Waarom word het topic naam steeds gewijzigd? Zo krijg je een bult aan verschillende posts die helemaal niks met elkaar te maken hebben. Eerst gaat het over survival in het algemeen, dan over bugs, dan over ervaringen. no me gusta.
Dat mensen plugins gebruiken om anderen op te sporen kunnen we helaas niks aan doen uiteraard, ik zelf heb mij voorgenomen om in survival de entity radar uit te zetten en geen gebruik te maken van de zombes melding die aangeeft hoever iemand bij je vandaan is.
Zelf heb ik hier voor gekozen omdat survival zo wat uitdagender en meer vanilla (zoals het altijd al op TC bedoeld is) van word.
Daarbij wil ik wel inhaken op de grootte van de wereld, ik ben nog maar 1 keer iemand tegengekomen terwijl er op die momenten tussen de 2 en 5 spelers aanwezig waren.
Daarbij maakt het ook niet veel uit of de wereld 1000*1000 of 9001*9001 is, als de persoon(personen) die jou steeds dood bij je spawnplek/bed zijn dan kan die dat gewoon net zo lang blijven doen tot hij er zat van is of dat jij even naar een andere wereld gaat. Maar de grootte van de wereld zal daar niks aan veranderen.
De bug van het bootje kan in elke wereld gebeuren. Om te voorkomen dat mensen over de border gaan word je normaal gesproken tegenhouden. Op het moment dat je er voorbij gaat (dus middels een slecht geprogrammeerd bootje en misschien ook via minecarts?) dan begeef je je op een illegal position en zal die gereset worden naar het spawn punt van de wereld waar je je in begeeft.
Het enige wat ik hier over kan zeggen zonder enige kennis van de technische kant, misbruik dit gewoon niet en hou het gewoon eerlijk voor jezelf en anderen.
Dan nog even weer over het spawnkillen, ik begrijp dat dit frustrerend is en ik zou dus ook vriendelijk willen verzoeken dat mensen hier mee ophouden. Het is alles behalve constructief en heeft voor jou als dader en het slachtoffer ook absoluut geen meerwaarde. Hou het leuk voor iedereen
.
Ik wil er verder geen regel van maken ofzo, ik wil geloven dat mensen hun gezond verstand gaan gebruiken en er voor zorgen dat iedereen plezier kan hebben.
*edit*
Vergeten te reageren op het wisselen van worlds om boven de grond te komen. Dit is mij nog niet overkomen, ik heb een basis onder de grond waar ik steeds op verschillende plekken vanuit vertrek naar een andere wereld en ben nog niet boven de grond terug gekomen.
Misschien dat de plek waar jij vertrokken bent gevuld is met blocks zodat je geen valid spawn plek meer hebt en dus op de eerste beschikbare plek erboven gespawned word?