Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen  (Read 13607 times)

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« on: 27 January 2013, 23:12:23 »
Admin:
Survival world reset
We hebben, op verzoek van de spelers, de Survival world gereset. Om het echte survival-gevoel nog meer te bevorderen, is er ook besloten om de world deze keer te verkleinen naar 1000x1000.

Daarnaast zullen we griefen vanaf nu beperkt toestaan. Stelen was al toegestaan en dit blijft onveranderd. Waar je eerder geen waardevolle blocks mocht wegtikken is dit nu wel toegestaan. Ook mag je beperkt schade toebrengen aan andermans gebouw. Een compleet gebouw verwoesten mag echter niet! Een paar blokjes laten staan van een gebouw zal beschouwd worden als compleet verwoest, we vertrouwen er op dat men hier hun gezond verstand zal gebruiken. De grens hiervan wordt bepaald door de op dat moment aanwezige admin.
« Last Edit: 29 January 2013, 14:33:06 by Bolukan »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7
« Reply #1 on: 27 January 2013, 23:23:03 »
Even het woordje wel bold gemaakt.

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 bug list
« Reply #2 on: 29 January 2013, 14:32:09 »
Na 11 keer te zijn gedood, waaronder 5 keer binnen 1 a 2 minuten, wil ik vanuit die emotie (ik ben me bewust van mijn subjectieve blik) hier melden dat de wereld wat klein is in relatie met de 240 blokken om je heen waar iedereen je ziet zitten/lopen/afk-en.

Daarnaast heeft de survival de "feature" dat als je met een boot over de 500 grens vaart, je met volle equipment bij spawn-point staat. Graaf dus een sleufje bij de 500 grens, vul het met water en vaar jezelf supersnel naar spawn-point!

En nog een "feature". Ben je de weg kwijt in een grot/mine? Ga even naar "/world main" en ga dan terug "/world survival" en je staat boven de grond en loopt rustig terug naar je ingang. (reproduceerbaarheid niet getest)
« Last Edit: 29 January 2013, 14:36:22 by Bolukan »

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 bug list
« Reply #3 on: 29 January 2013, 22:35:49 »
Na 11 keer te zijn gedood, waaronder 5 keer binnen 1 a 2 minuten, wil ik vanuit die emotie (ik ben me bewust van mijn subjectieve blik) hier melden dat de wereld wat klein is in relatie met de 240 blokken om je heen waar iedereen je ziet zitten/lopen/afk-en.


Daar vroeg je zelf om.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« Reply #4 on: 31 January 2013, 09:10:13 »
Waarom word het topic naam steeds gewijzigd? Zo krijg je een bult aan verschillende posts die helemaal niks met elkaar te maken hebben. Eerst gaat het over survival in het algemeen, dan over bugs, dan over ervaringen.  no me gusta.

Dat mensen plugins gebruiken om anderen op te sporen kunnen we helaas niks aan doen uiteraard, ik zelf heb mij voorgenomen om in survival de entity radar uit te zetten en geen gebruik te maken van de zombes melding die aangeeft hoever iemand bij je vandaan is.
Zelf heb ik hier voor gekozen omdat survival zo wat uitdagender en meer vanilla (zoals het altijd al op TC bedoeld is) van word.

Daarbij wil ik wel inhaken op de grootte van de wereld, ik ben nog maar 1 keer iemand tegengekomen terwijl er op die momenten tussen de 2 en 5 spelers aanwezig waren.
Daarbij maakt het ook niet veel uit of de wereld 1000*1000 of 9001*9001 is, als de persoon(personen) die jou steeds dood bij je spawnplek/bed zijn dan kan die dat gewoon net zo lang blijven doen tot hij er zat van is of dat jij even naar een andere wereld gaat. Maar de grootte van de wereld zal daar niks aan veranderen.

De bug van het bootje kan in elke wereld gebeuren. Om te voorkomen dat mensen over de border gaan word je normaal gesproken tegenhouden. Op het moment dat je er voorbij gaat (dus middels een slecht geprogrammeerd bootje en misschien ook via minecarts?) dan begeef je je op een illegal position en zal die gereset worden naar het spawn punt van de wereld waar je je in begeeft.
Het enige wat ik hier over kan zeggen zonder enige kennis van de technische kant, misbruik dit gewoon niet en hou het gewoon eerlijk voor jezelf en anderen.

Dan nog even weer over het spawnkillen, ik begrijp dat dit frustrerend is en ik zou dus ook vriendelijk willen verzoeken dat mensen hier mee ophouden. Het is alles behalve constructief en heeft voor jou als dader en het slachtoffer ook absoluut geen meerwaarde. Hou het leuk voor iedereen  (Y).
Ik wil er verder geen regel van maken ofzo, ik wil geloven dat mensen hun gezond verstand gaan gebruiken en er voor zorgen dat iedereen plezier kan hebben.

*edit*
Vergeten te reageren op het wisselen van worlds om boven de grond te komen. Dit is mij nog niet overkomen, ik heb een basis onder de grond waar ik steeds op verschillende plekken vanuit vertrek naar een andere wereld en ben nog niet boven de grond terug gekomen.
Misschien dat de plek waar jij vertrokken bent gevuld is met blocks zodat je geen valid spawn plek meer hebt en dus op de eerste beschikbare plek erboven gespawned word?
« Last Edit: 31 January 2013, 09:13:47 by Gazeebo »

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« Reply #5 on: 31 January 2013, 09:48:16 »
Waarom word het topic naam steeds gewijzigd? Zo krijg je een bult aan verschillende posts die helemaal niks met elkaar te maken hebben. Eerst gaat het over survival in het algemeen, dan over bugs, dan over ervaringen.  no me gusta.
Sorry ik heb de posts gesplit en in een aparte forum post geplaatst Link

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« Reply #6 on: 31 January 2013, 10:39:51 »
Prima die splits van het topic. Het ging om survival (vandaar ook begonnen met de nieuwe rules), en niet om 1.4.7 in het algemeen.

Die spawn plek kwam eerst voor icm een nether portal, ik zal die eens kapot meppen (water in gooien) en opnieuw aanzetten, misschien is iets blijven hangen omdat in het begin de portal aan de andere kant niet werd aangemaakt . In ieder geval: We will survive ...


robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« Reply #7 on: 24 March 2013, 16:06:08 »
Ik kom nooit op survival omdat ik altijd sterf van de honger  |:(
Kunnen er niet wat meer dieren worden gespawnd?
punt

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« Reply #8 on: 24 March 2013, 16:10:22 »
Gewoon wat seeds planten, en klaar :)
Hi

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« Reply #9 on: 24 March 2013, 19:52:32 »
Ik kom nooit op survival omdat ik altijd sterf van de honger  |:(
Kunnen er niet wat meer dieren worden gespawnd?
Ik zou zeggen ga eerst in offline modus survival spelen om er meer vanaf te weten :)
Panini~

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival vanaf 1.4.7 ervaringen
« Reply #10 on: 24 March 2013, 19:56:02 »
Ik kom nooit op survival omdat ik altijd sterf van de honger  |:(
Kunnen er niet wat meer dieren worden gespawnd?

Honger is denk ik een van de minste zorgen van de spelers op survival. Dat is toch wel zo simpel  :+

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival vanaf 1.4.7 ervaringen