Ok.. de laatste tijd word me redelijk vaak gevraagd wat er nu precies met Hogwarts gaat gebeuren.
Nou.. ik weet het eigenlijk niet. Ik heb het zelf altijd zonde gevonden om er mee te stoppen en daarom heb ik nou eens gekeken met de huidige situatie en mijn eigen nieuwe bouwtekening van Hogwarts.
Hier hebben we de huidige situatie van de flatrender.
Dit is de huidige situatie met een overlay van mijn bouwtekening. De rode lijnen zijn van mijn bouwtekening en zo kan je dus ook precies zien wat nog weggegraven moet worden.
En alleen mijn bouwtekening.
Ik heb de nieuwe bouwtekening gecentreerd op het midden van de grootste toren.
Deze bouwtekening heb ik vrij lang over gedaan om te tekenen. Alles wat tot nu toe gebouwd is, is min of meer op het oog gedaan van videos en een beetje van kaarten nagemaakt. Het voordeel van deze nieuwe kaart is dus dat alles van te voren vaststaat waar het gebouwd gaat worden.
Een nadeel van deze schaal (een grotere schaal is absoluut niet te doen ben ik bang) is de ruimte voor trappen.
In elk geval, hier een stukje (lichtelijk aangepaste) tekst wat ik al eerder naar Arcanis had gestuurd over mijn bevindingen hoe we het geheel het beste kunnen bouwen.
De verdiepingen in de courtyard(waar nu pompoenen en bloemenstaan) en de grandstaircase(de grote toren) 9 hoog maken. Dan zal de toren 72 hoog worden (8 verdiepingen) Het dak er op die minimaal 39 hoog is ( 19 * 2 + 1 overlap ). Plus y=12 en dan komt het hoogste punt op y=123.
Uitleg over het dak : De doorsnee van de toren is 37 + 1 aan weerskanten maakt 39.
Het dak kan dan 1 opzij 2 omhoog gemaakt worden waardoor de punt een stuk spitser word zoals het officieel ook hoort. Het dak van de toren nu is namelijk veel te stomp.
*edit*
volgens mij heb ik zelf een foutje gemaakt, dat 1 opzij 2 omhoog wil niet volgens mij maar ik ben even herp derp atm
Met de courtyard verdiepingen op 9 hoog zal de courtyard op 36 hoog komen(4 verdiepingen) exclusief de hoogte van het dak. Het dak is 4 a 5 hoog waardoor het geheel op 40-41 hoog komt. Dit is ongeveer 1/3 van de grand staircase toren wat ongeveer klopt met de meeste films.
De reden dat de courtyard net zulke hoge verdiepingen moet als de grand staircase is omdat je vanuit elke verdieping van de courtyard naar de zelfde verdieping van de toren moet kunnen lopen.
En dan het gebouw links op deze nieuwe kaart. Hier heb ik de meeste moeite met de bepaling van de hoogte.
De courtyard van dit stuk heeft maar 2 verdiepingen. Het gebouw heeft 2 en in het midden 3.
En de torens ,onderaan op de afbeelding, zijn allemaal ongeveer net zo hoog als de grandstaircase toren.
Het gebouw moet niet te laag zijn uiteraard omdat het een vrij majestueus gebouw is maar het kan ook niet te hoog zijn ivm de trappen die de verdiepingen met elkaar moeten verbinden.
Zoals je al gezien hebt staat het gebouw diagonaal waardoor trappen minder stijl kunnen gaan.
Dus hier is mijn vraag aan jullie, heeft iemand misschien een oplossing om diagonaal toch dezelfde stijlheid qua trap te kunnen maken of is het beter om dit hele stuk niet diagonaal te bouwen waardoor er meer gegraven zal moeten worden en het niet meer de zelfde layout volgt als dat het officieel hoort te zijn en dat een 3tal verbindingen van het ene deel naar het andere deel niet meer netjes gemaakt of helemaal niet meer gemaakt kunnen worden.
Laat me alsjeblieft horen wat je er van vind en zoals je ziet, als er niks veranderd hoeft te worden qua bouwtekening, hoeft er nog maar zeer weinig gegraven te worden.
Nog 1 kanttekening, alles wat nu gebouwd is zal weer vernietigd moeten worden. Helaas, maar het is voor een groter goed
Een mooiere en meer accurate Hogwarts op TweakCraft.