Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: iron golemfarm / villager trading vraag  (Read 7477 times)

Twarbi

  • Junior
  • **
  • Posts: 68
    • View Profile
iron golemfarm / villager trading vraag
« on: 1 June 2014, 00:04:33 »
hallo allemaal,

ik heb een mini iron golem farm in mijn zone,  hierin zitten een aantal villagers.
ik wil hier een tijdelijk afvoersysteem in maken zodat eventuele baby's van de villagers  worden weg gevoerd naar een locatie waar ik een villager ruil iets wil beginnen.

mijn vraag is het volgende.   hoe veel blocks of chunks  (  x / y / z ) moeten de golemfarm + villagers en mijn ruilhoek + villagers van elkaar verwijderd zijn,  zonder dat ik conflicten krijg met de villagers / golems die spawnen in de golemfarm

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: iron golemfarm / villager trading vraag
« Reply #1 on: 1 June 2014, 08:49:31 »
Het aantal blocks hangt af van hoe groot minecraft je "farm" ziet als "village". Zonder mods kan je dit niet zomaar bekijken ingame.
Ik kan wel eens kijken of er al Bukkit plugins voor zijn, maar alles hangt af van je "village". Als je nieuwe villagers te dicht zijn gaat het eigenlijk zeg maar je 2 villages "menden" en heb je maar 1 grote village :P.

Er zit een hele technische uitleg achter die ik denk ik best achterwege laat buiten de "hangt allemaal af van hoe groot de server je "Village" ziet"" :P.

Het is allemaal zeg maar guesswerk tot je echt exact de achterliggende code kent, en zelfs dan is het maar wat "proberen".

Simpel gezegd : Niet in de naburige 2-3 chunks :P.
« Last Edit: 1 June 2014, 08:51:06 by FlutterShy »

Twarbi

  • Junior
  • **
  • Posts: 68
    • View Profile
Re: iron golemfarm / villager trading vraag
« Reply #2 on: 1 June 2014, 08:52:42 »
snap het.. geld dat  samenvoegen ook  als op de 2de locatie geen deuren zijn,  een villager herkent een "huis" aan de deuren

of staat dat er los van ?

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: iron golemfarm / villager trading vraag
« Reply #3 on: 1 June 2014, 09:00:27 »
Die deuren zijn inderdaad het belangrijkste, maar eenders welke deur is eigenlijk goed voor een villager. Al is er geen plaats achter/naast/voor :P.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: iron golemfarm / villager trading vraag
« Reply #4 on: 1 June 2014, 23:51:51 »
ongeveer 62/66 blokjes van elkaar houden de deuren de villagers maakt niet uit.
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Forum » Tweakcraft » Support » iron golemfarm / villager trading vraag