Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tekkit!  (Read 47803 times)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #15 on: 23 October 2012, 09:47:48 »
Voor mij is het heel simpel. Als er een Tekkit server komt dan komt er ook een OpenTTD server. En andersom ook.

Niet het een of het ander.

Ok, dat was niet mijn insteek en heb ik ook nooit genoemd.

Het was slechts een idee, that's all :)

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #16 on: 23 October 2012, 09:49:57 »
Er al wel is een onofficiele OTTD server geweest.
Misschien is het tegen die tijd voor tekkit ook een oplossing gewoon onofficieel maar wel voor de mensen van Tweakcraft.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #17 on: 23 October 2012, 09:52:48 »
Dat snap ik inderdaad niet Giordino.
Waarom moet het perse op een TC server terwijl iemand het ook gewoon makkelijk zelf kan hosten, zoals bij OpenTTD ook werd gedaan omdat een server voor dat spel geweigerd werd.
En dat terwijl OpenTTD 100x lichter is om te draaien en (voor zover ik weet) vele malen minder bugs heeft die kunnen zorgen tot crashes.

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #18 on: 23 October 2012, 10:03:16 »
Voor mij is het heel simpel. Als er een Tekkit server komt dan komt er ook een OpenTTD server. En andersom ook.

Niet het een of het ander.

*kuch* vistu heeft lange tijd een OpenTTD server gedraaid met het TC logo *kuch*

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #19 on: 23 October 2012, 10:04:27 »
*kuch* laat hem dan ook maar een Tekkit server hosten met het TC logo *kuch*

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #20 on: 23 October 2012, 10:22:47 »

Mag de toon even normaal? Van mods verwacht ik een betere houding.

Vanuit de community is er de vraag of er een Tekkit server opgezet kan worden op de TC server. Het antwoord is nu nee, de reden is geldig imho, al kan er wel een pilot project worden gestart vind ik. Wanneer er mensen om een Openttd vragen moet hier ook serieus naar gekeken worden. Laten we de discussie nuttig houden en redenen aanvoeren waarom wel en of niet we een Tekkit server moeten draaien. Zie je graag een server voor een andere game dan open je een eigen topic.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #21 on: 23 October 2012, 10:25:07 »
Ik zie het probleem niet zo. Volgens Gunther zijn er genoeg resources vrij om andere dingen te hosten, maar dan kan je gewoon niet weigeren om een (veel) lichtere andere game te hosten waar al veel langer vraag naar is.
Tot die tijd staat iedereen vrij om hun eigen server te hosten en zelfs het TC logo er op te plakken, al dan niet onofficieel.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #22 on: 23 October 2012, 10:39:32 »
Laat er dan eerst even goed in kaart gebracht worden van de resources die op dit moment beschikbaar zijn en dit afzetten tegen de systeem eisen van het type server dat eventueel gehost zou moeten worden.
OTTD is een vrij licht iets maar Tekkit vraagt weer meer resources.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tekkit!
« Reply #23 on: 23 October 2012, 12:02:36 »
In een ander topic grapte ik over m'n onwetendheid, dit onderwerp boeit mij serieus. Zou iemand de moeite willen nemen uit te leggen wat het probleem is?
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tekkit!
« Reply #24 on: 23 October 2012, 12:52:31 »
Laat maar verder, ik merk dat ik me kwaad maak. Waar bemoei ik me ook mee, als speler...
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #25 on: 23 October 2012, 18:27:23 »
Zoals Gunther eerder heeft aangegeven is Tekkit op dit moment niet stabiel genoeg om een gebruikerservaring aan te bieden zoals we dat nu met Minecraft doen. Een pilot voor Tekkit is dan ook niet zinvol.

Hoewel Tekkit ook een ander spel is dan Minecraft is het natuurlijk wel erg gelijkbaar en geen situatie zoals met OpenTTD. Feit blijft echter dat Tekkit niet fatsoenlijk kan draaien (ik verwijs weer naar de post van Gunther), dus de discussie of het zou moeten/mogen draaien op Tweakcraft is een discussie die we nu niet hoeven te voeren.

Wellicht is het handig de situatie over een tijdje opnieuw te beoordelen en indien Tekkit dan wel stabiel e.d. genoeg kan draaien, alsnog een discussie starten over het wel/niet draaien van dit spel.

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #26 on: 24 October 2012, 14:33:53 »
Milenco, als we zouden discussieren zou ik het niet ZO erg vinden om een weekje bezig te zitten voor alles bukkit-compatible te maken, maar ik ga het niet zomaar doen. Ik moet eerst weten dat we er weldegelijk voor zouden gaan. Anders is het maar een verloren moeite :P.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #27 on: 24 October 2012, 16:07:58 »
Zoals je eerder aangaf:
[..]Simpel gezegd : Tekkit is leuk als je het met maten speelt of mensen die je vertrouwt, maar het idee is nu nog niet houdbaar op TweakCraft.[..]

Is dat nu veranderd? Zou het wel houdbaar zijn als jij er een week voor gaat zitten om het te coden? Met andere woorden: Als jij er enige moeite in stopt, kunnen we dat een Tekkit server aanbieden met vergelijkbare kwaliteit als onze Tweakcraft server?

Want als dat niet haalbaar is, hoeven we ook niet te bespreken óf we het uberhaupt wel willen :)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #28 on: 24 October 2012, 16:10:31 »
Zolang er stats zijn vind ik het allemaal prima :P

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #29 on: 24 October 2012, 16:30:08 »
Ik lees nu twee verhalen.

1. We doen het niet. Tekkit is onstabiel, cheaten is makkelijk, Tekkit kost te veel resources.
2. Fluttersky wil Tekkit bukkit-compatibel maken maar alleen als er wel degelijk een Tekkit server komt (en blijft?)

Beetje tegenstrijdig ;) Ik wil graag mijn oude voorstel doen. Zet een Tekkit proef server op en kijk hoe onstabiel of zwaar het nou echt is. Het compatibel maken is dan niks voor niks geweest en we weten of de server het aan kan. Tijdens de proef periode mag elke VIP op de Tekkit server onder strenge voorwaarden.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Tekkit!