Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: New Spawn 1.7  (Read 19302 times)

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
New Spawn 1.7
« on: 25 October 2013, 20:54:24 »
Er komt een nieuwe wereld zover ik weet voor de 1.7 biome change.
Nu vroeg ik me af hoe gaan we de spawn daar doen.
Hebben mensen hier al ideeèn voor?
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: New Spawn 1.7
« Reply #1 on: 25 October 2013, 20:56:03 »
Ik zelf ik als het even kan een soort plot systeem voor mensen die al andere mooie dingen hebben gebouwt en dan extra grote plots.
(wil me toekomstige Casino namelijk vlakbij spawn hebben)
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #2 on: 25 October 2013, 21:40:10 »
New new vegas? :P

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: New Spawn 1.7
« Reply #3 on: 26 October 2013, 00:23:44 »
nja meer dat er wat te doen is rond spawn inplaats van alleenmaar kijken dat je daar spleef neer zet en andere games en dat de je niet echt weg hoeft van de spawn. Dat lijkt me wel nice zeg maar
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #4 on: 26 October 2013, 10:50:54 »
er is al wel iets besproken op teamspeak over een nieuwe spawn. Niks is zekers. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet verstandig om met een plot systeem te gaan werken. Aangezien er een nieuwe wereld komt met de nieuwe world gen. Ik denk dat de admins hier maar over moeten gaan worstelen  ;)
Panini~

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #5 on: 27 October 2013, 02:34:09 »
Als speler zijnde en kijkend naar hoe het in het verleden gegaan is zou ik echt nee tegen een plot systeem zeggen. De spawn is meestal een trekpleister waar nieuwe spelers als eerste terecht komen, dus je wilt dit er tip top uit laten zien en dat valt haast niet te controleren als je een plot systeem gebruikt.
Citadel is altijd een perfecte spawn plek geweest, mede dankend aan de filmpjes van Cocoia.
Mogelijk zouden we iets soortgelijks kunnen doen met de nieuwe world, een episch iets opzetten en daar wat leuke filmpjes in opnemen en deze verspreiden op de diverse minecraft fora.

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #6 on: 27 October 2013, 13:52:22 »
Komt er nu een nieuwe (3e) bouwwereld aan? Wat gebeurt er dan met World en Main?

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #7 on: 27 October 2013, 15:39:51 »
Komt er nu een nieuwe (3e) bouwwereld aan? Wat gebeurt er dan met World en Main?
- Selecteer van hoek tot de hoek tegenover.
- //set air
- ???
- Crash

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #8 on: 27 October 2013, 15:49:09 »
Als speler zijnde en kijkend naar hoe het in het verleden gegaan is zou ik echt nee tegen een plot systeem zeggen. De spawn is meestal een trekpleister waar nieuwe spelers als eerste terecht komen, dus je wilt dit er tip top uit laten zien en dat valt haast niet te controleren als je een plot systeem gebruikt.
Citadel is altijd een perfecte spawn plek geweest, mede dankend aan de filmpjes van Cocoia.
Mogelijk zouden we iets soortgelijks kunnen doen met de nieuwe world, een episch iets opzetten en daar wat leuke filmpjes in opnemen en deze verspreiden op de diverse minecraft fora.


Daar ben ik het mee eens, bij een plot-project heb je al snel dat de gebouwen/projecten niet goed bij elkaar passen, dat de kwaliteit er verschilt en dat de spawn niet echt een heel overtuigende en uitnodigende indruk maakt. Ik stem er daarom ook voor om gewoon een paar mensen bij elkaar de spawn te laten maken, en dan zorgen dat het ook echt af komt. Daardoor heb je tenminste dat de spawn ook echt één project.
Overigens doet dit me denken aan de spawn van de portaalwereld, daar zou nog iets mee gebeuren :+?

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: New Spawn 1.7
« Reply #9 on: 27 October 2013, 17:20:15 »
En dan een 'straat' van de nieuwe spawn naar de àndere projecten... hoe verzin ik het!
*count me in*
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #10 on: 28 October 2013, 08:57:04 »
Je zou de spawn ook kunnen gebruiken om wat meer structuur aan de nieuwe bouwwereld te geven. Een middelpunt (toren/tempel/plein) met vier grote wegen naar thema's. Bijvoorbeeld: naar het noorden Industriele projecten, naar het oosten moderne projecten, naar het zuiden futuristische projecten en naar het westen historische projecten.
Dan inspireert mensen wellicht om hun projecten meer aan elkaar te koppelen.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #11 on: 28 October 2013, 09:52:03 »
Wat je zou kunnen doen bij spawn is via de de kleine kaarten één grote maken wat nu in 1.7 kan.
Aan de zijkanten zet je dan b.v. nummers en bovenlangs letters (of andersom), en zo kan je dan aangegeven wat waar staat, in de nieuwe wereld.

En dan eventueel welke weg erheen leidt.

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #12 on: 28 October 2013, 13:25:24 »
Gaan mensen dan niet gewoon warps gebruiken?

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #13 on: 28 October 2013, 13:29:00 »
Hoewel ik de discussie hier aanmoedig, ben ik wel een beetje huiverig over een specifiek gebouwd spawn project. In het verleden is er nooit een spawn project afgebouwd. Er waren altijd genoeg geïnteresseerden, maar het is voor zover ik weet nooit iets geworden.

We kunnen hier natuurlijk gewoon door brainstormen, wellicht komt er iets leuks uit voort, maar de reden dat de spawns tot nu toe altijd gewoon in een bestaand project zijn gezet, is dus dat er nooit iets gekomen is uit spawn-projecten.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: New Spawn 1.7
« Reply #14 on: 29 October 2013, 09:32:24 »
Is er al een tijdslijn bekend wanneer 1.7 live gaat op TC?

Over spawn, Jelmar heeft wel een beetje gelijk. Al Qasr is helaas een stille dood gestoven maar Citadel is nog springlevend. (vergeet ik een spawn project?) We willen allemaal een mooie spawn op de nieuwe wereld maar hoe zorgen we er voor dat het ook echt af komt?

Forum » Tweakcraft » Algemeen » New Spawn 1.7