Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 166647 times)

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #285 on: 26 July 2012, 14:19:10 »
en wat is het nut van deze bijna 20 pagina's aan discussie dan geweest?

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #286 on: 26 July 2012, 14:21:09 »
Hij bedoelt, terug bouwen in Main, niet dat  er een nieuwe main komt denk ik :D

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #287 on: 26 July 2012, 14:22:46 »
Hij bedoelt, terug bouwen in Main, niet dat  er een nieuwe main komt denk ik :D
dat bedoeld gazeebo ook maar als je zo een dynmap ziet is er weinig plek als je view distance far houd.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #288 on: 26 July 2012, 14:31:10 »
nieuwe main goed plan

[offtopic]
Nee, niet een nieuwe main! Ben vollop bezig ;)

Wel kan main misschien nog wat groter, want original is ook een stuk groter nog volgens mij.
[/offtopic]

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #289 on: 26 July 2012, 14:32:25 »
main zou server technisch niet groter kunnen, maar dit is het Survival discussie topic, gooi je main vragen maar in de vipmeet als die er weer es es

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Survival discussie topic
« Reply #290 on: 26 July 2012, 14:40:36 »
Je kan zeven dagen stemmen. :)

Is dat niet 'n beetje te kort, gezien de vakantie? Ik zag de Surv-poll pas vandaag.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #291 on: 26 July 2012, 14:42:21 »
1 Augustus komt 1.3 uit, dan moeten we het beleid duidelijk hebben. :) Over het algemeen blijkt 7 doorlooptijd voor een poll hier juist erg (te) lang :P

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #292 on: 26 July 2012, 17:16:20 »
Door een regelmatige reset in te voeren ;)

Wat dus ook in mijn eerste voorstel stond. Maarja dat werd afgeschoten door iedereen.

*edit*
Even toegelicht, we hebben nu nog geen maand gespeeld en "blijkbaar" is de animo weg. Of dit waar is weet ik niet, maar dan zie je wel wat een goed tijdsframe is voor een regelmatige reset.

Dat was ook het argument dat ik gebruikte tegen jouw argument dat survival met de huidige ruleset actiever was. Bedankt voor het ontkrachten van je eigen argument :)

Volgens mij is de animo in survival ondertussen al weer VOLLEDIG weg... Geen idee of dat is omdat alle fun er nu al van af is (eenmaal je veel food en mats hebt is het niet meer zo spannend) of omdat iedereen wacht op de reset.

En daarom moet je dus gewoon alles mogen doen :) dan heb je veel minder snel dat je je verveeld:) Wil je een eigen sheepfarm. dan bouw je die. Wil je een mobtower dan bouw je die. Maarja alles moest weer gereguleerd worden.

Jammer dat we nu 20 pagina's verder zijn en ik nu mensen zie roepen wat ik in het begin al riep.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #293 on: 26 July 2012, 17:22:49 »
1. "Iedereen" ?

2. Men is ook minder actief omdat het gaat om een tijdelijke map en 1.3 staat om de hoek en de zomervakantie voor scholen is net begonnen dus zijn er mensen op vakantie en het is mooi weer dus mensen zijn minder bij de pc te vinden.

3. Als alles gewoon mag dan krijg je 100% zeker weten gezeik en dat proberen we juist te voorkomen door een test run te doen.

Dus ja... niet alles zo zwart wit bekijken, dat schiet echt niet op.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #294 on: 26 July 2012, 18:17:53 »
1. "Iedereen" ?

Lees velen.. Niet alles zo zwart wit nemen

2. Men is ook minder actief omdat het gaat om een tijdelijke map en 1.3 staat om de hoek en de zomervakantie voor scholen is net begonnen dus zijn er mensen op vakantie en het is mooi weer dus mensen zijn minder bij de pc te vinden.


Daar heb je een goed punt. Neemt niet weg dat in mijn mening survival vooral actief was door de extra nadruk die er via het forum en de testopzet op gedrukt was

3. Als alles gewoon mag dan krijg je 100% zeker weten gezeik en dat proberen we juist te voorkomen door een test run te doen.

Je vergeet dat mensen zich nog steeds moeten houden aan de standaard huisregels van tweakcraft. Hier komt bij dat ik genoeg server ken waar het prima goed gaat. Wil echter dit punt verder buiten de discussie houden aangezien we hier op pagina 1 al mee begonnen waren

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #295 on: 27 July 2012, 09:04:58 »
Ik ben nu op vakantie, maar andere had ik waarschijnlijk nog actief gespeeld. Ik denk ook dat er geen projecten meer worden gestart omdat de reset eraan zit te komen :)

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #296 on: 10 August 2012, 13:37:46 »
Ik heb nog een ideetje:
Logblock op chests in survival toestaan, zodat je kan zien wie er heeft gejat.
Dit heeft als voordeel dat mensen weer verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun acties, zo ontstaat er een beetje sociale controle die nu totaal mist. Zoals nu het beleid is kan iedereen alles maar ongestraf jatten zonder dat er consequenties zijn voor de acties.
Ik denk dat er door de sociale controle een betere balans ontstaat in het spel en dat mensen het minder erg vinden dat hun spulletje gejat worden omdat je dan weet dat je wraak kan nemen  })
The master has spoken

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Survival discussie topic
« Reply #297 on: 10 August 2012, 22:54:11 »
Ik heb nog een ideetje:
Logblock op chests in survival toestaan, zodat je kan zien wie er heeft gejat.
Dit heeft als voordeel dat mensen weer verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun acties, zo ontstaat er een beetje sociale controle die nu totaal mist. Zoals nu het beleid is kan iedereen alles maar ongestraf jatten zonder dat er consequenties zijn voor de acties.
Ik denk dat er door de sociale controle een betere balans ontstaat in het spel en dat mensen het minder erg vinden dat hun spulletje gejat worden omdat je dan weet dat je wraak kan nemen  })
ik denk ender chest
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #298 on: 10 August 2012, 23:38:42 »
VInd het persoonlijk wel een leuk idee. :)

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #299 on: 11 August 2012, 19:09:40 »
Ik heb nog een ideetje:
Logblock op chests in survival toestaan, zodat je kan zien wie er heeft gejat.
Dit heeft als voordeel dat mensen weer verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun acties, zo ontstaat er een beetje sociale controle die nu totaal mist. Zoals nu het beleid is kan iedereen alles maar ongestraf jatten zonder dat er consequenties zijn voor de acties.
Ik denk dat er door de sociale controle een betere balans ontstaat in het spel en dat mensen het minder erg vinden dat hun spulletje gejat worden omdat je dan weet dat je wraak kan nemen  })


Wel een goed idee idd mijn stem heb je :)

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic