Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Custom Recipes  (Read 85611 times)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Custom Recipes
« Reply #60 on: 30 May 2013, 23:21:59 »
Ik zal eens nagaan of 'mijn' villagers (/warp Nedderz en dan naar het noorden) genegen zijn zadels te ruilen...
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #61 on: 31 May 2013, 17:46:56 »
Quartz misschien een idee? Ben nu 3256 jaar bezig als ik een redelijk groot ''iets'' wil maken met veel quartzblokken.
Hi

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #62 on: 31 May 2013, 17:49:14 »
of Nether reset ofzo of iets met we dat er weer nieuw quartz komt
Misschien dat je 1 op de zoveel blokken met we kan veranderen naar quartz?
punt

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #63 on: 31 May 2013, 18:19:43 »
een recipe lijkt me handig maar het is denk ik wel beter om de hele nether te resetten zodat er nu overal quartz te vinden is.
Panini~

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Custom Recipes
« Reply #64 on: 31 May 2013, 18:53:30 »
Een reset van Nether? Liever niet, ik weet nu waar ik m'n netherbrickblocks moet halen. En er is, weet ik uit ervaring, nog meer dan genoeg kwatz.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #65 on: 31 May 2013, 19:24:36 »
Een reset van Nether? Liever niet, ik weet nu waar ik m'n netherbrickblocks moet halen. En er is, weet ik uit ervaring, nog meer dan genoeg kwatz.
Je kan toch netherrack in de oven doen en dat wordt het dacht ik nether brick
Panini~

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #66 on: 31 May 2013, 19:30:38 »
Een reset van Nether? Liever niet, ik weet nu waar ik m'n netherbrickblocks moet halen. En er is, weet ik uit ervaring, nog meer dan genoeg kwatz.
Ligt ook nog wel genoeg, maar ook bijna alles zit op bijna onmogelijk bereikbare plekken, je moet dus heel veel moeite doen voor een klein beetje quartz. Hier gaat zo ontzettend veel tijd in zitten, dat in plaats quartz veelal voor een wollerige wordt gekozen. Terwijl quartz veel beter staat. Hoeft ook niet een heel goedkoop recipe worden, dat het verkijgen is als dirt, maar eerder iets als 1 quartzje en dan 8 wol oid. 
Hi

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #67 on: 31 May 2013, 19:45:52 »
Netherbricks zijn geen probleem meer tegenwoordig mhirr zoals Panoramahero ook al aangeeft kan je tegenwoordig netherrack gewoon in een oven doen.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Custom Recipes
« Reply #68 on: 31 May 2013, 20:16:34 »
Weet ik: één netherrackblock in de oven geeft één netherbrick, vier netherbricks maken één netherbrickblock of acht netherrackblocks met een stonebrick in het midden maken één netherbrickblock. Het is dus véél eenvoudiger een Nether Fortres af te breken.

Wanneer een update een nieuw item oplevert (kwatz) en wij maken het verkrijgen van die kwatz ook mogelijk op een andere manier, krijg je een herhaling van de afk-Ironfarm-discussie. Het is toch juist de bedoeling dat je, om veel kwatz te krijgen òf lang moet minen òf moet ruilen?

Het blijft het oude spanningsveld tussen 'het aloude handwerk' en 'gemak siert de mens'. Ik ben tegen Ironfarm, Golddrop, etc. omdat het het bijzondere van Tweakcraft ondermijnt. Als nu ook kwatz ten prooi valt aan een dergelijke degradatie begeven we ons wéér op die glijdende helling richting afgrond. Juist nu, nu kwatz (nog) zeldzaam is, is een bouwwerk met veel kwatzpilaren een indrukwekkend bouwwerk. Laat dit zo blijven.
« Last Edit: 31 May 2013, 20:20:38 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #69 on: 1 June 2013, 04:24:09 »
Er is al heel vroeg besloten om absoluut geen quarts recipe te maken omdat het een block is die ontzettend veel voor komt.
De enige optie zal zijn om stukken in de nether te regeneraten met nieuwe chunks.

Daarbij komt ook, net als het geval was met clay, men weet dat er niet oneindig veel quarts is zoals bijvoorbeeld stone/cobble/dirt/sand. Waarom dan toch de wil om ontzettend veel quarts te gebruiken in je bouwwerken.

Het enige lastige wat we zullen ondervinden met nieuwe chunks aanmaken in de nether is dat er hier en daar wel gebouwd is door mensen en dit is vrij lastig te controleren als je grote stukken regenerate.

- edit -
Een reset zou een last resort kunnen zijn, maar dan heb je alsnog bovenstaande probleem dat er redelijk veel bouwwerken gemaakt zijn inmiddels inclusief farms.

Uberdude

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #70 on: 1 June 2013, 04:27:23 »
Volgens mij weten ook niet veel mensen dat het ook ondergronds te vinden is :-P

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #71 on: 1 June 2013, 05:05:45 »
Het is inderdaad overal te vinden :) Het meeste oppervlakkige quarts zal inmiddels wel gemined zijn, maar er zit zo ontzettend veel in de grond dat je gewoon op een willekeurige plek recht vooruit kunt minen en je vind genoeg.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #72 on: 1 June 2013, 12:53:42 »
Weet ik: één netherrackblock in de oven geeft één netherbrick, vier netherbricks maken één netherbrickblock of acht netherrackblocks met een stonebrick in het midden maken één netherbrickblock. Het is dus véél eenvoudiger een Nether Fortres af te breken.

Ik snap dat een Nether Fortres afbreken simpeler is maar ook niet altijd even gewenst door mensen, dit weer ivm Withers die daar weer op spawen.
Maar voor Quartz zal er zeer zeker geen recipe komen, mensen moeten maar wat meer doen voor hun materialen.
Kunnen ze gelijk hun Netherrack bakken en bij jou afgeven ;)

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Custom Recipes
« Reply #73 on: 1 June 2013, 14:17:55 »
En mijn vraag over de Saddles, zijn jullie daar al uit ? ;-)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Custom Recipes
« Reply #74 on: 1 June 2013, 14:22:58 »
En mijn vraag over de Saddles, zijn jullie daar al uit ? ;-)
De villagers in IJzerpoel hebben iig geen zadels in de aanbieding.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Forum » Tweakcraft » Support » Custom Recipes