Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: clay is op  (Read 40936 times)

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
clay is op
« on: 22 November 2012, 19:05:15 »
Zoals de tital vermeldt, de clay begint op te raken/is op in de resourcewereld. De oceanen zijn leeg, de rivieren zijn leeg en de moerassen zijn leeg. Hier en daar liggen nog wat stukjes die over het hoofd zijn gezien, maar overall gezien is het op.
Daarom de vraag of de grote stukken zee/moeras opnieuw gegenereerd kunnen worden?

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #1 on: 22 November 2012, 19:07:04 »
hm vreemd de laatste keer dat ik checkte was er nog genoeg clay... het is niet zo dat je toevallig de hele tijd dicht bij de spawn blijft ofzo? want als je gwn een heel eind weg loopt/vaart was er bij mij nog genoeg te vinden, maar dat is mss een uitzondering dunno

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #2 on: 22 November 2012, 19:07:15 »
Er is ongeveer 9001 keer meer clay dan wat er vroeger op de hele map "world" zat. Clay is niet op.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #3 on: 22 November 2012, 20:08:22 »
heb vorige week in diep water nog 1,5 stack clay gemined zonder moeite, je moet alleen wat dieper gaan ;)

StampVoet

  • Sajuuk-Khar
  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
  • The knowledge it fills me, it is neat!
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #4 on: 22 November 2012, 20:10:24 »

Uberdude

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #5 on: 22 November 2012, 20:11:35 »
its over 9000!!!! maar zoals al gezegt word je moet gewoon wat verder gaan om clay te zoeken en veel geduld hebben

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #6 on: 22 November 2012, 20:24:47 »
Bedankt voor deze bemoedigende reacties, ik zal steevast doorgraven. Tevens markeer ik nu alle plekken die leeggeroofd zijn. We zullen zien hoeveel clay er over een tijdje is :D

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #7 on: 22 November 2012, 20:35:27 »
leer zoeken.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #8 on: 22 November 2012, 21:45:21 »
Bedankt voor deze bemoedigende reacties, ik zal steevast doorgraven. Tevens markeer ik nu alle plekken die leeggeroofd zijn. We zullen zien hoeveel clay er over een tijdje is :D

Over een tijdje is het een keer op, maar dat moment is nog niet aangebroken.

StampVoet

  • Sajuuk-Khar
  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
  • The knowledge it fills me, it is neat!
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #9 on: 22 November 2012, 21:55:22 »
Quote
Over een tijdje is het een keer op, maar dat moment is nog niet aangebroken.

Gaan we samen kleien Jelmar? Dan mag jij tussen mijn benen zitten en leer ik het je <3


GertJan

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #10 on: 27 November 2012, 11:29:31 »
Ik heb net even gekeken naar de hoeveelheid clay die er nog over is in resource en in de grote oceanen is inderdaad niet veel clay meer over, af en toe is er nog ergens een klein stukje waar een paar clay blocks zijn blijven liggen.

een simpele oplossing om meer clay te krijgen zou een reset zijn van resource, echter kost dit veel tijd bij de admin's om alle farms weer over te zetten naar de nieuwe resource world.
andere mogelijkheden zijn.

Traden
de clay in resource begint dan wel op te raken, ik heb het vermoeden dat sommige spelers nog wel grote hoeveelheden clay in hun storage hebben zitten.
dit zou doormiddel van traden wel beschikbaar kunnen komen, alleen is het de laatste tijd wat rustiger op de server waardoor traden ook minder makkelijk gaat.

vergroten
een andere mogelijkheid zou zijn om de border van resource van 750 naar 1000 te verplaatsen.

//set (world edit)
het is ook mogelijk om via world edit (tooltje die hier veel word gebruikt voor het moven van bouwwerken) een bepaald gebied in een bepaalde soort blocks te zetten, je zou bijvoorbeeld de lagen 17 - 21 (5 lagen) 5% clay blocks te maken.
de huidige resource world heeft een grote van 750x750 als je daar 5 lagen van neemt zitten daar 2.812.500 blocks in.
5% van die 2,8 miljoen is dan 140.625 clay blocks.
dit lijkt me meer dan voldoende, voor de komende tijd.
het word alleen wel wat lastiger om clay blocks te verzamelen want je zal nu onder de grond moeten minen en niet meer onderwater waar je de blocks makkelijk kan zien.



Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #11 on: 27 November 2012, 11:35:43 »
Er worden geen clay blocks gespawned of geregenerate.

De enige "oplossing" die ik eventueel zie is de main map een beetje te vergroten, iets waar al heel lang vraag naar is.
Het excuus is vaak dat er bijna alleen maar water bij zal komen, wat in dit geval dus een perfecte oplossing is voor dit "probleem".

Sta er echter nog wel even bij stil dat er in het verleden ook klei schaarste was (pre massive clay patch) en dat de spelers het toen gewoon accepteerden dat het op was.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #12 on: 27 November 2012, 11:38:56 »
Wat je op deze manier wel weer faciliteert, is dat mensen die nieuw binnenkomen op de server een verminderde kans hebben op klei. Wat dan de vraag is, is of je weer schaarste van een veelgebruikt bouwmateriaal wil hebben, en daarmee de mensen die toevallig veel clay hebben zitten hunten weer hetzelfde voordeel wil geven als dat ze vroeger hadden.

Ik vond het eigenlijk wel leuk dat er eindelijk met clay gebouwt werd, in plaats van dat het een resource in storages was.
« Last Edit: 27 November 2012, 11:41:47 by windwarrior »
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #13 on: 27 November 2012, 11:47:33 »
Ik vind clay bricks een van de mooiste materialen om te bouwen. Ik vind het wel vreemd dat hier zo gek over wordt gedaan, vooral omdat de main wereld draait om mooie gebouwen en niet om schaarste van resources die procentueel redelijk veel voorkomen in een nieuw gegenereerde map.

Anderzijds worden zeldzame blocks of blocks die niet verkrijgbaar zijn in survival modus bijna ongelimiteerd gemaakt door custom recipes. Circular stone vind je niet natuurlijk in main, en bijna niet in resource, en toch zie je het overal verschijnen. Dus de redenering op=op voor clay vind ik dan niet echt consistent.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: clay is op
« Reply #14 on: 27 November 2012, 12:17:30 »
Moet zeggen dat ik het persoonlijk een dubbel ding vindt.
Aan de ene kant hebben is toen de tijd het besluit genomen om geen regen/injectie van klei te doen, aan de andere kant kan ik mij ook wel vinden in het punt van Windwarrior over dat nieuwe mensen eigenlijk geen (fatsoenlijke?) kans hebben om klei te gebruiken.

Forum » Tweakcraft » Support » clay is op