Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Alles weg.....  (Read 9741 times)

Paranoid_Flake

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Alles weg.....
« on: 7 October 2012, 12:36:48 »
Ongeveer 3 maanden geleden werd tweakcart disabled op de server omdat dit niet werkte en er geen tijd voor was dit werkend te maken.
In de tijd dat het wel werkte heb ik met sp3ci3s8472 besloten een mega opslag systeem te bouwen wat op die van Milenco lijkt, dus d.m.v. tweakcart. Dit project was goed op weg en wij hadden haast al onze materials die we ooit verzameld hadden hierin opgeslagen. Kort geleden kwam ik er achter dat het hele project en alles verwijderd was.

Het was mij al eerder overkomen, in de eerste wereld, dat mijn project (+ opslag) wat overigens af was zomaar weggegeven werd. Mij werd verteld dat ik te lang niet ingelogd had en er geen zone om het stuk zat (zones waren relatief nieuw). Dit was begrijpbaar.
Vervolgens zijn we tot een overeenstemming gekomen en is besloten dit allemaal naar de nieuwe wereld te verplaatsen (zodat gravitone verder kon met zijn project) en mij een zone te geven zodat dit niet nog een keer zou gebeuren.
In de nieuwe zone die wij hadden gekregen waren wij dus met een nieuw opslag project begonnen. Om te voorkomen dat dit weer verwijderd zou worden heb ik meerdere keren van tijd tot tijd ingelogd om niet inactief te zijn en om te checken of tweakcart het al weer deed.

Mijn project in de nieuwe wereld was niet klaar, omdat er geen vooruitzicht was op de status van tweakcart en mijn hele project hier op gebaseerd was, ben ik hier tijdelijk mee gestopt. Dit project was ongeveerd 10*15 blocks boven de grond zichtbaar. Er is besloten, zonder mij te informeren, door don_craft dit project in een schematic te plaatsten. Dit heeft hij slordig gedaan en heeft alleen de ingang (15% van het project) in een schematic geplaatst. Vervolgens heeft hij alles in dat gebied verwijderd, dus ook alles wat onder de grond zat. Hierdoor zijn alle kisten en het ondergrondse tweakcart systeem verwijderd.
Nou heb ik dit met Jelmar overlegd, hij heeft geprobeerd d.m.v. kleine rollbacks dit terug te krijgen. Probleem is alle kisten in de opslag helemaal leeg zijn. Nou zit ik met sp3ci3s8472 al sinds 2010 bij de server en alles wat wij in die tijd hebben gemined is dus nu weg.
Even een beeld te geven Blocks verwijderd: Paranoid_Flake: 549265 (0.116%) (Rang: 27)

Kort samengevat; door slordig werk van een sgo zijn wij onze hele opslag kwijt. Dit kan gebeuren maar het is niet de eerste keer dat het gebeurd is. Mij is destijds verteld dat als er een zone was dit altijd in overleg met de builder(s) zou gebeuren. Ook dit is niet gebeurd.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is dit probleem op te lossen. Mijn idee: de hele zone een rollback te geven naar het moment dat er voor het laatst iets veranderd is in een bepaalde kist.

Alvast bedankt!

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Alles weg.....
« Reply #1 on: 7 October 2012, 12:41:59 »
Dat het dit keer niet helemaal goed gegaan is, is natuurlijk jammer, maar zoiets kan gebeuren.
Ik weet niet hoe actief jij was op het moment dat het project verwijderd werd, maar je moet begrijpen dat als iemand niet online is dit uiteraard niet in overleg kan gebeuren.

Zo'n rollback zal ongetwijfeld te regelen zijn, maar ga je dan dit keer wel weer actief spelen al dan niet actief werken aan dat project?
De enige reden dat bepaalde projecten worden opgeslagen en verwijderd is als ze te lange tijd niet meer actief zijn en om dan andere mensen de kans te geven om iets te bouwen.

En even ter verheldering, ik probeer je verder niks te verwijten.

Paranoid_Flake

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Alles weg.....
« Reply #2 on: 7 October 2012, 12:51:04 »
Ja ik vind het ook erg jammer, het is een super server met leuke mensen. Daarom wil ik graag weer verder kunnen :).
Mij is verteld dat er contact opgenomen zou worden d.m.v. email. En nogmaals, de reden dat ik niet actief speelde was omdat tweakcart het iig 3 maanden niet heeft gedaan en ik niet wist of dit het überhaupt nog wel ging doen.
Ook wil ik benadrukken dat ons project ong 10x15 boven de grond zit, niet storend groot dus.

Het lijkt mij ook wel dat iedereen in ieder geval een opslag mag houden ongeacht de tijd ? Anders kan je nooit materials opslaan.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Alles weg.....
« Reply #3 on: 7 October 2012, 14:14:49 »
Ja ik vind het ook erg jammer, het is een super server met leuke mensen. Daarom wil ik graag weer verder kunnen :).
Mij is verteld dat er contact opgenomen zou worden d.m.v. email. En nogmaals, de reden dat ik niet actief speelde was omdat tweakcart het iig 3 maanden niet heeft gedaan en ik niet wist of dit het überhaupt nog wel ging doen.
Ook wil ik benadrukken dat ons project ong 10x15 boven de grond zit, niet storend groot dus.

Het lijkt mij ook wel dat iedereen in ieder geval een opslag mag houden ongeacht de tijd ? Anders kan je nooit materials opslaan.

Dat klopt, daarom is het ook in een schematic gestopt. Dit is helaas niet goed gegaan.

Hoe dan ook, het probleem lijkt hersteld te zijn nu! :)

Paranoid_Flake

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Alles weg.....
« Reply #4 on: 7 October 2012, 14:37:36 »
Milenco heeft zojuist de tijd genomen om dit probleem op te lossen. Het is helemaal gelukt, dus nogmaals bedankt  _o_ (en Jelmar ook voor het proberen).

Top werk!

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Alles weg.....
« Reply #5 on: 7 October 2012, 21:28:15 »
Wanneer komt er een open dag? Ik wil graag rondkijken.

Tim_ofzo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: Alles weg.....
« Reply #6 on: 20 October 2012, 23:39:24 »
Wanneer komt er een open dag? Ik wil graag rondkijken.
Goed idee :D

Forum » Tweakcraft » Support » Alles weg.....