Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: afk survival  (Read 11585 times)

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
afk survival
« on: 7 December 2011, 22:27:12 »
Er gaat al een tijdje een discussie over afk zijn in survival.
Aangezien het in survival dag en nacht word :P gebruiken we onze trouwe bed om het dan weer dag te maken ( als iedereen kan / mee eens is)

Maar er zijn hier zo nu dan mensen die afk zijn. nou is daar weinig aan te doen. maar mensen met de tag [afk] worden door veel mensen in survival wel erg irritant gevonden.
(en kan het best begrijpen dat het gevonden word)

Nu was er de vraag of die mensen dan niet automatisch naar een andere wereld uit de weg verplaatst kunnen worden.

Zo niet jammer dan :) als het wel mogelijk zou zijn fijn natuurlijk.

sowieso komen er ook nog signs @ dome :)
waar we aantal verzoeken gaan/kunnen plaatsen :)



« Last Edit: 7 December 2011, 23:12:00 by teutates1989 »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #1 on: 7 December 2011, 23:50:31 »
Dat gaat mij persoonlijk wel een beetje te ver. Er zijn al behoorlijk wat regels en ik vind dat hoe jij je speeltijd indeelt zelf mag bepalen.

Wat nou als iemand even een tijdje nacht wil hebben en niet wil dat het direkt weer dag word.
Of als iemand even een broodje is gaan halen of zo en ergens mee bezig was op de survival map, vervolgens komt hij terug en staat hij ergens anders.
Nee... ik vind dit niet zo'n geslaagd idee.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #2 on: 8 December 2011, 07:17:54 »
Ik denk dat er wel iets kan staan ergens in de trant van 'aub niet afk'en in survival als het niet nodig is'. Ik ben het er wel mee eens dat t heel irritant is dat wanneer je met iedereen in survival eens bent om het dag te maken het onmogelijk is omdat er een iemand afk is.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #3 on: 8 December 2011, 10:00:00 »
wat ik trouwens bedoelde met "ergens mee bezig was" is het volgende.

Op de vorige survival map had ik een ondergrondse mine waar ik op een efficiencte manier naar diamant zocht. Als ik dan vervolgens helemaal bovengronds moet komen omdat men het nacht wil maken dan kost dat per keer een aantal minuten van mijn speeltijd. Dus dan ben ik niet afk maar tevens kan ik niet snel bij een bed komen.

Daz Bonez

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 23
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #4 on: 8 December 2011, 11:12:46 »
wat ik trouwens bedoelde met "ergens mee bezig was" is het volgende.

Op de vorige survival map had ik een ondergrondse mine waar ik op een efficiencte manier naar diamant zocht. Als ik dan vervolgens helemaal bovengronds moet komen omdat men het nacht wil maken dan kost dat per keer een aantal minuten van mijn speeltijd. Dus dan ben ik niet afk maar tevens kan ik niet snel bij een bed komen.

Inderdaad, dat had ik gisteren ook

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #5 on: 8 December 2011, 14:24:47 »
Mjah, het is natuurlijk wel vervelend. Maar aan de andere kant hoort het ook gewoon wel een beetje bij survival.

Ik ga bijv 's nachts gewoon een grot in, dan wil en hoef ik niet te slapen. Mensen dwingen gaat denk ik niet werken. Ik zou gewoon in overleg eventueel gaan slapen.

Je moet gewoon een beetje rekening met elkaar houden, dus als je afk gaat, doe het dan niet in survival maar doe ff /world world ofzo.

En zoek een bezigheid voor de nacht ;) Desnoods een stuk land verlichten en omheinen zodat je dan wat farmwerk en boomkap werk kan doen. Wees creatief!  ;)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #6 on: 8 December 2011, 16:20:41 »
wat ik trouwens bedoelde met "ergens mee bezig was" is het volgende.

Op de vorige survival map had ik een ondergrondse mine waar ik op een efficiencte manier naar diamant zocht. Als ik dan vervolgens helemaal bovengronds moet komen omdat men het nacht wil maken dan kost dat per keer een aantal minuten van mijn speeltijd. Dus dan ben ik niet afk maar tevens kan ik niet snel bij een bed komen.

Het handige van SMP met multiworld is dat je, als je niet bij een bed in de buurt bent, maar de rest van de aanwezige spelers wil graag slapen, gewoon even naar een andere world gaat en daarna weer terug. :)

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #7 on: 19 February 2012, 11:05:47 »
Waarom doen we niet gewoon een skip nacht vote ?

Als iemand het niet wil vote hij nee. Als iedereen het er mee eens is en er is er 1 afk dan verloopt zijn vote na 20 second ? als iedereen dan het er mee eens is word nacht geskipt ?

Spanko

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #8 on: 19 February 2012, 11:12:26 »
Dan moet je elke nacht gaan voten. Gaat mij weer iets te ver. Trouwens survival = zoveel mogelijk vanilla, wat jij wilt is het minder vanilla maken :+

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #9 on: 19 February 2012, 11:50:56 »
denk eraan dat er ook mensen zelfvoorzienend onder de grond/water spelen. Dan maakt het niet uit of het dag of nacht is. Je kant toch niet iedere keer deze mensen vragen het bed op te zoeken..

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #10 on: 19 February 2012, 11:53:25 »
Je kan trouwens met /afk ook nacht forceren. Dus IPV iemand vragen naar een andere world te gaan of een bed op te zoeken kunnen ze ook /afk typen.
Zoals bazkara zegt ik zit meestal onder de grond dus heb niet door als het nacht is maar als men mij vraagt om even te gaan slapen dan typ ik gewoon /afk en dan word het ook weer dag.

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #11 on: 19 February 2012, 12:14:57 »
geweldig hoe mensen ingaan op het punt dat iemand afk is en dus niet reageerd /afk type is dan echt mogelijk XD

Ik zeg tevens ook niet dat er elke nacht gevote moet worden. denk meer aan een /skipnight wat een vote start. indien de rest van de wereld de nacht over wil slaan maar der 1 is die AFK is en dus op geen enkele manier iets kan/wil doen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #12 on: 19 February 2012, 12:34:12 »
Ok... op het moment dat die ene AFK is dan word die al niet meegenomen in de check of iedereen slaapt of niet. Als hij nog maar net AFK is dan heb je inderdaad een "probleem". Je moet natuurlijk ook rekening houden met de gene die zo'n plugin moet schrijven en of die moeite het wel waard is met wat je er voor terug krijgt.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: afk survival
« Reply #13 on: 19 February 2012, 15:38:53 »
Ok... op het moment dat die ene AFK is dan word die al niet meegenomen in de check of iedereen slaapt of niet. Als hij nog maar net AFK is dan heb je inderdaad een "probleem". Je moet natuurlijk ook rekening houden met de gene die zo'n plugin moet schrijven en of die moeite het wel waard is met wat je er voor terug krijgt.

You've said it all.

Forum » Tweakcraft » Support » afk survival