Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: werven en afpoeieren  (Read 16566 times)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
werven en afpoeieren
« on: 3 March 2013, 17:05:17 »
Vanwege een app, waar Tweakcraft vermeld staat, worden we bezocht door nieuwsgierige MC'ers. Ongeschreven geldt blijkbaar dat het de bedoeling is deze, vaak jonge Amerikanen, zo snel mogelijk weer weg te jagen, het liefst op een 'stoere' manier: belachelijk maken of straal negeren. Met enige moeite kan ik bedenken dat we (eh.... jullie) niet zitten te wachten op tientallen jonge Amerikanen. Liever veilig 'onder elkaar' op IRC herinneringen ophalen.

Zouden jullie dan wèl het fatsoen kunnen opbrengen deze gasten, die hier niét om gevraagd hebben, te wijzen op 1) de leeftijdsgrens, 2) de taalgrens en 3) het gesloten karakter van TC?
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #1 on: 3 March 2013, 17:09:29 »
Het klopt dat buitenlandse gasten soms wat hardhandig worden aangepakt. Aan de andere kant zijn het wel vaak uiterst lompe spelers. Van het type dat meteen om OP vraagt en de regels totaal negeert.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #2 on: 3 March 2013, 17:09:47 »
het probleem is vaak dat die mensen het er zelf naar maken, gaan spammen omdat ze bijvoorbeeld het registratie formulier niet snappen.
Quote
<Tweakcraft> <bluebrothers> wat een kut server
<Tweakcraft> <Mine_man456> im on the rejester thig what do i do
<Tweakcraft> <Jelmar> mhirr: nu je zin?

Dit gebeurt nu meerdere keren per dag.
Mensen die we graag in de community willen, snappen dit soort dingen(registreren, vlaggetje rechts bovenin klikken, etc) wel.
Als iemand dit niet snapt, valt hij eigenlijk al onder het niveau van de server imho...

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: werven en afpoeieren
« Reply #3 on: 3 March 2013, 17:13:22 »
Ja, ik heb die ervaring ook (lomp, onnozel, etc.) maar ik blijf beleefd. Zo'n gastje kan een oudere broer (of zus!!) hebben die wèl 'geschikt' is voor Tweakcraft.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #4 on: 3 March 2013, 17:13:49 »
Ik snap je punt, echter is Tweakcraft altijd al een Nederlandse server geweest met héél af en toe een uitzondering voor een niet-Nederlandse speler. We staan al heel lang op die app, en het enige volk dat via die app de server op komt is zeer duidelijk geen volk dat binnen onze community past. De afgelopen dagen loopt het echter ineens storm via die app. En het zijn grotendeels spelers die meteen roepen dat ze OP (admin) willen hebben, als ze iets niet snappen meteen gaan schelden of spammen of gaan ragen als ze verteld wordt dat ze moeten registreren.

Ik heb al geprobeerd om onze server van die lijst te krijgen, het is even afwachten of de developers van die app dat zullen doen.

Ik ben het met je eens dat er wel beleefder gedaan kan worden tegen die bezoekers, maar ze toelaten tot de community zal in de praktijk meer problemen veroorzaken dan voordelen.

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #5 on: 3 March 2013, 17:15:04 »
Ik stond gister nacht is bij de portals, want om de 5 min kwam er wel weer zo'n guest langs. En ik heb er verder ook geen een gezien die dacht van hmmm laat ik is een bordje lezen wat er opstaat...

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #6 on: 3 March 2013, 17:17:17 »
Ja, ik heb die ervaring ook (lomp, onnozel, etc.) maar ik blijf beleefd. Zo'n gastje kan een oudere broer (of zus!!) hebben die wèl 'geschikt' is voor Tweakcraft.

Iemand die niet snapt hoe ons systeem werkt, zal dan ook weg gaan, en het al helemaal niet aanbevelen aan iemand die ie kent lijkt mij.

"Ja ik heb deze nieuwe auto gekocht, hij is helemaal bagger. Maar ik zou em ook kopen als ik jou was!"

Copyman

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #7 on: 3 March 2013, 17:25:52 »
In de meeste gevallen help ik ze wel, maar bij 9 van de 10 gevallen draait het uit op:

Code: [Select]
[10:45] <@Tweakcraft> <guidosin> speak you dutch
[10:46] <@Tweakcraft> <Copyman> we all do
[10:46] <@Tweakcraft> <Umbra75> I don't. :D
[10:46] <@Tweakcraft> <Copyman> except for Umbra
[10:46] <@Tweakcraft> <guidosin> i come here not out
[10:46] <@Tweakcraft> <guidosin> in this world
[10:47] <@Tweakcraft> <guidosin> i will here out
[10:47] <@Tweakcraft> <guidosin> ik wil hier uit
[10:51] <@Tweakcraft> <guidosin> hier kan je niet eens bouwen
[10:51] <@Tweakcraft> <Copyman> !join
[10:51] <@Tweakbot> Want to join our server? Read http://www.tweakcraft.net/join
[10:52] <@Hsheepypx> guidosin dont try to cheat
[10:53] <@Hsheepypx> je kan niet teleporten guidosin
[10:53] <@Tweakcraft> <guidosin> irritant
[10:53] <@Hsheepypx> nee hoor als je vip bent kan dat pas
[10:53] <@Tweakcraft> <guidosin> wie is hier de eigenaar
[10:53] <@Hsheepypx> en ook niet proberen gamemode veranderen
[10:53] <@Tweakcraft> <muertediablo> Iedereen :)
[10:54] <@Tweakcraft> <guidosin> wat kan je hier doen je kan niet eens bouwen
[10:54] <@Tweakcraft> <muertediablo> Je kan niet bouwen omdat je niet geregistreerd bent Guidosin
[10:54] <@Tweakcraft> <muertediablo> !join
[10:54] <@Tweakbot> Want to join our server? Read http://www.tweakcraft.net/join
[10:55] <@Tweakcraft> <guidosin> wie is hier de owner
[10:55] <@Tweakcraft> <muertediablo> @guidosin iedereen die geel, rood of blauw is
[10:55] <@Tweakcraft> <FlutterShy> er is niet echt een "owner"
[10:55] <@Tweakcraft> <Copyman> vragen stellen maar niet lezen
[10:56] <@Tweakcraft> <Copyman> dat werkt niet
[10:56] <@Tweakcraft> <guidosin> ik heb best wel een leuke server in mijn lijst staan
[10:56] <@Tweakcraft> <muertediablo> Dit is een leuke server
[10:56] <@Tweakcraft> <FlutterShy> ^
[10:56] <@Tweakcraft> <guidosin> hoe kan ik me registreren
[10:57] <@Tweakcraft> <muertediablo> !register
[10:57] <@Tweakbot> Want to join our server? Read http://www.tweakcraft.net/join
[10:57] <@Tweakcraft> <muertediablo> Die link in je browser openen en dan lezen:)
[10:57] <@Tweakcraft> <Copyman> hij leest niet muerte ;)
[10:59] <@Tweakcraft> <guidosin> ik wil iets bouwen
[10:59] <@Tweakcraft> <Copyman> dat zeg ik muerte :+
[10:59] <@Tweakcraft> <muertediablo> Ik zie het copy...

Dan zakt je de moed toch al gauw in de schoenen. :P

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: werven en afpoeieren
« Reply #8 on: 3 March 2013, 17:37:53 »
"Ja ik heb deze nieuwe auto gekocht, hij is helemaal bagger. Maar ik zou em ook kopen als ik jou was!"
Nee, 't gaat dan anders: "Ja, u heeft mij weten te overtuigen dat dit èn een goede auto is èn dat u een goede verkoper bent. Ik zal aan mijn zus, zij heeft wel een rijbewijs, doorgeven dat zij hier moet zijn."
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #9 on: 4 March 2013, 10:26:29 »
Zoals al een paar keer aangegeven is, de mensen die we het liefste op TC willen hebben kunnen zelf zo'n registratie door lopen zonder enige hulp(Uitzonderingen daar gelaten). De website is volledig in het engels vertaald waar ze alle informatie vanaf kunnen halen die ze nodig zijn om op TC te spelen.
Als ze normale vragen stellen krijgen ze ook (in de meeste gevallen) normale antwoorden, doen ze dit niet dan heb ik er persoonlijk geen enkel probleem mee dat ze weggepest worden.
In veel van de gevallen gaat dat trouwens middels een kick en/of ban omdat gewoon duidelijk is dat ze 0,0 zullen bijdragen aan TC en enkel als storend worden gezien door de community.

En dat mond op mond reclame, ik geloof er echt niet in dat iemand die hier niet welkom is vanwege te kinderlijk/storend gedrag de server gaat aanraden bij zijn meer volwassen broer/zus of wie dan ook.
We hebben liever 1 nieuwe fatsoenlijke speler per week dan elke dag zo'n amerikaans kindje die vervolgens zijn gehele klas en familie uitnodigd op de server om vervolgens 1 voor 1 gebanned te worden wegens storend gedrag.

Een mooi voorbeeld hier van dat het niet perse anderen af schrikt wat er nu gebeurd :
Tijdens een invasie van amerikaanse kindjes was er 1 bij die zijn gezond verstand gebruikte. Hij gaf aan dat hij niet om OP en zo ging vragen omdat je daar meestal een ban voor krijgt(zijn eigen woorden). In plaats daarvan ging hij de website lezen en heeft zich inmiddels geregistreerd en kan op de server spelen.
Geen idee hoe oud hij is en dat is ook helemaal niet belangrijk zolang hij zich gewoon gedraagt.
Wat dat betreft is TC open voor iedereen ongeacht leeftijd/taal, het enige wat je nodig hebt is gezond verstand.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #10 on: 4 March 2013, 12:58:32 »
En ter illustratie: ik denk dat ik gisteren wel een stuk of 6 van die mensen gebanned heb, als het er niet meer zijn, wegens spammen, schelden, de chat flooden, etc.

Laten we zeggen dat die app nu niet bepaald de beste kwaliteit spelers voortbrengt. ;)

Uberdude

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #11 on: 4 April 2013, 20:08:49 »
Ik word ook schijt shaggie van die noobs, Ik probeer nog redelijk te zijn tot een bepaald punt. Het zijn ook niet echt de slimste spelers want, ik ben een server gejoind van een dan de sukkels die nog zo moedig is om ip's te spammen. Binnen 5 min van mij die de server joinde had ik OP en de arme stakker gebanned. We zullen maar niet in detail gaan van wat erna gebeurde })
« Last Edit: 4 April 2013, 20:46:30 by Theuberdude14 »

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #12 on: 4 April 2013, 20:12:42 »
ik word ook schijt shaggie van die noobs ik probeer nog redelijk te zijn tot een bepaald punt. het zijn ook niet echt de slimste spelers want ik ben een server gejoind van een dan de sukkels die nog zo moedig is om ip's te spammen binnen 5 min van mij die de server joinde had ik OP en de arme stakker gebanned. we zullen maar niet in detail gaan van wat erna gebeurde
ok

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #13 on: 10 April 2013, 23:28:36 »
Ik word ook schijt shaggie van die noobs, Ik probeer nog redelijk te zijn tot een bepaald punt. Het zijn ook niet echt de slimste spelers want, ik ben een server gejoind van een dan de sukkels die nog zo moedig is om ip's te spammen. Binnen 5 min van mij die de server joinde had ik OP en de arme stakker gebanned. We zullen maar niet in detail gaan van wat erna gebeurde })

hihi

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: werven en afpoeieren
« Reply #14 on: 10 April 2013, 23:32:35 »
Rhaannnnn :D
Hi

Forum » Tweakcraft » Algemeen » werven en afpoeieren