Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Wat voor projecten zouden jullie eventueel aan willen werken/meewerken

Tweakington weer opstarten
5 (35.7%)
Manhatten project verder bouwen en groter maken (post apocalyptic city)
5 (35.7%)
Zelf een nieuw project opstarten
0 (0%)
Een ander project zoeken
1 (7.1%)
Zavod 311 (Battlefield 4 map)
3 (21.4%)

Total Members Voted: 14

Author Topic: Community project  (Read 39781 times)

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #15 on: 7 May 2014, 15:50:59 »
Dat is een optie. En idd er hoeft niks na gebouwd te worden maar als inspiratie bron zijn sommige dingen wel interesant
Panini~

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Community Projecten
« Reply #16 on: 7 May 2014, 15:53:28 »
Helemaal eens met Don_Craft: Tweakington verbouwen tot (en met) het Manhattan-plan.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #17 on: 7 May 2014, 15:58:25 »
 Persoonlijk vind ik Tweakington ombouwen niet een goed idee.
Veel mensen hebben er hard aan gewerkt om hun gebouwen zo mooi mogelijk te maken en dan zou ineens alles "vernietigd" worden. Lijkt mij beter om Tweakington intact te houden, eventueel dingen een beetje te verplaatsen zodat het minder ruimte opneemt.
En dan gewoon een nieuw project ergens beginnen.

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #18 on: 7 May 2014, 16:00:02 »
Persoonlijk vind ik Tweakington ombouwen niet een goed idee.
Veel mensen hebben er hard aan gewerkt om hun gebouwen zo mooi mogelijk te maken en dan zou ineens alles "vernietigd" worden. Lijkt mij beter om Tweakington intact te houden, eventueel dingen een beetje te verplaatsen zodat het minder ruimte opneemt.
En dan gewoon een nieuw project ergens beginnen.
Daar kan eventueel wel een pol over komen. Maar ik begrijp gazeebo ook. Ik heb zelf ook hard aan een gebouw gewerkt en zou het idd jammer vinden als het "vernietigd" wordt.
Panini~

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #19 on: 7 May 2014, 16:02:28 »
misschien inspiratie opdoen aan de tweakington gewbouwen en dit eventueel te bouwen voor een project als Manhattan

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Community Projecten
« Reply #20 on: 7 May 2014, 16:14:52 »
Ik heb ook snoeihard aan Park Row Building gewerkt en vind het juist geen probleem om het "prachtig te vernielen" als zodoende Tweakington leuker, spannender en dus de moeite van het showen waard wordt.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #21 on: 8 May 2014, 12:28:40 »
Los van wat we gaan bouwen, vind ik een communityproject wel erg leuk klinken. Toch denk ik dat je goed moet beseffen waar je dan over spreekt. Er is al veel vaker een poging gedaan om iets met meerdere mensen op te starten met als doel de hele community te betrekken. Vaak liep dit dan vast omdat niemand er echt bezig mee is en toch meer gericht is op zijn/haar eigen ideeen (als voorbeeld skyworld).
De projecten die wel geslaagd zijn waren voornamelijke projecten die al door een klein clubje mensen was opgestart. Die projecten bevatten voldoende potentie en werden door andere opgepikt. Voordat je het wist was de halve community bezig met het werken aan het zelfde project zonder dat je iets forceerde. (titanic, Orthanc)
Er zit ook een groot verschil in de bouwskills van menig speler. Je kunt wel mikken op een groot project, maar het verschil in skills is soms te groot. Neem bijvoorbeeld citadel, hier werkt een select groepje excellent bouwers aan. Dit groepje voelt elkaar goed aan en na lang werken staat er ook wel degelijk iets. Echter kan aan zo een episch project lang niet iedereen mee werken omdat het de niet zo passen. Het zelfde geldt overigens ook voor demonsplayground, episch, maar te veel werk om in je eentje te doen.

Al met al wil ik dus zeggen dat het een enorm leuk idee is om echt samen te spelen, dat is het hele idee van een multiplayerserver naar mijn idee. Ik heb wel een aantal ideeen over wat we zouden kunnen gaan doen:
- Een contestmap. Een aparte wereld waar je contests in kunt organiseren (met creative). Een aparte wereld maakt het en makkelijker voor de bouwers/organisatoren en voor de spelers. Er zouden standaard contests kunnen staan, zoals bijvoorbeeld de spleefarena of een (paarden)racearena. Het is eenvoudiger om bouw- en griefcontest te organiseren. Kortom: wat mij betreft echt een meerwaarde.
- Ik heb al eens eerder aangekaart dat het helemaal geen slecht idee is om half afgemaakte projecten af te bouwen en op te knappen. Het is best leuk om met een aantal mensen dingen te vernieuwen en af te maken. Het heeft een hoger rendement qua projecten die af zijn, het geeft een voldaan gevoel en je hebt dingen om aan nieuwkomers te laten zien.
(Ik durf ook te pleiten om projecten die qua stijl bij elkaar passen, dichter bij elkaar te zetten. Zodat het makkelijker en leuker wordt om in een thematische regio rond te huppelen in plaats van het warpen naar een project en dan een half uur door een verpest landschap met cobblestonehuisjes te moeten lopen naar een volgend project.
- Als je dan toch echt een communityproject wil maken. Zorg dan dat het idee episch maar toegankelijk is en dat er een aantal projectleiders zijn die er ook actief mee aan de slag gaan.

Tja, dat is het wel zo ongeveer. Sorry voor het kromme nederlands afentoe, ik schrijf het nu maar in een ruk door om zo min mogelijk te vergeten.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #22 on: 8 May 2014, 13:31:46 »
Goed idee Quazyx! De Minecraft Middle Earth server heeft een mooie variant op jou idee. Wanneer ze een grote stad gaan bouwen dan mag iedereen een huisje bouwen op een plot. De beste huizen worden dan in de grote stad gebouwd. Een contest voor de hele community en de kwaliteit blijft gewaarborgd.

« Last Edit: 8 May 2014, 13:34:05 by Loev »

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #23 on: 8 May 2014, 16:26:24 »
De bouwkeet staat klaar bij het manhatten project!!
Panini~

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #24 on: 8 May 2014, 16:33:56 »
ik mis de Dixi

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #25 on: 8 May 2014, 16:43:46 »

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #26 on: 8 May 2014, 16:48:20 »
Voor de mensen wie niet weten wat Het Manhattan project is.
Lees dit even door: http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan_Project
Hier is het deels op gebaseerd
Panini~

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #27 on: 8 May 2014, 16:51:47 »
Dag 2, we zijn al behoorlijk opgeschoten!

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Manhattan Project
« Reply #28 on: 8 May 2014, 18:34:31 »
Het oude topic kan dicht!  (Y)
Panini~

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Community Projecten
« Reply #29 on: 9 May 2014, 16:26:20 »
Goed idee Quazyx! De Minecraft Middle Earth server heeft een mooie variant op jou idee. Wanneer ze een grote stad gaan bouwen dan mag iedereen een huisje bouwen op een plot. De beste huizen worden dan in de grote stad gebouwd. Een contest voor de hele community en de kwaliteit blijft gewaarborgd.


Dat is wel een goed idee. Smallworld even goed opruimen zodat er ruimte is voor mensen om aan "Manhatten project" te werken. En dan van daaruit kunnen de project leiders (die moeten er eenmaal zijn, anders gaat het fout :p) kunnen kiezen waar welke gebouwen geplaatst worden.
Zo heb je toch een kwaliteits controle en kan iedereen mee werken.

En dan de ham vraag, wil men dit project op de huidige main bouwen. Of wil men nu een groot gedeelte voor bereiden (in bijv. smallworld) om het op de nieuwe map te bouwen als die er eenmaal is (al is het nog onbekend wanneer de nieuwe map komt)

En een van de plugins die haast wel een must have word is schematica. Zodat men 1 op 1 gebouwen kan nabouwen van smallworld naar de main map.

Forum » Tweakcraft » Projecten » Community project