Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [Nether] Golddrop  (Read 7877 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
[Nether] Golddrop
« on: 15 January 2012, 11:37:41 »
De golddrop is laatst aangepast om de droprate significant te verhogen en nu is de droprate echt HOOG.
Toen ik mobdrop gebouwd had kreeg ik het bericht mee dat ik de droprate niet te hoog mocht maken omdat het anders niet erg gebalanceerd zou zijn qua gameplay. Het moest zeg maar niet te makkelijk worden omdat je anders net zo goed een /give kan doen en dan verplicht even 10 minuten afken ofzoiets.
Daarom heeft deze maar 10 verdiepingen en is er nog steeds een redelijk hoge droprate. Niet te laag wat irritatie veroorzaakt maar ook niet te hoog om qua gameplay niet meer gebalanceerd te zijn.

Nou vind ik dus dat de droprate bij de golddrop veel te hoog is om 2 redenen.
Je levelt nu ERG snel en je krijgt ERG veel gold nuggets waardoor gold straks minder waard is dan een cobbleblokje. (En ja dat is overdreven maar je snapt wat ik bedoel). Ik was ongeveer een minuut bij de golddrop aanwezig en had in totaal 7 stack gold nuggets wat omgerekend goed is voor 5 en halve gold block en de enige reden dat ik niet meer had was omdat mijn inventory vol zat.

Zou het admin team hier eens naar willen kijken ? Aangezien 1 van de redenen waarom mobtowers toendertijd verboden werden was omdat ze te snel spawnden. En de golddrop zit daar nu toch erg dicht tegenaan vind ik.

Disclaimer : Ga alsjeblieft niet roepen dat ik niet moet zeuren en dat dit weer een of andere Gazeebo rant is. Nee, ik heb geprobeerd alles goed te beargumenteren en ik wil alleen maar weten of dit wel helemaal de bedoeling is. In andere woorden, of we straks na het bouwen van een mechanisme echt helemaal geen moeite meer hoeven te doen voor bepaalde resources.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: [Nether] Golddrop
« Reply #1 on: 15 January 2012, 11:45:50 »
We gaan er naar kijken Gazeebo, ik ben het met je eens dat het allemaal wel in proportie moet blijven.

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: [Nether] Golddrop
« Reply #2 on: 15 January 2012, 12:40:18 »
Omdat de spawnrate zo belangrijk is heb ik de spawnrate maar even gemeten, dit door 5 minuten lang te killen en daarna de hoeveelheid mobs die ik gekilled heb te tellen. Uit deze meting blijkt dat ik in 5 minuten 248 mobs gekilled heb. Ik kom dus uit op een spawnrate van:
1 mob per 1,2 seconde
0,82 mob per seconde
The master has spoken

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Nether] Golddrop
« Reply #3 on: 17 January 2012, 10:50:10 »
Heb zojuist even een nieuwe meting gedaan, ik weet niet hoeveel monsters ik gekilled heb, maar in 5 minuten ben ik van level 0 naar level 39 gegaan en heb ik 2 gold nuggets, 2 gold ingots en 12 gold blocks. En daar is ook wat xp en gold van in het lava gevallen.
En een andere meting : 7 minuten, 672 pigman gekilled. Dat is dus ongeveer 1.6 per seconde.

Jullie weten trouwens dat zombie pig men immuun zijn voor lava en dus niet dood gaan door het lava en als de vloer weer terug komt ze gewoon weer op de vloer verder lopen ? Of is het puur om afk-ers in het lava te droppen zodat zij niet meer kunnen leechen ?
« Last Edit: 17 January 2012, 11:26:10 by gazeebo88 »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Nether] Golddrop
« Reply #4 on: 28 January 2012, 13:22:18 »
Even een onderbouwd bericht tegen Pim die claimed dat golddrop voorheen 64 goldblocks per 5 minuten dropte.

Als je kijkt naar de metingen die ik hier gepost heb in het forum.
De meting van 5 minuten zie je dat ik iets meer dan 12 gold blocks heb gekregen.

De meting van 7 minuten zie je dat ik 672 pigman gekilled heb. Een pigman dropt gemiddeld 2 gold nuggets per keer met looting 3 ( hier kom ik zo op terug ). Dus 672 * 2 = 1344. Dan 1344 / 9 maakt 149,3 ingots. 149,3 / 9 maakt 16.6 blocks. Dit gedeeld door 7 en dan maal 5 maakt 11,8 goldblocks.
Dus beide metingen komen op ongeveer hetzelfde aantal gold blocks uit. Namelijk 12 per 5 minuten. Waar de 64 per 5 minuten vandaan komen zou ik graag willen zien. Helemaal omdat er nu geclaimed word dat golddrop VEEL minder dropt met de 8 goldblocks per 5 minuten die er nu droppen.

Om nou terug te komen op het looting 3 verhaal. Er word steeds gezegd dat je niet er van uit moet gaan dat men met looting 3 in golddrop zit en dat de eigenlijke droprate dus nog lager uitvalt dan wat nu steeds gemeten word. Maar zeg nu eens eerlijk, als jij een looting 3 zwaard heb, zou je dan vrijwillig een zwaard gebruiken zonder looting zodat je minder loot krijgt?
En daar bij komt ook nog eens, iemand die geen looting op zijn zwaard heeft ziet dat hij een lagere droprate heeft dan anderen en kan dan altijd er nog voor zorgen dat hij alsnog een looting 3 zwaard krijgt.
Ook is er het punt nog, als je je droprate gaat baseren op mensen zonder looting 3 op hun zwaard dat de droprate met de tijd volledig automatisch hoger zal gaan uitvallen omdat er meer en meer mensen looting 3 op hun zwaard zullen krijgen.

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [Nether] Golddrop
« Reply #5 on: 28 January 2012, 13:27:42 »
Je hebt dit al aangekaart in het topic van vip meeting.
je kan het beter daarvoor bewaren dit lijkt meer alsof je remie en pim een hak wilt zetten inplaats van dat je het eerlijk wilt houden gazeebo

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Nether] Golddrop
« Reply #6 on: 28 January 2012, 13:31:24 »
Ik wil niemand een hak zetten, ik post dit enkel en alleen om de feiten gescheiden te houden van fabeltjes en om er voor te zorgen dat er een goede oplossing en balans komt. Dit moest toendertijd gedaan worden voor de klassieke mobdrops en dit moet nu gebeuren voor golddrop.
Uiteindelijk is er maar 1 doel van dit alles, zorgen voor een gebalanceerde gameplay.

Plus, het topic van de vip meeting is alleen om punten aan te kaarten, niet om uitleg te geven.

Forum » Tweakcraft » Projecten » [Nether] Golddrop