Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Geluid per zone  (Read 6329 times)

Vorrion

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
Geluid per zone
« on: 3 April 2012, 13:15:55 »
Ik vroeg me af of het mogelijk is een mod te maken )of het bestaat al om per zone een geluid te laten afspelen voor iedereen. Deze zullen dan vanaf de server gestreamed moeten worden naar de lokale client om dan afgespeeld te worden.

Op deze manier wil ik in mijn projecten (de Efteling) de echte sfeer meegeven aan de attracties en zijn onderdelen.

Zou zoiets mogelijk zijn, ik zie namelijk ook veel toepassingen in de andere projecten. Het is net als de film, het geluid maakt het helemaal af.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Geluid per zone
« Reply #1 on: 3 April 2012, 14:18:55 »
We hebben hierover pasgeleden een vergadering gehad, zie de notulen.

Quote
Agendapunt: Audiostream plugin voor TC

Presentator: Morse

Voorstel: Morse had een idee om voor TC een plugin te maken waardoor we onze eigen audiostream kunnen luisteren. Ook zouden hier bepaalde links kunnen worden gelegd met zones, zodat je in een bepaalde zone dus een thema zou kunnen draaien qua muziek.

Discussie: De VIPs zijn het met elkaar eens dat het an sich een leuk idee is, maar dat het eigenlijk weinig praktisch nut heeft. Ook zou het betekenen dat onze SA's meer werk moeten doen om dit te implementeren en te updaten (bij nieuwe bukkit versies, etc). Wel is er besloten om voor TeamSpeak 3 (TS3) zoiets op te zetten in de vorm van een audiostream. Ook zal TS3 vaker gepromote worden zodat dit weer wat 'drukker' zal worden. Een tijdje geleden zat het Tweakcraft TS3 channel (tweakcraft.net:5555) 's avonds namelijk vaak vol, wat erg gezellig was.

Naast de extra werkimpact voor de admins zou het ook betekenen dat je dan te maken krijgt met audiolicenties (Buma/Stemra), omdat je dan doet aan openbaarmaking.
We are shaping the future

Vorrion

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
Re: Geluid per zone
« Reply #2 on: 3 April 2012, 14:32:21 »
Ja dat klopt. Dan kan dit draadje ook weer dicht.

Forum » Tweakcraft » Support » Geluid per zone