Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Horses en bijbehorende recipes  (Read 23996 times)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Horses en bijbehorende recipes
« on: 26 July 2013, 01:10:01 »
Gezien het feit dat het 'normaal' spawnen van horses op Tweakcraft niet gaat lukken (in verband met de spawn mechanics van minecraft), hebben we besloten op random plekken op de main en world maps hier en daar wat paarden uit te zetten. Deze kunnen jullie vervolgens opzoeken, meenemen en verder zelf breeden.

Voor de paarden accessoires zullen we een uitval doen naar custom recipes. Hier onder staan enkele mogelijkheden. We willen het liefste dat de recipes een duur element bevatten. Maar, jullie suggesties zijn welkom.

Mogelijke recipes voor de verschillende Horse Armors.

Mogelijk recipe voor Saddles,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met iron blocks.

Mogelijk recipe voor de Name Tag,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met een iron block.

Dit topic is tot vrijdagavond 21:00u open voor suggesties en overleg, dan kunnen we de recipes daarna meteen implementeren en de horses uitzetten.



AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #1 on: 26 July 2013, 01:31:26 »
Helemaal goed, ik zeg doen. *O*
We are shaping the future

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #2 on: 26 July 2013, 01:42:13 »
Ha! Prima. Al vind ik het zadel iets te 'goedkoop'. Diamanten sporen? Logisch is dat paarden op/in
Plains spawnen. En bestaat het koeienslachthuis nog? Wèg d'r mee. Zelf koeien vinden en breeden om aan leer te kunnen komen is logischer.
« Last Edit: 26 July 2013, 02:02:45 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #3 on: 26 July 2013, 10:05:28 »
mooi  8)

Zadels zijn ook verkrijgbaar bij villagers, je moet ze alleen unlocken bij de butcher.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #4 on: 26 July 2013, 10:09:46 »
Nu Inron toch geen zak meer waard is lijkt dit me prima  *O*

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #5 on: 26 July 2013, 10:17:46 »
ik zou het ook niet erg vinden als de lege vakjes opgevuld werden met een stuk string of iets derglijks :)

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #6 on: 26 July 2013, 11:30:48 »
ik zou het ook niet erg vinden als de lege vakjes opgevuld werden met een stuk string of iets derglijks :)
Ja daar ben ik het mee eens. Sommigen recipe's lijken mij nog een beetje cheap. Misschien is het een mogelijk om ze iets duurder te maken en ingewikkelder.
Panini~

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #7 on: 26 July 2013, 12:11:40 »
Ik zou zeggen doe een voorstel pano  ;)

Oh en   *O* Paarden *O*
« Last Edit: 26 July 2013, 15:52:23 by Giordino »

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #8 on: 26 July 2013, 13:21:13 »
Ik zou zeggen doe een voorstel pano  ;)

Oh en   *O*Paarden *O*
Nou iedereen weet onderhand wel dat er nu een iron farm is, dus is iron eigenlijk niet heel veel waard meer. Daarom vondt ik het een beetje cheap lijken omdat je iron zo gemakkelijk kunt krijgen. Ik zou zeggen doe dan eerder iets met quartz ofzo, dat is al wel lastiger te krijgen dan iron.
Panini~

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #9 on: 26 July 2013, 13:27:29 »
Niet mee eens, voor alle voorgestelde recepten moet je genoeg moeite doen. Voor armor heb je een aantal ingrediënten nodig (diamond is nog steeds zeldzaam), voor de benodigde zadels moet je eerst moeite doen om een paar koeien om te leggen, en voor nametags mag je eerst een slime afslachten. Ik denk dat er genoeg effort zit in het maken van de items, zeker als je rekening houdt met het doel van de server (bouwwerelden faciliteren).

Ik neem aan dat de voorstellen die hier gedaan worden, niet gelden voor survival?
We are shaping the future

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #10 on: 26 July 2013, 13:35:16 »
...is het niet eens met AlexMedia, wel met Panorama. 't Is niet voor niks dat MC heeft bedacht dat zadels zeer zeldzaam zijn. Dit moet op TC ook zo zijn. Mijn voorstel: 1) kwatz of diamant in de recipe opnemen, 2) het koeienslachthuis afschaffen en 3) Nether niét resetten (er is, geloof me, nog kwatz genoeg). Bouwers hebben een klein voordeeltje; zij weten waar kwatz- en diamant-ore's te minen zijn.
« Last Edit: 26 July 2013, 13:38:33 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #11 on: 26 July 2013, 14:03:41 »
Goud is ook redelijk makkelijk verkrijgbaar haast vergelijkbaar aan Iron dus op dat punt zijn ze gelijk aan elkaar.
En duur iron te vervangen door kwartz wordt de standaard armor duurder dan de dia.

Voor het zadel zou je de ijzerstaven kunnen vervangen door een losse dia ?

Meestal is het zo dat er geprobeerd wordt om recipe "logisch" te houden tov item.
Dus vanuit dat oogpunt zou ik zeggen voor het zadel (om het dan duurder te maken zoals sommige willen) de twee ijzerstaven vervangen door 2 losse dia's.

Wil ik nog zeggen dat uiteindelijk alles cheap is omdat de meeste genoeg van de ingrediënten op "voorraad" hebben.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #12 on: 26 July 2013, 14:04:42 »
Niet eens met mhirr. Ik vind het recept voor saddles wel goed zo. Ook snap ik het punt van de koeienslachthuis afschaffen niet echt. Ten eerste, de snelste manier om aan leather te komen (via die oude farm met die spawners) is door de admins al geblokkeerd. De andere optie om aan leather te komen is door zelf steeds weer koeien terug te breeden. Dit is toch wel wat werk, en saddles moeten ook weer niet TE duur worden, aangezien het ook om het plezier gaat. Ik ben voor Nether WEL resetten, want ja: er is nog wel quartz, maar ik vind persoonlijk dat je beter overal in the nether quartz kan minen, waardoor het waarschijnlijk wat minder waard wordt, maar het bouwen nog wel wat bevorderd. Je moet er nog steeds moeite voor doen, en op die manier wordt het vergelijkbaar met clay. En wat betreft het kleine voordeeltje: Iedereen weet toch waar je diamond's kan minen ;)? En voor quartz, als je even in de chat vraagt of iemand een plek weet voor quartz heb je dat ook al gedaan.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #13 on: 26 July 2013, 14:10:38 »
En bedenk: op dit moment spawnt er helemaal niets meer... geen koeien, geen wolven, geen schapen... om te voorkomen dat we over de ocelots struikelen.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Horses en bijbehorende recipes
« Reply #14 on: 26 July 2013, 14:15:16 »
Zadels en nametags zijn niet 'zeer zeldzaam', in een nieuw-gegenereerde wereld heb je een redelijke kans om er eentje te vinden in een kistje in een cave. Daarnaast kun je bij butcher-villagers terecht om te ruilen voor een saddle. Vaak vragen ze daar een paar emeralds voor, die je weer kunt krijgen door met een andere villager kippenvlees te ruilen voor emeralds....

Je moet er enige moeite voor doen om ze te krijgen, maar ze zijn niet zo zeldzaam als bijvoorbeeld circular stone.

TC mag dan wel proberen om zo dicht mogelijk bij vanilla te blijven (met toevoegingen als Craftbook, warps en homes), tegelijkertijd is het wel een bouwwereld waarbij creativiteit gestimuleerd wordt, en niet (te veel) gelimiteerd. Voor echt hardcore Minecraften kun je terecht in de survival-wereld, waar die extraatjes niet aanwezig zijn.
We are shaping the future

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Horses en bijbehorende recipes