Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Minecraft 1.5  (Read 22072 times)

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Minecraft 1.5
« on: 7 March 2013, 07:06:59 »
Vandaag wordt de pre-release van Minecraft 1.5 verwacht. Meestal komt de release dan na het weekend.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Minecraft 1.5
« Reply #1 on: 7 March 2013, 08:20:12 »
jeej? vraag me af hoe snel we over kunnen maar als dat snel is YEAH BOY kan me opslag weer werkend krijgen :P
en daar naast kunnen we aardig wat leuke betaal systeempjes opzetten :P
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #2 on: 7 March 2013, 08:46:21 »
Zou leuk zijn als het snel is doorgevoerd. Maar ik heb geen idee of flutter het in zijn eentje moet doen of dat iemand hem helpt. En hoeveel tijd flutter er voor heeft, want zijn R.L. moet er niet onder lijden.

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #3 on: 7 March 2013, 08:48:46 »
Los van beschikbaarheid van admins, wat uiteindelijk bepalend is, denk ik dat het verstandig is sowieso enkele weken te wachten of er niet teveel bugs in zitten en om de client geupdate klaar te hebben staan. (PS: Ik wil daar wel in bijdragen)

Niets weerhoudt ons om 1.5 er naast te installeren en alvast aan een storage design te werken. Als je iets leuks hebt, post het op het forum! Ik zie veel verschillende designs. Ik kreeg ook de indruk dat chests nu naast elkaar kunnen staan. Heb ik dat goed?

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Minecraft 1.5
« Reply #4 on: 7 March 2013, 09:43:34 »
Wil het admin-team alsjeblieft tien keer nadenken voordat de server 'naar' 1.5 gaat? Ik weet (nog) niet wat de onmisbare verbeteringen zijn, ik weet wèl wat er allemaal mis kan gaan wanneer de TC-client nog niet klaar is...
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #5 on: 7 March 2013, 09:49:05 »
Dat is inderdaad zo. Liever iets langer wachten en een goed werkende server en client dan sneller upgraden en niet helemaal goed werkende client.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #6 on: 7 March 2013, 09:50:34 »
jeej? vraag me af hoe snel we over kunnen maar als dat snel is YEAH BOY kan me opslag weer werkend krijgen :P
en daar naast kunnen we aardig wat leuke betaal systeempjes opzetten :P

Er was laatst iets aan TC2 gedaan, dat moet zodra er een SA beschikbaar is geupload worden op de server en dan werkt het hopelijk weer.


Ik kreeg ook de indruk dat chests nu naast elkaar kunnen staan. Heb ik dat goed?

Volgens mij zijn dat alleen trapped chests die dat kunnen.

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #7 on: 7 March 2013, 09:52:18 »
Inderdaad. WindWarrior had een idee waar het zat en had het even gefixed. Alleen moesten de SA's het dan afmaken met uploaden en testen enzo.

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #8 on: 7 March 2013, 10:08:24 »
Jaaj, eindelijk quartz en redstone blocks :>

Hi

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

MuerteDiablo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #10 on: 7 March 2013, 10:41:44 »
Ik stem ervoor om een paar weken te wachten zodat we zeker weten dat 1.5 goed werkt en er rustig de tijd is om de server over te zetten.

Ik was zelf al van plan om gewoon in een single player Creative world te gaan spelen met de nieuwe redstone. Kan je mooi rustig erachter komen hoe dat werkt zonder dat de server bugged:P

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #11 on: 7 March 2013, 12:35:10 »
De enige schatting die Gunther kan geven voor het updaten van de server als het zo ver is; "it's done when it's done", ik denk dat het sowieso wel een paar weken duurt. We hebben een redelijk uitgebreide set custom plugins die allemaal updated moeten worden, en dat doet hij in zijn eigen tijd naast zijn werk en dergelijke.

Ook is het inderdaad wel fijn om een client klaar te hebben op hetzelfde moment, en aangezien Milenco die niet meer zal maken, moet daar ook nog even de tijd voor zijn. Ik neig meer naar een modpack dan naar een clientfolder, maar dat moet ik nog even bekijken.

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #12 on: 7 March 2013, 16:58:57 »
Ik lees dat na de prerelease vandaag de release op woensdag 13 maart is.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #13 on: 7 March 2013, 17:04:23 »
Nee, niet wachten tot er een gemodde client is. Dat gaat de server spelers kosten, dat zagen we al met 1.4.7. Die clientmods komen later wel, ze hebben geen hoge prioriteit.

Overigens, betaalsystemen kun je nu al opzetten. Ik heb daarvoor een werkende testopstelling gemaakt. ;)
We are shaping the future

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Minecraft 1.5
« Reply #14 on: 7 March 2013, 17:06:44 »
In elk geval niet te lang wachten

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Minecraft 1.5