Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Een dagje survival drama  (Read 21936 times)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Een dagje survival drama
« on: 1 July 2013, 09:57:05 »
:DISCLAIMER:
Dit topic bevat een uiteendzetting van mijn ervaringen in de survival world na een dag spelen.
Als u niet tegen huiltopics kunt lees dan niet verder. Dit is tevens een bekend Bazkara topic en kan dus redelijk lange posts bevatten. Als u zwak van hart bent lees dan niet verder.

Beste mede tweakcrafters, admins, survivalisten en andere geintresseerden

Met dit topic wil ik toch even iets onder de aandacht brengen wat gaande is in de survival wereld. Natuurlijk is het de bedoeling dat in survival mensen mekaar het hoofd inslaan en deze verzamelen totdat ze een leuke collectie hebben. Echter zijn er gisteren een tweetal dingen mij opgevallen die ik niet vind thuishoren in survival. Anderen kunnen natuurlijk van een andere mening zijn toegedaan.

1) Het gebruik van het command /world main/nether/world.
Gisteren is mij opgevallen dat een niet nader te noemen persoon gebruik maakte van het bovengenoemde commando om achtervolgers te ontkomen. In de situatie die zich voordeed kon ik ook duidelijk opmaken dat de persoon die achtervolgt werd dit zelf had uitgelokt. Ik ben van mening dat wanneer je een gevecht aangaat in survival (uitgelokt of niet) je dit moet uitvechten alvoren je wat anders gaat doen in main. Echter worden deze commands gebruikt als een escape mechanisme wat ik dus niet goed acht voor het pvp-en in survival. Graag zou ik hierbij een oproep willen doen om deze situaties te vermijden. Ik ben mij er van bewust dat je materialen kan verliezen etc maarja dat hoort er dan een beetje bij.

2)Het doodmaken van alle dieren in survival.
Binnen de huidige survival wereld zijn een aantal mensen die het een tactiek vinden om alle dieren dood te maken op de twee na zodat ze een monopolie hebben. Men wil de dieren die ze zelf dan hebben gebruiken als ruilmiddel. Echter wil ik deze mensen vragen of ze op de hoogte zijn van de spawnmechnismen binnen minecraft op de survival wereld. Het is namelijk zo dat wanneer er een border op de minecraft map zit de map niet groter kan worden. Als de map niet groter kan worden dan spawnen er ook geen nieuwe beesten.

Dit houdt het volgende in. Nergens op de map zijn nog meer koeien varkens of schapen te bekennen. Als nieuwe speler gisteren moest ik veel moeite doen om bijvoorbeeld maar een bed te maken. Dit omdat er nergens schapen waren. Ik was dus gedwongen om enkele dagen zonder bed te overleven totdat ik genoeg spinnen had doodgemaakt zodat ik een bed kon maken. Vervolgens wil je verder bouwen. Je vergaart experience en krijgt een aantal levels. Dan wil je graag je tools enchanten. Om dit maximaal te doen wil je een enchanting table of boekenkasten maken. Dit kan echter niet omdat alle koeien doodzijn. Net zo min dat je leather armor kan maken of itemframes. Dit zal dus inhouden dat nieuwe spelers geen kans hebben tegen de gevestigde orde die ergens onder de grond een tweetal koeien heeft gestalt. Hierbij worden nieuwe spelers dus een aantal features van de game ontzegd.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Leather
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Book
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Milk
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Saddle

Deze links geven weer welke items een speler zoal mist als er geen koeien meer zijn. Tevens maken enkele items onderdeel uit van achievements.

Graag zou ik een oproep willen doen tegen genocide van bepaalde beesten in minecraft. Dit zodat nieuwe survival spelers ook gewoon de beschikking hebben over deze beesten en bovengenoemde items kunnen maken.

Tevens wil ik in deze post ook even van de gelegenheid gebruik maken om even wat tegen Gazeebo te zeggen. Gister kwam jij met de opmerking dat Marterino en ik jouw altijd kapot hunten in survival. Hierbij kan ik jouw met een gerust hart vermelden met gisteren niet meegeteld sinds de ban van Rhan geen stap meer had gezet in de survival wereld. Dus die claim van jouw daar is volledig onterecht ten opzichte van mij. Wat Marterino betreft heb ik daar geen weet van. Ook is het misschien handig om te weten dat ik in survival geen vijandige intenties heb maar gewoon wat wil bouwen met een wat hogere moeilijkheidsgraad dan in main. Oftewel ik ben er gewoon voor de bau bau en niet voor de kill kill.

Met vriendelijke Groet

Bazkara

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #1 on: 1 July 2013, 15:24:06 »
Ik vind het een net geschreven topic en goed uitgelegd wat de situatie is, al dan niet 100% accuraat.

Op het moment dat iemand gewoon aan het rondlopen is en kijken, met de ogen en niet met de vingertjes, lokken ze naar mijn mening niks uit. Als ze geen zin in een gevecht hebben omdat ze alleen maar willen kijken zie ik er geen probleem in als ze /world main gebruiken.
Helemaal niet als de personen die er over klagen het zelf eerst gebruiken om versterking in te schakelen om vervolgens met meerder mensen op eerder genoemde toerist te gaan jagen.
Op het moment dat iemand zonder items rondloopt kan die persoon ook niks kwijt raken, dus heeft het vermoorden van die toerist (die dus alleen kijkt en niks jat/grieved/vermoord) compleet geen nut.  (Y)

Het doodmaken van alle dieren op een paar na vind ik persoonlijk ( en meerdere andere spelers ) een goede manier van het forceren van een survival gevoel. Op het moment dat er overal maar farms staan heeft de survival modus naar onze mening maar weinig nut. Immers als je genoeg torches maakt kan je monster spawning 100% uitschakelen en het enige waar je tegen "survivalt" is val schade, honger en andere spelers. En aangezien er altijd gezeik komt van een klein beetje pvp zijn veel mensen niet meer geinteresseerd in pvp, behalve de mensen die er een goed gevoel van krijgen in hun buikje als ze bepaalde spelers doodmaken, is er maar weinig pvp te vinden voor de mensen die dat leuk vinden.
Tuurlijk klopt het dat wij een "onnatuurlijke" border hebben die het voorkomt dat er nieuwe dieren bij spawnen ivm de broken mechanics van mojang als het op animalspawns aan komt, maar als we bepaalde dingen op een sociale manier gaan verbieden dan zijn er nog een aantal dingen die aan dat lijstje toegevoegd moeten worden.

Tot slot, ik vind dat mensen vrij moeten staan in de manier van hoe zij survival spelen. Om verder gehuil (zoals je het zelf noemde in de 2de zin van je post zei ;)) te voorkomen zal ik de levens van toekomstige koeien sparen. Echter kan ik geen beloftes maken wat betreft het gebruik van het /world commando, want ik kan geen normaal survival spelen op het moment dat "niet nader te noemen personen" weten dat ik in de survival world zit. Misschien zat ik fout toen ik jouw naam noemde Bazkara, maar ik meen mij te herinneren meerdere malen op de vlucht gezeten te hebben omdat ik achtervolgd werd door jou en enkele anderen.

En misschien is dit topic ook een goed moment om een nieuw moment voor survival reset te bespreken? Aangezien de survival wereld door de meeste spelers is verlaten en er een heleboel nieuwe zijn bijgekomen is het misschien handig om opnieuw te beginnen. Meestal als de wereld gereset word is de wereld vrij populair en met de nieuwe survival spelers blijft het misschien wat actiever?

p.s. Er is een gebouw redelijk dicht bij de spawn met een stuk of 30 schapen.

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #2 on: 2 July 2013, 19:14:49 »

 Echter kan ik geen beloftes maken wat betreft het gebruik van het /world commando, want ik kan geen normaal survival spelen op het moment dat "niet nader te noemen personen" weten dat ik in de survival world zit.


Daar hebben die bepaalde personen vast een goeie reden voor......



misschien is het voor de reset ook handig om de map weer te vergroten sinds 500x500 wel erg klein is....

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #3 on: 2 July 2013, 19:20:52 »
misschien is het voor de reset ook handig om de map weer te vergroten sinds 500x500 wel erg klein is....

+1, ik denk dat 1000*1000 wel een minimal is ;)

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #4 on: 2 July 2013, 19:44:21 »
ik wil jullie er even op attenderen dat de map vanuit spawn tot x=-500 en x=500 gaat, dus de map is op het moment al 1000*1000. :>

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #5 on: 2 July 2013, 19:45:32 »
ik wil jullie er even op attenderen dat de map vanuit spawn tot x=-500 en x=500 gaat, dus de map is op het moment al 1000*1000. :>

Jij snap ik bedoel :@

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #6 on: 2 July 2013, 19:49:37 »
Er zijn nog geen 10 mensen echt actief op survival. De wereld is nu 1000 bij 1000 / 1 miljoen blokken groot.
Elke speler heeft dus gemiddeld een gebied van 316 bij 316 tot zijn beschikking.

Hoeveel ruimte heeft men ongeveer nodig?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #7 on: 3 July 2013, 10:41:09 »
je weet natuurlijk ook wel dat iedereen zich door erlkaar heen vestigt. Dat er water is en andere gebieden die niet de eerste voorkeur van settelen hebben. Dus de utopie van iedereen heeft 316 bij 316 gaat niet op. Tevens betekend dat ook dat iedereen praktisch tegen elkaar aanzit. Nu wil ik ook geen vote doen voor 2k bij 2k want dat is wel erg overkill maar misschien een grote van 1.5k bij 1.5k?

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #8 on: 3 July 2013, 10:45:37 »
Waarom wordt er gezeurd over survival?
ALLE regels zijn door een meerderheid van de stemmen - door jullie dus - geopperd en goedgekeurd.

Achteraf zeuren is weer zo'n typisch gevalletje 'wij zijn altijd ontevreden'.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #9 on: 3 July 2013, 11:24:57 »
Waarom wordt er gezeurd over survival?
ALLE regels zijn door een meerderheid van de stemmen - door jullie dus - geopperd en goedgekeurd.

Achteraf zeuren is weer zo'n typisch gevalletje 'wij zijn altijd ontevreden'.

Ik denk dat het ook een deel verantwoordelijkheid/volwassen gedrag is die sommige spelers helaas toch niet aan kunnen.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #10 on: 3 July 2013, 11:37:56 »
Wat is er onvolwassen aan de regels volgen?
Als iemand de hele tijd wordt bestolen / vermoord dan zijn dat de regels. Daar moet dan maar rekening mee worden gehouden bij het opstellen van de regels / het spelen in survival.

Als je daar niet tegen kan zit je op verkeerde plaats. De regels zijn de regels, zonder uitzondering.
De regels zijn sowieso dikke onzin vind ik, aangezien zowat iedereen een playerradar en zombe heeft.

Dat is al sinds het begin van de regels en reset zo. En toen werd al geen rekening mee gehouden met wat je wou, sommige spelers volgende gewoon de regels ook al gaf je aan dit niet te willen.

Ik en Bolukan hebben dit meerdere keren meegemaakt, ook van volwassen (fysiek én mentaal) spelers.

Ook al hadden we op voorhand expliciet gevraagd ons met rust te laten, toch werden we meermaals  opgejaagd/vermoord/bestolen. We hebben gehuild en gevloekt, maar niet en plein publique.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #11 on: 3 July 2013, 12:13:54 »
Op de een of andere manier lijkt het altijd alsof de survivalworld de extreem uitgedrukte versie van het normale tweakcraft is. Als iemand iemand anders niet bepaald mag, leidt dat ertoe dat deze personen in survival een vete ontwikkelen en elkaar graag de koppen inslaan.
Mijn eigen ervaring met survival was opzich prima. Zoals de meesten van jullie weten, ben ik niet echt de diehard-survivaler. Maar, ik heb het wel gedaan. (Mocht je geen zin hebben in mijn nutteloze survivalavontuurtjes, lees dan alleen de onderste alinea).
En survival kan op een leuke manier heb ik gemerkt. Bij mij kwamen regelmatig spelers over de vloer, om te ruilen of gewoon gezellig een vierkant kopje thee te drinken. Echter ben ik in die tijd niet gegrieft, bestolen of opgewacht in mijn base. Het was gewoon een beetje chillen enzo.
Overigens, toen ik een paar maanden niet gesurvivalt had, was mijn base (logischerwijs) wel gegrieft, maar ook dit was redelijk beschaafd. (Geen tekenen van x-ray, mijn kisten waren er nog (weliswaar leeg), en mijn dure spulletjes zijn niet gevonden). Dit vond ik dus prima, want he, wat verwacht je na 2 maanden een openbare base te hebben die nooit bewaakt of gecontroleerd is.
Af en toe wat pvp'en, soms winnen soms verliezen, hoort er ook bij. En ja, soms staan er plots een paar man voor je, en ja, je raakt misschien wat diamonds of armor kwijt, maar so what. Je kan altijd weer beginnen, hoe vervelend het ook kan zijn.

Dit zal ongetwijfelt een vertekend beeld zijn van survival, een uitermate positief beeld allicht. Wat ik er in elk geval mee zou willen zeggen is dat ikzelf wel vertrouwen heb in survival, dat we door NORMAAL te survivallen, en je een kleieieien beetje verstandig te gedragen, je het voor iedereen leuk kan houden. Natuurlijk, je kan altijd nonstop op een iemand jagen, en natuurlijk, je kan alle mobs killen, maar denk bij jezelf eens: "hoe zou ik het vinden als het bij mij zou gebeuren". Ik claim niet dat iedereen vriendjes moet worden, maar een beetje normaal gedrag moet toch kunnen? Wat betreft de map, ik stem voor 1000x1500, en wel een reset.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #12 on: 3 July 2013, 16:21:09 »
Onafhankelijk van hoelang de mensen in de survival world geweest zijn hier een klein lijstje van 4 weken met hoeveel mensen er nou eigenlijk survival spelen. Dus al is iemand maar 5 seconden er in geweest, dit word wel meegeteld. Dit om een beter beeld te geven hoe groot de wereld ongeveer moet zijn om het aantal spelers te accomoderen.

Het lijkt mij namelijk niet nodig, zoals in de main wereld, dat er een minimale afstand tussen spelers zit. Het is immers toch survival en niet een bouwwereld? Zit iemand "te" dicht bij je, probeer een alliantie te maken en lukt dat niet dan pak je je biezen en ga je op survival tocht naar een nieuw plekje?

Hou er ook rekening mee, er zijn plannen om eventueel de main wereld te vergroten en of een nieuwe wereld aan te maken. De server kan dat allemaal wel aan (niet ruim, maar het zou net moeten kunnen), maar hoe groter die wereld word, hoe meer we zullen moeten inkorten op andere werelden en ik heb het idee dat de main wereld toch prioriteit zal moeten krijgen op de survival wereld.

2 juli :     5 mensen in survival
1 juli :     6
30 juni : 12
29 juni : 10
28 juni : 6
27 juni : 5
26 juni : 5
25 juni : 2
24 juni : 4
23 juni : 3
22 juni : 3
21 juni : 4
20 juni : 4
19 juni : 4
18 juni : 4
17 juni : 3
16 juni : 2
15 juni : 2
14 juni : 1
13 juni : 3
12 juni : 1
11 juni : 1
10 juni : 0
9 juni : 0
8 juni : 2
7 juni : 0
6 juni : 0
5 juni : 0
4 juni : 1

Een kleine opmerking, het zijn elke dag dezelfde 2-3 mensen die survival spelen met daarbij variaties. Deze 2-3 mensen zijn ook grotendeels bij TC gekomen enkel en alleen om survival te spelen. Het lijkt mij niet verstandig, met gebruik van gezond verstand, om de survival wereld te vergroten enkel en alleen omdat survival even een paar dagen populair is.

Je ziet hier ook ineens een uitschieter qua populariteit. Dit is enkel en alleen omdat er een speler(s) op een raid zijn gegaan om wat chaos te veroorzaken en het survival gevoel te vergroten(naar hun mening). Zoals je ziet was dit succesvol en werd survival een stuk populairder. Echter werden de speler(s) die dit deden niet zo populair en moesten het bekopen met enkele minder leuke opmerkingen. Het experiment was in elk geval wel succesvol ;)

Natuurlijk als er een reset komt word survival weer populair en zullen er meer mensen spelen, waardoor de huidige wereld klein lijkt, maar zoals je ziet gaat dat gemiddelde snel weer omlaag waardoor de wereld weer immens groot lijkt. Er is enkele maanden geleden over gestemd en toen is er voor gekozen om de wereld 1000*1000 te maken.
Ik heb er geen problemen mee als er weer gestemd gaat worden om de wereld groter te maken, maar hou er rekening mee dat na 2-3 week de wereld altijd weer uitsterft en er alleen een vaste groep spelers overblijft.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #13 on: 3 July 2013, 16:25:14 »
Er is dacht ik toen ook voor gekozen om de wereld kleiner te maken om zo de kans te vergroten dat je elkaar eerder tegen zou komen, en dus niet hele einden afgelegd hoeven te worden.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Een dagje survival drama
« Reply #14 on: 4 July 2013, 04:16:51 »
Hoewel boeiend en sowieso nieuwsgierwekkend... in dit topic verwoorden veel spelers precies w'rom Surv niét mijn kopje thee is. Op Wave na: aan zijn hand zou ik 't nog een keertje kunnen proberen: NOT
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Een dagje survival drama