uberdude      0 dagen 00 uur 46 minuten
- Twerkdox      0 dagen 00 uur 11 minuten

Oh vergeet ik iemand die net als de rest liever op IRC zitten?
Oh Jelmar onze Community manager. ;) En neem me niet kwalijk allemaal zijn het hele aardige kerels. Ook al vond ik persoonlijk Gazeebo toen die begon nog al wat euh sirieus. Maar maar na dat die wat langer admin was, vond ik het veel gezelliger om met hem om te gaan.

Nu ga ik jullie niet stuk voor stuk allemaal afkraken.. sorry geen zin in word ik zo pissed van.
Maar ik wil wel wat met jullie afspreken voor het behoud van de server:

- Kom volgende maand minimaal 1/2 dagen online en niet 23 uur en 33 minuten. Gewoon online NIET AFK en rond kijkend want spelers doen.

Stel dat jullie niet kunnen prima laat het ons even weten. Ik weet dat de admins een afmeld plicht hebben voor vakantie of drukke periodes. Laat even weten dat je dit niet kunt halen maar er wel GRAAG naar wil streven. Stel dat je een nieuw spelletje moet spelen of ik speel liever met een andere groep mensen. ga dan ook. nee maar echt weg HOEPEL OP!!

Oh en laat even weten of je dit hebt gelezen.


Late reacties
Tsja ik weet dat /a een direct bericht is aan de admins maar krijg hier vaak VEEL te laat een response op. Daarnaast hoor ik vaak ook dat mensen veelste veel moeite moeten doen om Uberhaupt een zone te kunnen krijgen aangezien die Niet weten van /a of van ROEP ALLE ADMIN NAMEN die je trouwens Hier kunt vinden.
Maar dat niet alleen vaak gebeurt het gewoon niet geen response tot er een admin aanwezig is en je het nog een keer moet vragen.

Wat kunnen jullie hier aan doen?
- Nou jullie als Admins Praat eens met mensen maak eens een babbeltje en let op of er mensen online zijn. Vertel ze dan ook gelijk dat je aanwezig bent. Als ze dan hulp nodig hebben sta jij voor HUN klaar =D.


Leegstand
Moet ik dit echt uitleggen? Ok vooruit het is hier bijna dood waar is iedereen heen? Graag hoor ik van jullie waarom jullie niet meer spelen dan kunnen we misschien gezamenlijk iets vinden om weer gezellig mee te doen aan ONZE community. Ja iedereen heeft wel eens een bouw block en geen zin meer in mc. Prima maar we zijn hier een community niet eenlingen ga een langs bij anderen vraag eens om hulp en anders bouw eens wat anders dan normaal. Of neem even tijd van minecraft en kom later terug om te zien of je ons mist want ik denk wij jou wel.

En als je nog projecten hebt die niet afzijn ga er gewoon is rond hangen en misschien krijg je wel weer zin om veder te bouwen :P

Zelfde geld voor jullie.

- Kom vaker ingame en probeer 24 uur ingame tijd per maand te halen.


5% Newbie support
Hoi is daar iemand nee hebben we het al overgehad. Maar er komen van tijd tot tijd nog steeds nieuwe spelers bij. Help ze gezellig door het procces heen zorg dat ze aardig zijn. Is dat zo moeilijk. OH!! vergeet niet ze te vertellen dat we graag iets zien met iets meer detail maar als ze zin hebben om gewoon te spelen is dat ook prima.

- Spot de newbie en ga eens kijken.


Minder active spelers = Minder admins die iets hoeven te doen = Minder active admins = leegstand

nog even op een rijtje:
Admins
- Kom volgende maand minimaal 1/2 dagen online
- Praat eens met mensen maak eens een babbeltje
- Vertel dat je aanwezig bent

Spelers van de Tweakcraft Community (inclusief de admins)
- Kom vaker online
- Doe eens wat anders (Kleine projectjes)
- Loop eens rond bij wat je al hebt gebouwt
- Kijk of je zin hebt je oude projecten weer op te pakken
- Help een newbie op weg in onze ooh zo mooie server.


Met vriendelijke groet,
Jullie mede speler
Freaker5005
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #1 on: 28 October 2014, 22:46:23 »
Check het irc channel #minecraft.ftbchat daar bruist het van de drukte!
Daar is het behoorlijk druk, en al helemaal sinds de release van TCPack 3 een paar weken geleden.
Nieuwe update van het pack en opeens zit iedereen er weer op. Dat komt doordat er dan opeens een nieuwe lading content is voor mensen om mee te spelen, en dat kan bukkit/vanilla nu niet bieden lijkt me.
Zodra 1.8 op vanilla er is zal je zien dat het opeens net zoals met de vorige updates opeens weer druk is :)

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #2 on: 28 October 2014, 22:50:44 »
ik heb er weinig vertrouwen in dat iedereen plots terug komt met 1.8, voor de mensen die nu weg zijn omdat ze geen TCPack 3 spelen.
Daar naast is het het afgelopen jaar druk geweest?
« Last Edit: 29 October 2014, 00:58:17 by Freaker5005 »
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #3 on: 29 October 2014, 00:20:35 »
Ik denk ook dat we te maken hebben met een domino effect. Als er minder mensen online komen blijf je niet hangen om iemand bijvoorbeeld te helpen (omdat er simpelweg niemand is die hulp kan gebruiken).

Ik vraag me eigenlijk af wie zich allemaal aanmelden om admin te worden, als er niemand zich aanmeld kan er ook geen vernieuwing komen. (gravitone, mhirr?)

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #4 on: 29 October 2014, 10:44:41 »
hoewel ik je post snap en het beeld dat je schetst herken staat de toon van het bericht mij niet echt aan (kan aan mij liggen).
Quote
Stel dat jullie niet kunnen prima laat het ons even weten. Ik weet dat de admins een afmeld plicht hebben voor vakantie of drukke periodes. Laat even weten dat je dit niet kunt halen maar er wel GRAAG naar wil streven. Stel dat je een nieuw spelletje moet spelen of ik speel liever met een andere groep mensen. ga dan ook. nee maar echt weg HOEPEL OP!!

Is ook een manier om mensen weg te jagen, en maakt het natuurlijk niet veel beter op de server.
Zou inhouden dat admins die TCPack spelen maar moeten op hoepelen van vanilla of heel TC ?
Of uberhaupt iets anders doen dan MC ?  :S
Dan is het helemaal snel gedaan met TC natuurlijk.

Maar goed ik wil wel mijn best doen om voor de komende maand minimaal een volledige dag (in de stats) online te zijn.

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #5 on: 29 October 2014, 11:46:49 »
Ik vind het prima gaan hoor :) Zolang er af en toe mensen komen kijken, bouw ik rustig door aan mijn Aztec stad :)

Ik weet niet of er ooit voor Tweakcraft een promo-plan is gemaakt, ik heb dat als bestuur van mijn studentenvereniging vorig jaar gedaan, maar dat is heel nuttig. Het kan zo simpel zijn als een lijstje met daarop:
- 1x per maand een filmpje op youtube met een project.
- 1x per week foto's op de tweakcraft facebook.
- 1x per maand bij een andere server het woord Tweakcraft laten vallen.
- etc.

Wij hadden ook een dip in het aantal bezoekers en na structureel te promoten kwamen er een heleboel oude mensen terug en nieuwe mensen bij.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #6 on: 29 October 2014, 11:50:11 »
Is TCPack niet zo iets als een aparte server waar je alleen via IRC mee kan praten of via de game zelf.
En nou ja als admins actiever zijn op 1 van de 2 kunnen ze dan niet beter alleen daar admin zijn.

Ik zelf zie TCPack meer als een aparte server. Die meer helpt de community die anders elders zouden gaan een beetje bij elkaar houd.

En Gio het gaat mij er meer om dat er van het grote groepje admins veel amper hun kop laten zien.
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

lentix2

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #7 on: 29 October 2014, 18:34:18 »
Ja wat kan ik zeggen. Ik ben het volkomen met je eens want ik vindt het zelf ook jammer dat er steeds minder spelers online komen en daar door natuurlijk ook minder admins. dus ik hoop dat het de komen de tijd zal groeien kwa spelers en kwa admins die meer online zijn.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #8 on: 29 October 2014, 20:30:17 »
In de top 50 staan de admins gemiddeld op ongeveer 7.5 uur per persoon.
Hiervan zijn er maar 2 met een redelijke aanwezigheid ten opzichte van het gemiddelde.

De spelers staan in de top 50 op grofweg 13.5 uur per persoon.
Hiervan zijn er maar ongeveer 12 met een redelijke aanwezigheid ten opzichte van het gemiddelde.

Als je dus kijkt naar het totaal beeld dan is de aanwezigheid van de admins eigenlijk helemaal niet zo slecht, voor elke 2 uur gespeeld is er ruim 1 uur admin aanwezig.
Naar mijn mening is dat meer aanwezigheid dan echt noodzakelijk nodig is.



Als ik naar mijn eigen aanwezigheid kijk vind ik inderdaad dat het schrikbarend weinig is, maar als ik dan kijk naar de aanwezigheid van de rest van de spelers dan valt het om eerlijk te zijn toch wel een beetje mee. Het is natuurlijk ook niet zo dat de admins de server dragen als het komt om activiteit, dat is naar mijn mening nooit de taak geweest van het admin team ( al zullen er veel het niet met mij eens zijn )
Persoonlijk ben ik op het moment uitgekeken op vanilla minecraft, en ik wacht serieus op 1.8 tot ik weer een stuk actiever zal spelen. Ondertussen ben ik wel vrij actief op TCPack (Wat ik trouwens zeer kan aanraden). Het is dan wel een andere server, maar het is toch wel een beetje Tweakcraft. ( En de mensen die daar spelen dragen ook bij aan de financien om Tweakcraft draaiend te houden, niet geheel onbelangrijk )



Nou is mijn vraag, het lijkt er op dat als admins niet actiever worden, je uiteindelijk wilt dat wat admins afstappen en deze vervangen worden door actievere spelers. Maar als je dan kijkt naar de totale aanwezigheid, wie moeten ze gaan vervangen? Want er zijn maar 6 spelers met meer dan 1 dag speeltijd over de afgelopen maand.  Dit is dus in het geval het admin team niet actiever word.

Als afsluiter, ik denk niet dat de acitiviteit van het admin team veel verschil zal gaan maken op de activiteit van de server.  Ik denk ook niet dat we minder admins moeten hebben omdat we een vrij divers schema hebben in ons prive leven waardoor er (voor zover ik weet) toch een vrij goede admin spreiding is over een gemiddelde dag.

Uhm verder, tja, het enige wat we kunnen doen is om proberen 1-2 dagen in de stats te hebben al denk ik niet dat het veel verschil zal maken :+

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #9 on: 29 October 2014, 20:53:37 »
Nou is mijn vraag, het lijkt er op dat als admins niet actiever worden, je uiteindelijk wilt dat wat admins afstappen en deze vervangen worden door actievere spelers. Maar als je dan kijkt naar de totale aanwezigheid, wie moeten ze gaan vervangen? Want er zijn maar 6 spelers met meer dan 1 dag speeltijd over de afgelopen maand.  Dit is dus in het geval het admin team niet actiever word.


Uhm verder, tja, het enige wat we kunnen doen is om proberen 1-2 dagen in de stats te hebben al denk ik niet dat het veel verschil zal maken :+
Ik denk niet dat 1 van de 6 spelers bereid is om admin te worden of geschikt is.

Uhm verder, tja, het enige wat we kunnen doen is om proberen 1-2 dagen in de stats te hebben al denk ik niet dat het veel verschil zal maken :+

Ik denk dat het wel verschil kan maken. Andere spelers kunnen er meer motivatie door krijgen en spelen op een server met een paar admins is nog altijd leuker dan alleen. Ook voor starters kan het goed zijn. Een lege server is namelijk niet erg aantrekkelijk.
Ik denk ook dat we te maken hebben met een domino effect. Als er minder mensen online komen blijf je niet hangen om iemand bijvoorbeeld te helpen (omdat er simpelweg niemand is die hulp kan gebruiken).

Ik vraag me eigenlijk af wie zich allemaal aanmelden om admin te worden, als er niemand zich aanmeld kan er ook geen vernieuwing komen. (gravitone, mhirr?)
Zij zijn wel het meest geschikt. Deathtronic is geen VIP. Wel hoop ik dat hij dat zou willen worden.
Met dat domino effect ben ik het helemaal eens. Heb er zelf ook wel last van.

Als het echt nodig zou zijn zou ik wel willen helpen met wat admintaken. Ik heb wat ervaring met het runnen van servers ect. Ik denk alleen niet dat jullie mij als een admin willen zien ;).

Ook zou ik de server wel wat willen promoten door middel van bijvoorbeeld youtube.

Maar als tip zou ik wel aanraden om de kleine updates NIET over te slaan. Het kost misschien heel iets werk maar de meeste minecrafters zullen niet zo snel de gameversie aanpassen van 1.7.10 of 1.8 naar 1.7.2.

Verder zouden we eens moeten kijken naar vernieuwing van dingen in de server zelf.

EDIT:
Wat Suiker hieronder zegt...
« Last Edit: 30 October 2014, 16:31:15 by robinhierr »
punt

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #10 on: 30 October 2014, 14:01:29 »
Maar als tip zou ik wel aanraden om de kleine updates NIET over te slaan. Het kost misschien heel iets werk maar de meeste minecrafters zullen niet zo snel de gameversie aanpassen van 1.7.10 of 1.8 naar 1.7.2.

Als ik het goed heb begrepen is het met bukkit gedaan en hoeven we daar niets meer van te verwachten. Updaten zou dus onmogenlijk zijn.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #11 on: 30 October 2014, 19:18:38 »
Er is sprake van Sponge, wat een mogelijke vervanger kan worden van Bukkit. Wanneer dit verwacht kan worden, is natuurlijk niet bekend. Ook is het maar de vraag in hoe verre wij daar van gebruik kunnen maken en onze server op dezelfde manier kunnen inrichten. De meeste van onze plugins zijn door GuntherDW gemaakt, met Bukkit als basis. Ik heb geen idee in hoeverre het haalbaar is om dat te porten, en of hij daar zin in zou hebben.

Aan het feit dat veel mensen, inclusief veel van de admins, een beetje uitgekeken zijn op minecraft is niet veel te veranderen. De ontwikkeling van minecraft is ontzettend traag, en er wordt weinig meer aan innovatie gedaan door Mojang zelf. Modded minecraft (á la FTB) bruist van het leven, maar het nadeel daar aan is dat het heel zwaar is voor een server en je op zo'n server dus niet veel spelers tegelijk kan huisvesten. Ook leent dat zich minder goed voor het bouw-element van Tweakcraft, omdat je modded minecraft maps veel sneller moet resetten en je dan dus bouwwerken verliest. Wel vraag ik me af of er met vanilla minecraft nog een lange toekomst voor Tweakcraft in zit, en we moeten zeker kijken welke kant we op willen.

Wat betreft aanwezigheid; afgezien van de persoonlijke redenen waarom ik op 't moment niet veel aanwezig ben (dat is bekend bij 't adminteam), heb ik niet echt zin om dwangmatig een bepaalde tijd ingelogd te zijn. Ik denk dat het voor iedereen geldt als ik zeg dat ik minecraft voor m'n plezier speel. Als ik het als werk moet benaderen, dan stop ik er liever helemaal mee. Ook heb ik de afgelopen jaren énorm veel tijd gestoken in dit spel en in deze server; af en toe heeft iedereen even een break nodig om tijd te spenderen aan andere games of andere dingen die het leven te bieden heeft. Normaal ben ik altijd wel op IRC te benaderen.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #12 on: 30 October 2014, 19:30:48 »
Ik zal mijn mening ook maar eens geven omdat ik daar zin in heb. Yolo. enzo jwz.

Als eerste zou ik bijvoorbeeld mijn inactiviteit kunnen uitleggen en excuses verzinnen. Ik zou uitgebreid een verhaal ophangen over dat ik uitgekeken ben op vanilla minecraft, dat ik het druk heb, etc. Beiden zijn waar, maar ze doen er niet toe.
Wat ik probeer te zeggen is het volgende. Ja Freaker je hebt gelijk, de vanilla minecraft server is bijzonder uitgestorven aan het raken. En ja Freaker je hebt gelijk, het adminteam is nauwelijks aanwezig op vanilla minecraft. Maar dit zijn allen al bekenden punten, die niet 1 2 3 op te lossen vallen. Nouja, de kwestie van het adminteam is niet moeilijk op te lossen natuurlijk. Zoek bijvoorbeeld de 3 minst actieve admins uit en gooi ze terug naar hun swagloze VIP-leveling. Is dit echt nodig? Daar valt over te discussiëren. Ik vind in ieder geval van niet. De inactiviteit van enkele admins gaat gepaard met de inactiviteit van een groot deel van onze vanilla spelers (me incluis) lijkt het, dus symbolisch gezien is dit natuurlijk prachtig.

Om in ieder geval toch nog een punt aan mijn verhaal te breien zal ik toch maar een punt aan mijn verhaal breien.
Bedankt voor de post Freaker. Ik snap je idee en ben het er gedeeltelijk mee eens, maar ik denk niet dat er heel veel goede oplossingen (nodig) zijn. Waar ik je in ieder geval voor bedank is de reminder om weer eens mijn lelijke kop wat meer ingame te laten zien. And don't forget:

Tweakcraft is leuk.

Hartelijk dank voor het lezen van dit (onbedoeld) weer veel te lange bericht.

Groetjes,

Wave

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #13 on: 30 October 2014, 19:37:26 »
1.7.9/10 (met mogelijkheid voor joinen met 1.8) zou iig een begin zijn. Verder reclame maken en misschien toch iets nieuws verzinnen zoals beloningen voor bijvoorbeeld het plaatsen van een aantal blocks of ingame tijd.

EDIT:
Misschien een tweakcraft reünie of iets en zorgen dat er leuke dingen de doen zijn op tc. Dat kan helpen om oude tc'ers weer een keertje te laten minecraften en het kan ook erg gezellig zijn. EDIT IN EDIT: Ik zou dan wel willen helpen met organiseren.
« Last Edit: 30 October 2014, 19:41:52 by robinhierr »
punt

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Beste Tweakcrafters
« Reply #14 on: 30 October 2014, 19:38:54 »
gewoon met een paar mensen afspreken om is wat te gaan dan. dan komen er altijd wel mensen van hey. er is iemand op de server "join"
Panini~

Forum » Tweakcraft » Support » Beste Tweakcrafters