Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tweakcraft over op 1.6.2  (Read 35186 times)

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #15 on: 10 July 2013, 16:08:05 »
Je hebt natuurlijk wel de racebaan daar kan een uitzondering voor worden gemaakt en ''de'' plek voor paarden worden want het is wel leuk gemaakt enzo en leuk om overheen te rijden.

Ik stel voor: Paarden alleen op de racebaan en op de rest van de wereld en de andere werelden niet.
punt

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #16 on: 10 July 2013, 16:20:20 »
Mhirr Quartz is ook een gepasseerd station, daar komt geen recipe voor :) .

En paarden zullen uiteindelijk beschikbaar worden in de andere werelden er kan alleen op dit moment nog niet gezegd worden wanneer.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #17 on: 10 July 2013, 17:29:48 »
Nice dat we al over zijn! Goed bezig! (Y)

Wat betreft die custom recipes ben ik ook tegen. Laat het maar lekker zeldzaam blijven :)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #18 on: 10 July 2013, 18:34:25 »
Ga lekker survivallen als je wilt dat dat soort dingen zeldzaam is... ik wil mijn paarden (en andere dieren) kunnen taggen.
We are shaping the future

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #19 on: 10 July 2013, 19:20:40 »
Persoonlijk denk ik dat bouwblokken inderdaad toegankelijk moeten zijn, daar we voornamelijk een bouw server zijn.
Ik weet niet of en hoe we de nametags/saddles moeten oplossen. Af en toe worden er resets gedaan in de resourcewereld die een inventory deelt met de main wereld.
Ik ben er voor om het "zeldzaam" te houden, maar compleet niet te verkrijgen ben ik ook tegen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #20 on: 10 July 2013, 19:25:41 »
@Mhirr, je begrijpt wel dat wat jij voorstelt betekend dat niemand nametags kan krijgen?
Niet zeldzaam maar compleet niet bestaand.
De saddles is nog wel te overzien, er zijn genoeg mensen die een heleboel saddles hebben op dit moment.

Maar, op het moment dat alle paarden voorzien zijn van een saddle dan zitten we alsnog met een probleem. Onze speelwereld is begrenst met een kunstmatige grens. Op een echt standaard/vanilla methode zou je continu kunnen blijven verkennen om nieuwe dungeons te vinden waar saddles in zitten. Dit is niet mogelijk op Tweakcraft, vandaar dus ook de komst van custom recipes.
Als alle dungeons leeg zijn, alle paarden voorzien van een saddle, moeten we dan maar zeggen pech gehad geen paard voor jou? Of moeten we zoeken naar een andere oplossing in de vorm van een (zeer duur) recipe / resets op de resourceworld.

kimioni

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 152
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #21 on: 10 July 2013, 19:45:39 »
Bedankt Gunther en alle andere admins natuurlijk  *O*
don't worry keep digging

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #22 on: 10 July 2013, 21:45:28 »
Op een echt standaard/vanilla methode zou je continu kunnen blijven verkennen om nieuwe dungeons te vinden waar saddles in zitten. Dit is niet mogelijk op Tweakcraft, vandaar dus ook de komst van custom recipes.

Daarvoor is de resourceworld toch bedoelt? :)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #23 on: 10 July 2013, 22:47:32 »
Ik heb het in al mijn posts, bewust, niƩt gehad over naambordjes. En
1) als (straks) paarden 'normaal' spawnen, dan is dat proces toch eindeloos, zoals bij wolven?
2) als Resource gereset wordt, dan zijn er toch weer (nieuwe) grotten, met kisten, met zadels?
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #24 on: 10 July 2013, 23:03:32 »
Op een echt standaard/vanilla methode zou je continu kunnen blijven verkennen om nieuwe dungeons te vinden waar saddles in zitten. Dit is niet mogelijk op Tweakcraft, vandaar dus ook de komst van custom recipes.

Daarvoor is de resourceworld toch bedoelt? :)


Quote
Of moeten we zoeken naar een andere oplossing in de vorm van een (zeer duur) recipe / resets op de resourceworld.

Daarom zei ik dat ook ;)

@Mhirr, zodra er 2 paarden zijn kun je ze eindeloos lang door blijven breeden, zoals cows, sheep en chickens.
Met een reset van resourceworld word eigenlijk bedoeld dat er stukken wereld opnieuw gegenereerd worden. Dus een dungeon die leeggehaald is zal dan weer vol zijn.
Bij een volledige reset (wat enorm veel werk is ivm de vele farms) dan is de gehele wereld nieuw en zijn er dus nieuwe dungeons met nieuwe kisten.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #25 on: 10 July 2013, 23:11:27 »
Daarmee lijkt 'mijn' zadelpijn opgelost: de farms in een hoekje en regelmatig (onaangekondigd!) de rest van Resource resetten. Wanneer iemand paarden gaat fokken, is het veulen zijn bezit en misschien te koop. Zelf een wild paard spotten en temmen is leuker. Vandaar: is het spawnen van een paard in plains biomes eindeloos?
« Last Edit: 10 July 2013, 23:13:08 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #26 on: 10 July 2013, 23:14:08 »
Name tags have no crafting recipe and are only found in dungeons and in Creative mode.

Saddles are only found in chests inside dungeons, Nether Fortresses (Minecraft 1.6) and Desert/Jungle Temples (Minecraft 1.6), in blacksmith chests found in NPC villages, or by trading with a villager.


Zonder interventie van het admin team zouden mensen dus alleen maar saddles kunnen krijgen via trading met villagers. Dit omdat de werelden al aangemaakt zijn en we dus niet de nieuwe tempels krijgen en de kisten bij blacksmiths/nether fortresses.

Nametags zijn helemaal niet te krijgen op het moment van schrijven.


Persoonlijk, dus als speler zijnde en niet als admin, vind ik dat we in elk geval voor nametags een recipe moeten maken. Voor saddles is het opzich wel te doen met villager trading. Er zijn honderden villagers op de server, er zitten vast wel een paar tussen die saddles traden.

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #27 on: 10 July 2013, 23:15:05 »
... we kunnen ook al mossy cobble en glowstone enzo craften.
Ja, jammer! We glibberen ook al op die helling. Laten we nu, zo vlak na een update, het hoofd koel houden en goed nadenken waarom het berijden van een paard moeilijk moet zijn. En wat kost zo'n zadel nou, Mimix? Ik wil er wel eentje van je kopen...

De reden dat die zever craftable is komt nog van de tijd dat er geen multi-world environment was. Toen kon je onmogelijk aan glowstone e.d. geraken. Dat deze recipes niet meer aangepast zijn klopt. In theorie zouden eens moeten kijken of het anders kan ofzo :P.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #28 on: 10 July 2013, 23:16:01 »
@Mhirr, als alles op een gegeven moment GOED werkt dan klopt het volgende :

Horses only spawn naturally in plains biomes unless they wander out of the plains into another biome. They spawn rarer than other mobs. They are also found in smaller herds. They spawn in all difficulties as they are passive mobs. Like all other mobs, they can be spawned in creative mode via spawn eggs. Mules do not spawn naturally. The only way to obtain one in survival is to cross breed a horse and a donkey.

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #29 on: 10 July 2013, 23:18:28 »
Alsook wil ik toevoegen dat bij dit schrijven de "Horse API" er nog niet is, als ik dus weldegelijk integratie in TCUtils wil voor /spawnmob etc, zorgt dit dat we "voorlopen" op Bukkit. Ziende dat dit een slippery slope is ben ik er niet echt voor :P.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Tweakcraft over op 1.6.2