Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Beste admins,  (Read 40912 times)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Beste admins,
« on: 12 May 2012, 02:24:53 »
Al meer dan een jaar speel ik op Tweakcraft. Toen ik hier binnenkwam was het een leuke community waar veel mooie dingen gebouwd werden en men over het algemeen vriendelijk tegenover elkaar was. Het Tweakcraft van nu lijkt echter in de verste verte niet meer op het Tweakcraft zoals het vroeger was.

Hier volgen een paar constateringen die ik de afgelopen tijd heb gedaan, die ik graag met jullie wil delen. Ik maak me namelijk een beetje zorgen over de spelkwaliteit en de toekomst van de server.

  • Admins bemoeien zich teveel met de inhoud
    In het verleden bepaalden admins voornamelijk de hoofdlijnen (niet griefen, technische zaken, VIP-privileges, ...) en liet men de inhoud zoveel mogelijk aan de spelers over. Dit lijkt de laatste tijd te zijn veranderd, onder aanvoering van een zeer beperkte groep spelers die zich kennelijk niet beseft dat niet Tweakcraft, maar Mojang de regels verandert.

    Als bekendste voorbeeld noem ik de resourcefarms (golddrop, mobdrop, iron golem farms, enz): om voor mij onbegrijpelijke redenen moet de spawnrate in die farms zó laag liggen dat minen/killen buiten de farm sneller is. Ik heb het hierbij overigens niet over de je-moet-zelf-killen-regel: die is prima en in lijn met de "je hakt alles zelf weg"-regel.

    Inmenging in zulke spelinhoudelijke zaken zie ik niet als een positieve ontwikkeling: het maakt zulke resourcefarms geheel nutteloos (terwijl het zonder hacks of /give gebeurt!), je jaagt de bouwer tegen je in het harnas (zie golddrop), andere spelers snappen niet waarom het zo lang duurt, en het verslechtert de concurrentiepositie van Tweakcraft tegenover andere servers (bijvoorbeeld Craftbox).
  • De houding ten opzichte van de spelers
    De houding van de admins ten opzichte van de spelers is voor mijn gevoel vijandiger geworden. Een voorbeeld hiervan is Tweakcart, waar de houding van de admins voor mijn gevoel inmiddels zo vijandig is geworden dat je het beter niet kunt vragen. Ook de houding ten opzichte van nieuwe spelers is vijandiger dan vroeger.
  • Voorkeursbehandeling van spelers
    Al enige tijd heb ik het gevoel dat sommige spelers een voorkeursbehandeling genieten ten opzicht van andere spelers. Deze spelers kunnen meer dingen flikken dan anderen, zonder dat ze hiervoor op het matje geroepen worden. Dit terwijl anderen om veel minder een beun of een ban aan hun broek krijgen.

De main- en world-werelden zijn "self mined, self built creative" van opzet. Zo zijn ze altijd gepromoot ten opzichte van spelers. Betutteling in de vorm van een beperkte spawnrate past daar m.i. niet bij. Als je vanilla wilt spelen dan kan dat in de survival-wereld. Plugins zoals BetterMechanics en Craftbook zijn daar niet beschikbaar, waardoor sommige creaties daar niet eens gebouwd kunnen worden, of met veel meer moeite.
We are shaping the future

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Beste admins,
« Reply #1 on: 12 May 2012, 02:35:49 »
i agree vind opzich wel dat ze uit moetten kunnen in de zaak van gold drop zodat als niemand in de kaner is dat het niks voor lag gaat zorgen aangezien de kamers te vol zitten met mobs
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

appel

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 39
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #2 on: 12 May 2012, 03:00:35 »
deze server had vanaf begin af aan een survival multi player (SMP) server moeten zijn.
zo is deze altijd gepromoot, was alleen vroeger niet mogelijk omdat notch faalde.
later is er eerder door lacksheid en andere vage redenen meer naar creative toegegaan dan naar SMP. de vraag is dus eerder, is dit nu een SMP of een creative met faal mining?

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #3 on: 12 May 2012, 07:52:09 »
Jammer dat je het zo ervaart, ook wij merken de laatste tijd dat het wat minder soepel loopt, we houden binnenkort even een flink overleg over hoe we nu verder willen. Tot die zullen we natuurlijk ons best doen om een zo leuk mogelijke community draaiende te houden.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #4 on: 12 May 2012, 08:05:24 »
Ik ervaar dit precies het zelfde...
Te veel regels en limitaties, en de admins zijn niet meer zo met de community verbonden als het iets minder dan een jaar geleden was toen ik tweakcraft voor het eerst joinde....
Maar ik wil niet alles op de admins afschuiven het is ook de user basis die zwaar aan het verslechteren is..

Dit is ook de rede dat ik eigenlijk niet meer ingame te vinden ben maar eigenlijk alleen nog maar op IRC...

EDIT: Je kan zelfs al aan de grafiek zien dat de community langzaam aan het instorten is....
« Last Edit: 12 May 2012, 08:08:57 by aacoba »

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #5 on: 12 May 2012, 10:09:55 »
het is wel zo dat er vroeger minder regels nodig waren, omdat er toen een hoop spelers en spullen minder waren. er waren geen zones nodig, mensen griefden toch haast nooit iets. ook konden dingen als mob- en golddrop toen helemaal niet.
nu zijn er zo veel users (en vooral een hele hoop griefers en zo). hierdoor is TweakCraft imo genoodzaakt strenger en minder persoonlijk te zijn.

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #6 on: 12 May 2012, 10:17:13 »
Ik ervaar dit precies het zelfde...
Te veel regels en limitaties, en de admins zijn niet meer zo met de community verbonden als het iets minder dan een jaar geleden was toen ik tweakcraft voor het eerst joinde....
Maar ik wil niet alles op de admins afschuiven het is ook de user basis die zwaar aan het verslechteren is..

Dit is ook de rede dat ik eigenlijk niet meer ingame te vinden ben maar eigenlijk alleen nog maar op IRC...

EDIT: Je kan zelfs al aan de grafiek zien dat de community langzaam aan het instorten is....


Die hick-up in September is toen wij vertrokken (CB).

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #7 on: 12 May 2012, 10:38:40 »
Ik ervaar dit precies het zelfde...
Te veel regels en limitaties, en de admins zijn niet meer zo met de community verbonden als het iets minder dan een jaar geleden was toen ik tweakcraft voor het eerst joinde....
Maar ik wil niet alles op de admins afschuiven het is ook de user basis die zwaar aan het verslechteren is..

Dit is ook de rede dat ik eigenlijk niet meer ingame te vinden ben maar eigenlijk alleen nog maar op IRC...

EDIT: Je kan zelfs al aan de grafiek zien dat de community langzaam aan het instorten is....


Die hick-up in September is toen wij vertrokken (CB).
I know maar je ziet dat ie in Dec weer omhoog ging en daarna weer inzakte...
« Last Edit: 12 May 2012, 10:56:06 by aacoba »

R0SSI

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #8 on: 12 May 2012, 11:03:54 »
Ik joinde Tweakcraft vorig jaar zomer en ben tot nu toe zeer tevreden over de server zelf. De admins proberen wel ten alle tijde de server soepel lopende te houden. En wanneer iets niet perfect werkte, zoeken ze dat ook uit, is mijn gevoel.
Het voortrekken van bepaalde users kan komen, omdat de relatie tot die users anders ligt. Als het grootste gedeelte van de tijd gezellig en leuk met de anderen praat, mag een grap er best vanaf lijkt mij. Helaas kan ik er niet echt over oordelen, want bans / beuns maak ik niet vaak mee en weet dus niet echt wat er dan speelde.

Tweakcart is een gevoelig onderwerp, mede omdat versie 1 nogal wat bugs kon vertonen en wanneer ze 1 bug hadden opgelost, ontstond er weer een andere. Dat werkt een programmeur al behoorlijk op de zenuwen, laat staan als er dan ook nog eens users beginnen te mekkeren ;) Want er zijn redelijk veel mensen die Tweakcart gebruiken. Tweakcart 2 willen ze namelijk zo maken dat het gemakkelijk up te daten is en daarmee snel bugs kunt vinden en oplossen. En niet zoals nu met Tweakcart 1 dat het een loshangende en we bouwen een plugin met her der een functie stijl. Er zit veel tijd in het goed ontwerpen en bouwen van software en ze hebben ook wel andere dingen te doen dan aan de plugin te werken. Maar het zou natuurlijk fijn zijn als er bijvoorbeeld een draadje komt waarin verteld wordt waar de programmeurs mee bezig zijn en hoe ver ze al zijn. Dit lijkt mij een kleine moeite en dan weet men wat ze aan het doen zijn en hoever jullie zijn. Ze hoeven dan de programmeurs niet steeds om de kop te zeuren.

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #9 on: 12 May 2012, 11:08:39 »
Ben het er mee eens. Al ken ik de tijd voor de hele afsplitsing van TC niet. Toch vond ik het aan het begin toen ik joinde veel gezelliger..
Ik zal verder geen namen noemen, maar als ik zie dat admins onderling nieuwe servers starten en daarop spelen, omdat dat wat gezelliger is, dan vind ik dat je een verkeerd signaal afgeeft. Je kan dan beter proberen deze server weer leuk te krijgen, naar mijn idee..

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #10 on: 12 May 2012, 11:13:36 »
    Als bekendste voorbeeld noem ik de resourcefarms (golddrop, mobdrop, iron golem farms, enz): om voor mij onbegrijpelijke redenen moet de spawnrate in die farms zó laag liggen dat minen/killen buiten de farm sneller is. Ik heb het hierbij overigens niet over de je-moet-zelf-killen-regel: die is prima en in lijn met de "je hakt alles zelf weg"-regel.

    De admins proberen het spel gebalanceerd te houden. Dat je 20+ gold blocks of 5+ kisten gunpowder per uur kunt verzamelen betekend niet dat dit gewenst is. Het vernietigd compleet het gevoel van "alles is handmined".
    Als voorbeeld neem ik de eerste mobtower, een droprate van om en nabij 40.000 items per uur. Dit was toendertijd hartstikke leuk maar al snel werd duidelijk dat het de spelervaring van tweakcraft compleet omzeilde. Gunpowder was voorheen erg rare en als je wat tnt had dan was dat altijd een vrij speciale gelegenheid. En toen zat er ineens een gat in hogwarts en werd er nagedacht over het feit of het wel gebalanceerd was of niet ;)

    Dit is altijd al, en zal ook altijd zo blijven, een punt van discussie geweest. De een vind dat het ongelimiteerd moet kunnen, de ander vind dat het compleet verboden moet worden en je hebt ook mensen die er tussen in zitten. Dit zal nooit opgelost worden.
    Persoonlijk ben ik altijd voor mobtowers geweest die geen gecontroleerde droprate hebben, zolang de server er geen last van heeft. Echter speel ik niet alleen op de server en zal ik dus moeten indoen op mijn visie om de visie van de server in zijn geheel werkelijkheid te kunnen maken.



    • De houding ten opzichte van de spelers
      De houding van de admins ten opzichte van de spelers is voor mijn gevoel vijandiger geworden. Een voorbeeld hiervan is Tweakcart, waar de houding van de admins voor mijn gevoel inmiddels zo vijandig is geworden dat je het beter niet kunt vragen. Ook de houding ten opzichte van nieuwe spelers is vijandiger dan vroeger.
    • Voorkeursbehandeling van spelers
      Al enige tijd heb ik het gevoel dat sommige spelers een voorkeursbehandeling genieten ten opzicht van andere spelers. Deze spelers kunnen meer dingen flikken dan anderen, zonder dat ze hiervoor op het matje geroepen worden. Dit terwijl anderen om veel minder een beun of een ban aan hun broek krijgen.

    Hier ben ik het wel en niet mee eens. Toen tweakcraft nog kleiner was, was het helemaal niet nodig om streng te zijn. Men kende elkaar veel persoonlijker en hoefde er eigenlijk maar een kleine suggestie gedaan te worden dat je verkeerd bezig was.
    Nu tweakcraft een grote community is zijn er gewoon duidelijke regels nodig en die worden gehandhaafd door het admin team.
    Daarbij vind ik dat het nieuwe spelers vaak zo ontzettend makkelijk gemaakt word. Alles word hun tot in de details uitgelegd over hoe ze moeten registeren, waar ze wel en niet mogen bouwen, ze behoren de regels goed door te lezen alvorens ze bouwen. Als ze het dan nog in de 1ste 2 week ofzo verprutsen dan snap ik heel goed dat deze mensen vrij snel verwijderd worden van de server.
    Als je goed op let dan zul je ook zien dat de mensen die zich gewoon normaal gedragen ook normaal behandeld worden. Het is dus een beetje geven en een beetje nemen.

    Dat bepaalde mensen een voorkeursbehandeling krijgen ( waarschijnlijk doel je ook op mij ;) ) vind ik persoonlijk niet meer dan normaal. De admins kennen deze personen namelijk al beduidend lang, dat ze vaak de achterliggende gedachte van bepaalde acties van deze mensen kennen. Ze kennen de manier van spreken en handelen van deze mensen. Ik zeg echter niet dat deze mensen boven de regels horen te staan. Als ik bijv. iets kapot grief kan ik ook een beun verwachten. En ik word trouwens vaak genoeg op het matje geroepen hoor, ik heb met enig regelmaat een diepgaand gesprek met bepaalde admins. Dit gebeurd achter de schermen dus dat krijg jij dan niet mee.



    Maar om even jouw post samen te vatten in mijn woorden : Je bent het niet eens met de huidige gang van zaken op tweakcraft en je hebt een boel klachten, maar je hebt geen duidelijke oplossing gegeven over hoe het beter zou kunnen.
    Dus de vraag aan jou, hoe zou het volgens jou beter kunnen?

    Quazyx zegt bijvoorbeeld dat er een gesprek zal plaats vinden in het admin team, dit is dan iets waar ik een kleine klacht over heb. De community zegt dat het ontevreden is, er is ooit besloten dat het admin team transparanter zou gaan werken, zou het dan niet een idee zijn om met de community in gesprek te gaan om SAMEN tot een oplossing te komen?

    *edit*
    Over die grafieken, ik vind niet dat je dat als "bewijs" kunt gebruiken dat het slechter gaat. Je moet namelijk niet vergeten dat minecraft al ver over zijn populariteits piek heen zit. Het feit dat we nog steeds nieuwe mensen krijgen op de server is dus eigenlijk al verbazingwekkend.[/list]
    « Last Edit: 12 May 2012, 11:17:44 by Gazeebo »

    aacoba

    • VIP
    • Volwaardig lid
    • **
    • Posts: 202
      • View Profile
    Re: Beste admins,
    « Reply #11 on: 12 May 2012, 11:22:45 »
    Quote from: Gazeebo
    Quazyx zegt bijvoorbeeld dat er een gesprek zal plaats vinden in het admin team, dit is dan iets waar ik een kleine klacht over heb. De community zegt dat het ontevreden is, er is ooit besloten dat het admin team transparanter zou gaan werken, zou het dan niet een idee zijn om met de community in gesprek te gaan om SAMEN tot een oplossing te komen?

    Dat is volgens mij ook een ergernis idd, er gebeurt te veel achter de schermen, dat wekt de indruk dat er niks gebeurd
    De changelog topic van gunther en milenco was een goede verbetering vind ik, dan zie je dat er wel iets gebeurd aan de server

    Gazeebo

    • Admin
    • Held
    • *****
    • Posts: 1421
    • Je bent zelf
      • View Profile
    Re: Beste admins,
    « Reply #12 on: 12 May 2012, 11:38:55 »
    Bij nader inzien heb ik nog 1 puntje van kritiek op jouw post AlexMedia.
    Je geeft aan dat je het niet fijn vind dat admins invulling geven op de spelinhoud, zoals de droprates.

    Maar, de droprate is over geklaagd vanuit de community en de admins hebben dit vervolgens uitgevoerd(na ellenlange discussies).
    Oftewel in andere woorden, jij straft hun nu voor het luisteren naar de community.

    remie

    • VIP
    • Junior
    • **
    • Posts: 56
      • View Profile
    Re: Beste admins,
    « Reply #13 on: 12 May 2012, 11:54:07 »
    @Gazeebo, wat jij zegt klopt natuurlijk ook niet helemaal he, als je kijkt naar de poll over golddrop zie je dat er toch gestemd is om de droprate te limiteren maar ook dat een groot deel van de stemmen ging naar niet limiteren. Als je daar rekening mee zou houden dan zou de droprate minder moeten worden gelimiteerd als nu, want nu heeft de tower eigenlijk geen nut(stripmining en zelf zoeken naar mobs buiten de tower is sneller als in de tower staan) en is dus eigenlijk de optie waar 8.8% van de stemmen heen is gegaan(Tower verbieden) de werkelijkheid geworden.
    The master has spoken

    Gazeebo

    • Admin
    • Held
    • *****
    • Posts: 1421
    • Je bent zelf
      • View Profile
    Re: Beste admins,
    « Reply #14 on: 12 May 2012, 12:18:18 »
    2 dingen :

    • In een toren staan waar het goud je letterlijk om de oren valt kost vrij weinig tot helemaal geen moeite.
    • Het feit dat de toren er nog steeds is, al dan niet af volgens de nieuwe regelgeving, betekend dat de toren niet verboden is.

    Forum » Tweakcraft » Algemeen » Beste admins,