Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [Resource] Sheep farm  (Read 16372 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
[Resource] Sheep farm
« on: 14 January 2012, 21:01:03 »
Ik ben begonnen met het bouwen van een sheep farm. Dit leek me ontzettend handig nu dat schapen hun wol regenereren door middel van het eten van gras.
Om over de hele server sheep farms een beetje tegen te gaan ( beesten / monsters genereren lag als er veel van zijn ) wou ik dit graag op 1 plek verzamelen.
Bij deze dus mijn ontwerp voor een sheep farm. Als je wilt mee helpen met het uitgraven/bouwen van het begin dan zou ik dat wel waarderen.

Een paar beginnende regels voor de sheep farm
1. Vermoord de schapen niet
2. Maak niet meer dan 15 schapen per hok aan, wit is een uitzondering op de regel en mag wat meer.
3. Gebruik geen dye, behalve in het rainbow hok

Open het bestand in een programma als paint/paint.net en zoom in. Elke pixel is 1 blokje. Er staan al een aantal kamers dus het is in principe vrij simpel wat er nu nog moet gebeuren.
Een kamer is 15*15 met daarom heen de muur. Tussen de muren zit een ruimte van 1.
Het midden gebied waar het grote witte hok zit en het rainbow hok is 3 blokken lager geplaatst dan de rest. Dit zodat er een brug of iets dergelijks gemaakt kan worden zodat je snel vanuit het midden naar de andere plekken kan komen zonder dat je door de middelste 2 hokken heen hoeft. Dit zal ik zelf waarschijnlijk gaan bouwen.


De kleuren zijn als volgt

1 - white
2 - light gray
3 - gray
4 - black
5 - red
6 - orange
7 - yellow
8 - lime
9 - green
10 - light blue
11 - cyan
12 - blue
13 - purple
14 - magenta
15 - pink
16 - brown
rainbow - dit is een plek waar je schapen kan dyen in het geval je grotere hoeveelheden wol van een bepaalde kleur nodig bent.
« Last Edit: 14 January 2012, 21:25:25 by gazeebo88 »

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #1 on: 14 January 2012, 21:03:58 »
goed idee gazeebo!! ik wil best meehelpen met maken, als het nodig mocht zijn.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #2 on: 14 January 2012, 21:14:47 »
Ik ben even met een nieuw ontwerp bezig, maar het principe blijft het zelfde. Stay tuned ;)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #3 on: 14 January 2012, 21:18:23 »
Idd mooi idee! Ik heb ingame al wat feedback gegeven,

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #4 on: 14 January 2012, 22:55:21 »
Zou je dit bijv niet in resourceworld doen? Daar staan de mobs aan enzo? Hoeft natuurlijk niet, maar is mss een leuk idee?

Sowieso goed plan! :D

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #5 on: 14 January 2012, 22:59:07 »
Wouter, ik verwijs je naar het de topic naam :P Het staat in resource world :)
Milenco en ik hebben al een goed stuk staan. Het midden stuk is nog niet helemaal uitbedacht hoe dat gebouwd gaat worden maar ik zal vanaf morgen in elk geval beginnen in de hokken 1 t/m 8 schapen te plaatsen. Hoe ik dit moet doen heb ik nog geen idee van , desnoods duw ik er manueel eentje heen :P
En hok 16 is al gevuld met ~15 bruine schapen en dat werkt, mits in je eentje, redelijk vlot.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #6 on: 15 January 2012, 00:01:53 »
ik zou van de brug in het midden meer een soort kruis maken (+), dan kan je zowel horizontaal als verticaal oversteken:), verder een top idee!

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #7 on: 15 January 2012, 00:13:54 »
Aaaah jaaaaa, dat had ik natuurlijk moeten lezen enzo :+

ik verwijs je naar het de topic naam

Is het het topic? Of de topic naam? :P
Volgens mij was je hier over aan het nadenken? :P

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #8 on: 15 January 2012, 00:16:23 »
Topicnaam is één woord toch? Dan is het de (topic)naam.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #9 on: 15 January 2012, 10:44:41 »
Nee ik bedoel meer de [Tag] die aangeeft in welke world iets gebouwd word. was misschien iets onduidelijk.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #10 on: 15 January 2012, 23:23:27 »
De sheepfarm is af. Er is een portal vanuit de resource wereld naar de sheepfarm. Deze is te vinden in het hekwerk met de sheepspawner.
Er word misschien nog iets moois gebouwd maar het gedeelte waar het om gaat is in elk geval af en werkende.

Paar basis regels zijn :
1. AUB niet de schapen doden, dit is niet meer nodig ivm het her groeien van de wol. Doden mag wel als er te veel schapen zijn, maar uiteraard dood je ze dan niet allemaal.
2. Maak niet meer dan 15 schapen in de kleine hokken. Als er te veel beesten/monsters zijn dan zal de server hier last van gaan ondervinden.
3. Gebruik dye ALLEEN in de random bak. Deze is aangegeven met een rand van alle wol kleuren.
 

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #11 on: 25 January 2012, 13:51:58 »
Er zijn blijkbaar mensen die het concept van niet doden niet begrijpen en de enter message niet lezen en dit topic niet gelezen hebben dus word sheepfarm nu whitelist only. Dit als antwoord op het gele schapen hok waar nog 1 zielig schaapje rondliep.
Wil je toegang tot sheepfarm dan zal je mij of een admin om toegang moeten vragen of je op de whitelist mag.
Als er dan weer schapen gekilled worden is het makkelijker te achterhalen wie ze steeds aan het vermoorden is. Dit valt namelijk onder grieven en om te voorkomen dat men gebeund word zal het voor nu whitelist only zijn.

@ admins die eventueel mensen toevoegen, zou je als je iemand whitelist willen melden dat het doden van schapen niet is toegestaan ? Zo kan niemand zeggen dat "ze het niet wisten".
« Last Edit: 25 January 2012, 13:58:53 by gazeebo88 »

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #12 on: 25 January 2012, 14:51:00 »
Had gisteren inderdaad al het idee dat er hier en daar de schapenpopulatie uitgedund was.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #13 on: 25 January 2012, 15:22:31 »
ik zag gisteren een hele hoop verschillende kleuren schapen bovenop vrij rondlopen, misschien heeft dat er iets mee te maken?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: [Resource] Sheep farm
« Reply #14 on: 25 January 2012, 16:50:39 »
Jammer dat het zo moet lopen.  :no

Forum » Tweakcraft » Projecten » [Resource] Sheep farm