Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Nieuwe world: Pixelworld!  (Read 22218 times)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Nieuwe world: Pixelworld!
« on: 11 April 2012, 22:53:29 »
Sinds heden hebben we er een nieuwe world bijgemaakt om pixelarts in te bouwen (/world pixelworld). Dit zorgt er ten eerste voor dat alle pixelarts mooi bij elkaar liggen zodat er een mooie maprender van gemaakt kan worden, en ten tweede zodat de main map een beetje ontzien wordt en deze niet zo snel vol raakt.

De pixelworld is opgedeeld in segmenten van 32x32, 64x64 en 128x128. Je inventory is gelinked aan de main world. De wereld is beschikbaar om te bouwen voor iedereen die bouwrechten heeft op de server. Behalve de viewdistance regel, gelden in principe alle regels die op de andere werelden van toepassing zijn. Verder dien je onderstaande in acht te nemen als je wilt bouwen op pixelworld.

Wanneer je een pixelart project wilt starten, kun je een segment of segmenten op de pixelworld aanvragen bij een admin, die qua formaat past bij jouw pixelart. Hierbij is het niet de bedoeling dat je maar zo groot mogelijk claimed, maar je kiest een formaat uit die past bij jouw afbeelding. Aan de hand van het oppervlak dat je afbeelding in beslag zal nemen, kunnen we dan in overleg een een zone aanmaken om het/de segment(en) die je nodig hebt. Je moet binnen een week na het in ontvangst nemen van je segment(en) een begin hebben gemaakt aan je pixelart. Wanneer dit niet het geval is, raak je het segment kwijt. Dit om te voorkomen dat de wereld vol komt te liggen met lege zones.

Het is het mooiste als je het hele segment vult, ook als je pixelart zelf niet tot aan de randen van het segment loopt. De overige ruimte kan dan bijvoorbeeld worden gevuld met een mooie achtergrond. Een segment beslaat de planks plus één van de twee blocks van de stone rand die daar omheen zit. De opzet is dat je je pixelart óp het hout bouwt. Je mag het hout en het randje stone wel bedekken of vervangen met een achtergrond. Ondanks dat het de bedoeling is dat de pixelarts liggend en 2D zijn, kan het zijn dat er voor jouw pixelart kleine gelaagde elementjes nodig zijn (blokjes die boven de hoofd tekening liggen), de maximale hoogte die je de lucht in mag gaan is echter beperkt tot 2 á 3 blocks. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat jouw pixelart het uitzicht beperkt op die van je buren. Je mag wel ónder je pixelart bouwen, bijvoorbeeld om leuke redstone elementen aan je pixelart toe te voegen of om wat kisten met resources op te slaan. Het is niet toegestaan om buiten je segment(en) te bouwen, dus ook niet onder de grond er buiten bouwen (tenzij met uitdrukkelijke toestemming van je buren).

Het is toegestaan om een glazen plateau te bouwen boven je pixelart, die op de hoogte hangt waarvan je jouw pixelart, qua resolutie, het beste kunt bekijken. Dit plateau moet echter niet asociaal groot zijn, zodat ze niet meteen in het gezichtsveld hangen van andere pixelarts, en moet volledig van glas. Gelieve geen kisten, fences of enorme hoeveelheden signs op de plateaus plaatsen. Eén of twee signs is prima, om aan te geven wie de pixelart heeft gemaakt, en wat het moet voorstellen bijvoorbeeld. Met andere woorden, het plateau moet gewoon zo min mogelijk opvallen.

Veel plezier!

wuppieigor

  • Junior
  • **
  • Posts: 89
  • geen idee
    • View Profile
    • mijn Steam :)
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #1 on: 12 April 2012, 08:02:21 »
Gaat de map ook bij map komen op de site?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #2 on: 12 April 2012, 13:55:20 »
Zodra we onze flat-renderer weer op orde hebben komen er ook renders van op de site! :)

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #3 on: 12 April 2012, 15:18:29 »
In de main zijn al wat pixelarts, kunnen mensen die eigenlijk over laten zetten?

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #4 on: 12 April 2012, 15:19:58 »
In de main zijn al wat pixelarts, kunnen mensen die eigenlijk over laten zetten?

Ja, dat is wel de bedoeling. :)

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #5 on: 12 April 2012, 15:21:03 »
er worden idd wat grote pixelarts overgezet, zoals de pixelart van gazeebo die is overgezet :).


Zolang de render nog niet in het menu staat is ie te bereiken via:
PixelArt render
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #6 on: 12 April 2012, 15:21:55 »
ik wil aanzich wel het Tweakcraft logo maken in de pixelart wereld, maar zit een beetje met het probleem dat je het of op 64x64 moet doen waar het misschien een beetje klein is, of het op 128x128 waar je heel veel diamond en gold nodig hebt...

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #7 on: 12 April 2012, 15:29:49 »
Wordt het trouwens nog mogelijk om de render 90/180/270 graden te draaien want je ziet nu al bij gazee's art dat ie verkeerd om staat.
The master has spoken

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #8 on: 12 April 2012, 15:30:04 »
ik wil aanzich wel het Tweakcraft logo maken in de pixelart wereld, maar zit een beetje met het probleem dat je het of op 64x64 moet doen waar het misschien een beetje klein is, of het op 128x128 waar je heel veel diamond en gold nodig hebt...

wat vaak goed werkt is het logo downloaden, en dan openen in een paint achtig programma (ik raad paint.net aan, en voor de linuxgebruikers GIMP, omdat er niet veel meer is), en dan de image te scalen, met als scale modes "nearest neighbour". Dan krijg je je logo pixelated en kan je besluiten of er genoeg detail is :)
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #9 on: 12 April 2012, 16:01:11 »
ik wil aanzich wel het Tweakcraft logo maken in de pixelart wereld, maar zit een beetje met het probleem dat je het of op 64x64 moet doen waar het misschien een beetje klein is, of het op 128x128 waar je heel veel diamond en gold nodig hebt...

wat vaak goed werkt is het logo downloaden, en dan openen in een paint achtig programma (ik raad paint.net aan, en voor de linuxgebruikers GIMP, omdat er niet veel meer is), en dan de image te scalen, met als scale modes "nearest neighbour". Dan krijg je je logo pixelated en kan je besluiten of er genoeg detail is :)

Je kan ook spritecraft gebruiken. Dat is een .jar die je plaatjes omzet in een "minecraft pixel" afbeelding. Je kan hier in kiezen welke blocks je wilt gebruiken en aangeven hoe groot je de afbeelding wilt hebben. Je kan er in aangeven welk texture pack je gebruikt en daarmee gaat hij de beste blocks passen bij de kleuren in je afbeelding. Perfect programma :)

http://www.diamondpants.com/spritecraft/
« Last Edit: 12 April 2012, 16:02:43 by Gazeebo »

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #10 on: 12 April 2012, 16:12:11 »
Wordt het trouwens nog mogelijk om de render 90/180/270 graden te draaien want je ziet nu al bij gazee's art dat ie verkeerd om staat.

Ja, als 't goed is wordt de render soon omgedraaid. Ik had Gazeebo's pixelart gepaste met dezelfde orientatie als op main (naar N), en daar stond hij wel goed. Dus de maprender moet veranderd worden.

Edit: Ik sprak misschien wat te vroeg. We gaan even kijken hoe we het doen. Misschien de maprender draaien, en anders moet ik de pixelart roteren. Ik kom erop terug.
« Last Edit: 12 April 2012, 16:20:45 by JelmarG »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #11 on: 12 April 2012, 16:41:07 »
De map render is idd "scheef" , ook die van main map. Maar dat is nogal lastig met een isometric view render 7(8)7. Dan is het altijd of de een of de andere kant op scheef.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #12 on: 12 April 2012, 16:43:32 »
De map render is idd "scheef" , ook die van main map. Maar dat is nogal lastig met een isometric view render 7(8)7. Dan is het altijd of de een of de andere kant op scheef.

Ja, maar als ik me niet vergis zat ie op de main render wel isometrisch recht op (i.e. hoofd naar links of rechtsboven). Op deze maprender staat ie ineens andersom. Maar misschien vergis ik me wel? :P

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #13 on: 7 July 2012, 17:35:16 »
sticky weg :)

basvandijck

  • Junior
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Nieuwe world: Pixelworld!
« Reply #14 on: 19 August 2012, 21:11:46 »
Jammer dat hier niet meer gebouwd word, ziet er vet uit!
Still allive...

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Nieuwe world: Pixelworld!