Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Farming in 1.3  (Read 10547 times)

vLoon

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Farming in 1.3
« on: 4 August 2012, 01:28:00 »
Beste,

Aangezien ikzelf erg veel plezier van farms heb (het verzamelen van de items, het bouwen van de machines die ervoor zorgen etc.) zou ik graag farms terug willen zien in de 1.3 update van Tweakcraft.

In 1.3 is het namelijk mogelijk om netherwart in de gewone wereld te groeien (buiten de nether dus). Hoe staat tweakcraft hier tegenover? Ikzelf hoop dat dit wordt toegelaten.

Tevens zou ik graag zien dat zowel melons (voor het maken van glistering melons voor brewing) en mushrooms worden veranderd zodat ze op de server door water en pistons kunnen geharvest. Zoals nu ook de pumpkin werkt, dat je via de piston duw een pumpkin block krijgt, of met melons het melon block zelf of melon slices.

Laat aub weten wat je ervan vindt, het zijn kleine dingen die voor mij het spel een stuk leuker maken.

vLoon

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #1 on: 4 August 2012, 10:30:49 »
je wilt dit doen voor survival neem ik aan? want ik moet zeggen, ik zie de toegevoegde waarde niet zo, met de hand is het net zo snel? sowieso mogen het geen autofarms worden, dat is tegen de regels van de server

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #2 on: 4 August 2012, 10:35:03 »
Dit is geen enkel probleem, zolang je de pistons maar zelf activeert (lever, button, pressure plate).

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #3 on: 4 August 2012, 10:39:22 »
Dit is geen enkel probleem, zolang je de pistons maar zelf activeert (lever, button, pressure plate).

klopt, maar nogmaals, ik zie er persoonlijk niet echt een nut in.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #4 on: 4 August 2012, 10:41:06 »
Het farmen via een piston mag inderdaad gewoon, zolang jij zelf de pistons moet togglen en zelf de items verzameld. Echter zoals al aangegeven werd, het is niet erg efficient om voor zulke dingen een enorme contraptie te maken want met de hand gaat het waarschijnlijk sneller :P Maar als dat is wat jij wil dan moet je dat doen.
« Last Edit: 4 August 2012, 10:42:38 by Gazeebo »

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #5 on: 4 August 2012, 11:05:21 »
verder kun je altijd: /farm doen, en daar kun je ook meloen en pompoen etc minen + al het andere farmbare

vLoon

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #6 on: 4 August 2012, 19:23:15 »
je wilt dit doen voor survival neem ik aan? want ik moet zeggen, ik zie de toegevoegde waarde niet zo, met de hand is het net zo snel? sowieso mogen het geen autofarms worden, dat is tegen de regels van de server
Nee het is voor de main world.
Het farmen via een piston mag inderdaad gewoon, zolang jij zelf de pistons moet togglen en zelf de items verzameld. Echter zoals al aangegeven werd, het is niet erg efficient om voor zulke dingen een enorme contraptie te maken want met de hand gaat het waarschijnlijk sneller :P Maar als dat is wat jij wil dan moet je dat doen.
Efficiƫnt niet maar het is wel leuk om te maken en het werkend te krijgen (althans vind ik). Maar het probleem voor mij is dat pistons melons niet kapotmaken maar ze laten staan (ze doen niets). Ik vraag me af of dat kan veranderen want in de singleplayer werkt het ook gewoon zo.
verder kun je altijd: /farm doen, en daar kun je ook meloen en pompoen etc minen + al het andere farmbare
Ik zal dat eens uitproberen.
« Last Edit: 4 August 2012, 19:26:36 by vLoon »

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #7 on: 4 August 2012, 19:25:20 »
Dan doe je wat fout denk ik. Pistons kunnen melons gewoon kapot maken hoor, vaak genoeg gedaan in survival.

vLoon

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #8 on: 4 August 2012, 19:27:21 »
Dan doe je wat fout denk ik. Pistons kunnen melons gewoon kapot maken hoor, vaak genoeg gedaan in survival.
Ja inderdaad,  :$

Maarja is het waar dat Netherwart in 1.3 in de normale wereld kan groeien?

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Farming in 1.3
« Reply #9 on: 4 August 2012, 20:44:30 »
Quote
Nether Wart can only be planted on soul sand. It can be planted in any dimension, but it can only be found naturally in the Nether.
Quote
As of 12w27a, Nether Warts can grow outside the Nether.
Bron: Minecraft Wiki

Ja dus.
We are shaping the future

Forum » Tweakcraft » Support » Farming in 1.3