Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Een dagje survival drama  (Read 21940 times)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #15 on: 4 July 2013, 11:06:27 »
Reactie op bReChThOu

Waarom wordt er gezeurd over survival?
ALLE regels zijn door een meerderheid van de stemmen - door jullie dus - geopperd en goedgekeurd.

Achteraf zeuren is weer zo'n typisch gevalletje 'wij zijn altijd ontevreden'.

Goh waarom zouden we in Nederland toch een regering hebben? We hebben toch wetten en regels. Daar hoeft niks aan veranderd te worden. Ook als er onvoorziene omstandigheden plaatsvinden kunnen we dat prima binnen de huidige wetgeving oplossen.

Ik vindt het zeer kwalijk dat jij een goed opgezette post met beargumentering afdotet als en hierbij quote ik je "Achteraf zeuren is weer zo'n typisch gevalletje 'wij zijn altijd ontevreden'."
Dit slaat natuurlijk nergens op en deze post is in mijns inziens dan ook van weinig toegevoegde waarde op de discussie. Echter ga je in de volgende post gewoon weer verder op dezelfde toon.

Quote
Wat is er onvolwassen aan de regels volgen?
Als iemand de hele tijd wordt bestolen / vermoord dan zijn dat de regels. Daar moet dan maar rekening mee worden gehouden bij het opstellen van de regels / het spelen in survival.

Als je daar niet tegen kan zit je op verkeerde plaats. De regels zijn de regels, zonder uitzondering.
De regels zijn sowieso dikke onzin vind ik, aangezien zowat iedereen een playerradar en zombe heeft.

Dat is al sinds het begin van de regels en reset zo. En toen werd al geen rekening mee gehouden met wat je wou, sommige spelers volgende gewoon de regels ook al gaf je aan dit niet te willen.

Ik en Bolukan hebben dit meerdere keren meegemaakt, ook van volwassen (fysiek én mentaal) spelers.

Ook al hadden we op voorhand expliciet gevraagd ons met rust te laten, toch werden we meermaals  opgejaagd/vermoord/bestolen. We hebben gehuild en gevloekt, maar niet en plein publique.

Voor het stukje over regels zie hierboven. Dan nu je 2e opmerking over zombe en player radar. Als we van survival een stukje toegevoegde waarde willen maken dan zal er van de community ook verwacht moeten worden om zulke mods tijdens het spelen uit te zetten onder het mom van fair play. Dit zal echter niet altijd gebeuren zoals je zelf ook aangeeft. Dit is echter niet te controleren door ons of in de hand te houden.

Eerst geef je aan regels en zijn regels. Vervolgens zeg je dat de regels onzin zijn? dit zijn nogal 2 tegenstrijdige uitspraken in 1 zin.



Reactie op wave.

zoals jij in je post omschrijft hoe je survival wilt beleven is ook een beetje de beleving waar ik naar op zoek ben. Gewoon lekker spelen. Af en toe mekaar het hoofd inslaan maar wel respect voor elkaars bouwwerken.


Reactie op Gazeebo

Daar haal je een goed argument aan. Je laat met de gegevens zien dat survival inderdaad een aantal pieken kent. Het is echter ook zo dat deze pieken natuurlijk niet altijd door dezelfde mensen wordt veroorzaakt. Ook blijven bouwwerken (of de gegriefde versie daarvan) staan in de wereld waardoor ruimte wordt gevuld. Het zal dan aan de frequentie van de reset liggen of er genoeg ruimte is of dat de map toch weer te snel opvult. Te snelle reset is echter ook niet altijd goed in mijn ogen want dan heb je compleet niet de kans om wat op te bouwen.


Reactie op Giordino

Dat is volgens mij ook zo. Al vind ik op dit moment de reisafstanden veels te klein. Ik ben binnen 1 minuut bij iedereen.


Reactie op mhirr

Ik snap jouw reactie niet helemaal

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #16 on: 4 July 2013, 11:35:48 »
Waar ik eigenlijk meer benieuwd naar ben (dan dit gebekvecht) is hoe jij en andere surv spelers, en misschien ook niet surv spelers, het anders willen.
Wat zou jij het liefst zien dat er aangepast wordt, toegevoegd of compleet anders ?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #17 on: 4 July 2013, 13:09:18 »
Ik maakte in mijn openingspost nu niet echt commentaar op de huidige regelgeving maar meer op 2 activiteiten die worden gedaan binnen die regelgeving.

a) het ontwijken van gevechten door van wereld te switchen

b) het doodmaken van alle beesten zodat andere spelers niet meer een key ingredienten kunnen komen.

Voor de rest vind ik het feit dat je elkaars kisten mag leeghalen en elkaar de kop mag inslaan wel leuk. Misschien dat het met iets meer respect voor elkaar kan maar dat is niet te reguleren. Dat zullen de spelers zelf moeten doen. Respect voor elkaars bouwwerken etc. Als iemand een houten toren maakt dat je dan niet even een bucket lava erover heen kiepert etc.

Ietsie grotere map zou ook fijn zijn. Ik zit nu momenteel met mijn basis op dezelfde plek als vroeger iemand anders. Die basis was echter helemaal weggegrieft. Dat vind ik dan weer wat ver gaan. Ook zijn mijn naaste buren binnen de minuut te bereiken en kunnen we bijna met pijlen over en weer schieten.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Een dagje survival drama
« Reply #18 on: 4 July 2013, 14:03:38 »
Ik snap jouw reactie niet helemaal.
Dat griefen, jatten en koppensnellen niet mijn ding is. Waarmee ik niét wil zeggen dat er geen Surv zou moeten zijn. Ieder zijn ding, immers.
« Last Edit: 4 July 2013, 14:08:41 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #19 on: 4 July 2013, 15:39:38 »
Quote
Ook blijven bouwwerken (of de gegriefde versie daarvan) staan in de wereld waardoor ruimte wordt gevuld. Het zal dan aan de frequentie van de reset liggen of er genoeg ruimte is of dat de map toch weer te snel opvult.

Op dit moment is zo'n 90% van de map onbebouwd. De resets zijn er ook meer voor zodat iedereen weer vanaf 0 begint en niet sommige mensen full diamond armor met volledige enchants en potions etc. hebben en vechten tegen mensen met stokken en stenen.

Quote
Die basis was echter helemaal weggegrieft. Dat vind ik dan weer wat ver gaan. Ook zijn mijn naaste buren binnen de minuut te bereiken en kunnen we bijna met pijlen over en weer schieten.

Helemaal weg gegrieft gaat inderdaad te ver, maar dat iemand "te dicht bij" zit lijkt mij helemaal niet zo'n probleem. Het is toch een survival wereld? Je hoeft namelijk niet zo dicht bij elkaar te bouwen (zie ook de reactie op de quote hier boven) en gebeurd dat wel dan zul je met die situatie om moeten gaan of een andere situatie creeren.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #20 on: 5 July 2013, 22:25:16 »
Misschien wel een leuk voorstel voor na de reset

je kan straks in 1.6.1 passive health regen uitzetten.

wat vinden mensen daarvan?

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #21 on: 5 July 2013, 22:27:29 »
Misschien wel een leuk voorstel voor na de reset

je kan straks in 1.6.1 passive health regen uitzetten.

wat vinden mensen daarvan?
Dat lijkt me een leuke toevoeging idd, dan is dat als compensatie voor de mensen die fel tegen een grotere map zijn omdat ze dan minder snel mensen kunnen vinden om kapot te tikken.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #22 on: 6 July 2013, 02:56:32 »
Er zijn mensen die tegen een grotere map zijn ook al doen ze niet aan pvp :+
Passive health regen houd in dat je alleen kan healen met behulp van health potions?

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #23 on: 6 July 2013, 13:18:51 »
Is het een idee om gewoon een volledig nieuwe set regels in te dienen, en dan iedereen opnieuw te laten stemmen? Dan kunnen alle aspecten nog eens gepolst/herbekeken worden. De mensen die een jaar geleden speelden spelen nu niet meer allemaal en de mensen die nu spelen waren toen misschien niet, of amper, actief in survival.

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #24 on: 6 July 2013, 13:24:20 »
Is het een idee om gewoon een volledig nieuwe set regels in te dienen, en dan iedereen opnieuw te laten stemmen? Dan kunnen alle aspecten nog eens gepolst/herbekeken worden. De mensen die een jaar geleden speelden spelen nu niet meer allemaal en de mensen die nu spelen waren toen misschien niet, of amper, actief in survival.

 (Y)

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #25 on: 6 July 2013, 13:25:46 »
Is het een idee om gewoon een volledig nieuwe set regels in te dienen, en dan iedereen opnieuw te laten stemmen? Dan kunnen alle aspecten nog eens gepolst/herbekeken worden. De mensen die een jaar geleden speelden spelen nu niet meer allemaal en de mensen die nu spelen waren toen misschien niet, of amper, actief in survival.

Lijkt me een goed idee, ik zou dat best willen doen opzich.
Ik heb ook in elke versie van de survival actief gespeeld, dus ik weet wel redelijk wat wel en niet gewenst is denk ik.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #26 on: 6 July 2013, 15:47:37 »
Is het een idee om gewoon een volledig nieuwe set regels in te dienen, en dan iedereen opnieuw te laten stemmen? Dan kunnen alle aspecten nog eens gepolst/herbekeken worden. De mensen die een jaar geleden speelden spelen nu niet meer allemaal en de mensen die nu spelen waren toen misschien niet, of amper, actief in survival.

Is zo te lezen geen slecht idee.
Kan geen kwaad om de regels voor survival opnieuw te bekijken en desnoods aan te passen.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #27 on: 6 July 2013, 15:49:14 »
De regels heroverwegen is inderdaad altijd een mogelijkheid.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Een dagje survival drama
« Reply #28 on: 6 July 2013, 16:01:48 »
Dan even een opsomming van de huidige survival regelgeving. Zoals je ziet zijn er maar 2 :+ Hoe minder regels hoe beter was het motto.

 - Je mag grieven zolang je iemand zijn basis niet compleet vernietigd / onklaar maakt. Dit houd dus in dat je wel hier en daar een boobytrap mag plaatsen en/of een paar gaten graven op zoek naar geheime kistjes of toegang te verkrijgen tot een basis.

 - Stelen uit kisten mag en als je iemand dood mag je deze items ook houden.



Dit is ook een goed moment om de webpagina te updaten aangezien deze nog de oude regelgeving weergeeft dat grieven niet toegestaan is.


Zie hier voor het survival beleid discussie topic :
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1936.0
« Last Edit: 6 July 2013, 16:04:37 by Gazeebo »

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Een dagje survival drama