Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Instabiliteit Craftbook  (Read 14590 times)

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Instabiliteit Craftbook
« on: 19 February 2012, 11:26:26 »
Craftbook is de laatste tijd steeds instabieler, daardoor gaat de redstone van heelveel mensen kapot...
Ik heb al meerder keren aan admins gevraagd of er naar gekeken kan worden maar dit is volgens mij nog niet gebeurd
(Tweakcart is ook kapot op het moment)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #1 on: 19 February 2012, 11:30:13 »
Gunther heeft gisteren al een update geinstalleerd op de server m.b.t. craftbook. Wat er precies geupdate is weet ik niet maar hij heeft iets geupdate :P

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #2 on: 19 February 2012, 11:38:47 »
nja mijn wireless redstone is nogsteeds broken

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #3 on: 19 February 2012, 22:13:36 »
Craftbook is ondergeschikt op dit moment. Het is atm een plugin waar al lang geleden support van de officiele maker voor is gestopt. Verder heeft Gunther het op dit moment een klein beetje te druk met alle wel belangrijke plugins compleet te updaten naar het nieuwe event system van bukkit. (en iets met configs) Dus craftbook komt wel weer een keer, maar atm geen prio.

Wbt Tweakcart, daar zijn edoxile en windwarrior mee bezig, die zijn dus druk bezig met het schrijven van een 2.0 versie. Totdat die af is komen er dus geen updates voor de huidige versie op de server omdat je dan dubbelop gaat werken en het allemaal nog langer gaat duren.

Ik snap dat het vervelend is, maar dat is atm de stand van zaken.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #4 on: 19 February 2012, 22:16:27 »
Ik heb tweakcart1 nog gepached naar het nieuwe event system van Bukkit, zodat hij nog even kan blijven draaien, ik zal ook even kijken naar het "in dispenser stoppen" van carts, en directions ook even. Maar verwacht er niet veel van, die code is echt een grote hack
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #5 on: 23 February 2012, 01:18:22 »
CraftBook is dus een dood project. Wellicht is het een idee om dan te migreren naar een alternatief, Falsebook bijvoorbeeld?

Het is best wel irritant dat de clocks om random redenen stuk gaan...
We are shaping the future

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #6 on: 23 February 2012, 08:15:56 »
CraftBook is dus een dood project. Wellicht is het een idee om dan te migreren naar een alternatief, Falsebook bijvoorbeeld?

Het is best wel irritant dat de clocks om random redenen stuk gaan...


Quote
You only need to know one thing about the Transmitter/Receiver:
You have to rebuild them (if you already have some of them), because I store them locally in a file.

:'(

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #7 on: 23 February 2012, 16:34:14 »

:'(
Ja, dat is een nadeel. Gelukkig hoeft dat maar éénmalig en is het met de pen-tool nog wel redelijk snel te doen.
We are shaping the future

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #8 on: 23 February 2012, 20:28:55 »
CraftBook is dus een dood project. Wellicht is het een idee om dan te migreren naar een alternatief, Falsebook bijvoorbeeld?

Het is best wel irritant dat de clocks om random redenen stuk gaan...

[me-mode]
Lijkt me niet zo'n goed plan...
[/me-mode]

[FlutterShy-mode]
NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN
[/FlutterShy-mode]

Maar ff serieus: FalseBook is een load of crap. Ik kan ze beter in BetterMechanics implementeren dan (wat met de nieuwe core prima gaat trouwens). Kunnen we gelijk PLC's erdoor rammen...

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #9 on: 24 February 2012, 01:03:08 »
Ik ken niet genoeg van de internals van Craftbook nog Falsebook om daar iets zinnigs over te zeggen.

Als jij tijd en zin hebt om de Craftbook-IC's te porten naar BM, dan kan ik dat natuurlijk alleen maar toejuichen *O*
We are shaping the future

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #10 on: 25 February 2012, 19:32:30 »
Kan het ook nog anders gefixed worden ipv alle receivers opnieuw te maken, dat is voor mij niet echt een oplossing :no
The master has spoken

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #11 on: 2 March 2012, 00:44:19 »
Craftbook is zo te zien weer eens onderuit gegaan, al mijn self-triggered wireless receivers (MC0111) zijn stuk en ook de craftbook clock (MC0420) was gestopt. De receivers opnieuw maken verhelpt het probleem, maar het is allesbehalve optimaal gezien de grote hoeveelheid receivers die in easyHout zit...

We are shaping the future

R0SSI

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #12 on: 2 March 2012, 09:53:07 »
Craftbook is zo te zien weer eens onderuit gegaan, al mijn self-triggered wireless receivers (MC0111) zijn stuk en ook de craftbook clock (MC0420) was gestopt. De receivers opnieuw maken verhelpt het probleem, maar het is allesbehalve optimaal gezien de grote hoeveelheid receivers die in easyHout zit...

Dat is best wel kut en volgens mij ben je niet de enige met veel receivers hoor ;)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #13 on: 2 March 2012, 10:11:30 »
Al sinds het begin van craftbook (dus meer dan een jaar) bestaat het probleem al dat self triggered dingen (oa clocks dus) snel kapot gaan. Dit heeft oa te maken met restarts etc. Soms gaat het goed, vaak niet.

Zie het maar als een feature van craftbook.... en het gaat dus ook vrij zeker weten niet gefixed worden.

R0SSI

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Instabiliteit Craftbook
« Reply #14 on: 2 March 2012, 10:13:02 »
Al sinds het begin van craftbook (dus meer dan een jaar) bestaat het probleem al dat self triggered dingen (oa clocks dus) snel kapot gaan. Dit heeft oa te maken met restarts etc. Soms gaat het goed, vaak niet.

Zie het maar als een feature van craftbook.... en het gaat dus ook vrij zeker weten niet gefixed worden.

Ai :( dat is niet leuk om te horen :(

Forum » Tweakcraft » Support » Instabiliteit Craftbook